Liikunnanopettajaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja randomi
  • Aloitettu Aloitettu
en haulla onnistunut löytämään tälle aiheelle omistettua threadia joten pistetäänpä tämmöinen pystyyn. Eli liikunnanopettajan ammatti olisi unelmana. Onko kellään muulla samanlaisia haaveita? Jyväskylän yliopistohan on käsittääkseni ainoa paikka suomessa josta tähän hommaan voi saada paperit. Olisi mukava kuulla aiheesta jo valmistuneilta opettajilta, juuri nyt opiskelevilta tai pääsykokeissa käyneiltä. Erityisesti kokemukset pääsykokeista ja niihin valmistautumisesta kiinnostaisivat sillä itse aion tänä keväänä hakea. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No minun käsittääkseni mistään amk:sta ei opettajia tule, vain ohjaajia. Tosin voit sieltä amk:sta hakea tietysti yliopistoon. Ainoa yliopisto joka suomessa kouluttaa liikunnanopettajia löytyykin juuri Jyväskylästä. Liikunnanopettajan pätevyyden saa kun opiskelee liikuntatieteidenmaisteriksi.

Tuonne pääsy on vaikeaa. 23 suomea äidinkielenään puhuvaa miestä vuosittain pääsee sisään. Hakijoita on varmastikkin reilusti yli tuhat. Jos lukiosta aiot tuonne on liikunnan varmasti oltava kiitettävää tasoa ja kirjoitusten on mentävä nappiin. Valintakokeissa testataan liikunnallista kyvykkyyttä usein eri kokein.

http://www.jyu.fi/liikunta/liiterval.htm tuolta tarkat tiedot

Itsekin meinasin tuonne, mutta palkkataso ei oikein tyydyttänyt.

Sanoisin niin, että ei varmastikkaan tarvitse viittä ällää kirjoitta, mutta kohtuu hyvin kuitenkin, että pääsee nuihin testeihin. Siellä sitten pärjääkin varmasti ne telinevoimistelijat/uimarit. Suurin osa varmasti nakuttaa huippupisteet palloilusta. Kannattaa siis keskittyä omiin heikkouksiin ja panostaa telinevoimisteluun ja uintiin. Myös hiihtoa kannattaa harjoitella. Se käydään rullasuksilla joten sellaisiin kannattaa varmasti tutustua ennen testejä. Tästä päästään siihen, että jos suunnitelmat ovat ajoissa on myös motivaatiota opiskella ja liikkua. Tsemppiä :thumbs:

tuli haku-toiminnon kanssa oltua vähän :david:, en kokeillut muuta kuin sanalla liikunnanopettaja (ei muuten ihme että ei löytyny kun kyseinen sana oli typotettu tossa vanhemmassa ketjussa :D ). Kiitoksia spideylle tiedoista ja linkistä. Viittä ällää ei kyllä tosiaankaan pitäisi tarvita, itellä kirjotuksissa 5 ainetta suunnilleen M:n keskiarvolla ja liikka 8 ja silti kyllä pitäisi päästä testeihin asti jos edellisten vuosien rajoja katselee.

randomi sanoi:
Viittä ällää ei kyllä tosiaankaan pitäisi tarvita, itellä kirjotuksissa 5 ainetta suunnilleen M:n keskiarvolla ja liikka 8 ja silti kyllä pitäisi päästä testeihin asti jos edellisten vuosien rajoja katselee.

Meinaakko? Sitten sitä vois itekki yrittää tuonne. Itsellä on liikunta 10 ja kirjotukset ensi vuonna. :)

Kerro tänne jos pääsit testeihin asti edes sitten kun on niitten aika.

Toi on helppo laskea että pääseekö testeihin, M:n yo-papereilla ja vähint. 5 kurssin 10:n liikunnalla yleensä pääsee, pojat vähemmillä pisteillä kuin tytöt...

Juuri tällaista viestiä täältä etsiskelinkin! :) Itse olen kanssa kiinostunut työskentelemään liikunanna parissa, tavalla tai toisella. Liikunnan opettaja ei ehkä ole juuri se mitä itse haluisin, mutta esim. fysioterapeutti tms olis varmaan ok. Tosin mulla on vielä entinenki koulu käymättä loppuun (kahden viikon päästä alkaa taas, loppurutistus!) mutta eiköhän sieltäki joskus päästä pois :D

Varala tosiaan on yksi liikunan opiskelumahdollisuus. Googlen kautta onnistuin törmäämän sellaiseen kouluun. Aiemmin en ollut kuullutkaan sellasesta paikasta. Sitte yks on Kuortaneen urheiluopisto. Ja onhan vielä Vierumäki, mutta en ole käynyt etsimässä tietoja sieltä lainkaan.

Itseäni kiinostaisi oppisopimus vaihtoehto, jos vain liikunnan/liikkumisen parissa sellaista löytyisi.

Toivotaan ,että löydät miel.kiint. koulun ja pääset sinne, tsemppiä tosi paljon!! :D ;)

Itse olen kanssa kiinostunut työskentelemään liikunanna parissa, tavalla tai toisella. Liikunnan opettaja ei ehkä ole juuri se mitä itse haluisin, mutta esim. fysioterapeutti tms olis varmaan ok.

Mistä muuten johtuu että fysioterapia mielletään liikuntaan kuuluvaksi tai liikunnan parissa tapahtuvaksi työksi?

Tämä mielikuva on kuitenkin melko kaukana suurimman osan fysioterapeuttien pääasiallisesta toimenkuvasta.

Mistä muuten johtuu että fysioterapia mielletään liikuntaan kuuluvaksi tai liikunnan parissa tapahtuvaksi työksi?

Tämä mielikuva on kuitenkin melko kaukana suurimman osan fysioterapeuttien pääasiallisesta toimenkuvasta.

Fysioterapia on hiukan laajempi asia ja siihen kuuluu myös liikunta hyvin oleellisesti.
Avo on fysioterapeutti/liikunnanohjaaja (eli kummatkin opinnot suoritettu). Hän on töissä muutamassa paikassa, niin yrittäjänä kuin palkoillisena. Ja tekee siis kaikenlaisia hoitoja ja myös "fysioterapiajumppia" eli lähinnä jotakin kuntouttavaa liikuntaa. Eli kyllä liikunta kuuluu fysioterapiaan, ainakin osaltaan!!!

Eli kyllä liikunta kuuluu fysioterapiaan, ainakin osaltaan!!!
Toki, ainakin sen pitäisi.. Käytännössä, ainakin yksityisellä sektorilla, asia onkin toisin. Maksava asiakas tulee usein hakemaan hoidon, ei jumppaamaan. Asenne ylensä: Mää maksan, te parannatte, mää en ite tee mitään, koska olen maksanut hoidosta. Tähän "ongelmaan" törmään itsekkin päivittäin ja tiedän monta monta alaa vaihtanutta tyyppiä, jotka eivät jaksaneet painia tämän asian kanssa. Turhautuivat, koska eivät saanet olla tekemisissä "liikunnan" kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom