SUPERCARB 1kg -40%

Liikunnan määrä? Mitä ja kuinka monta kertaa viikossa? Apua kaivataan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MEK
  • Aloitettu Aloitettu

MEK

Moikka,

Kyselisin hieman apua ja mielipiteitä treenimääriin. Olen itse käynyt nyt noin vuoden kuntosalilla ja samaan aikaan harrastan juoksua. Olen aina ollut melko laiha, eli painonpudotusta ei ole tarvinnut. Kysessä lähinnä siis vaan lihasten ja voiman hankkiminen = urheilullinen ja terve kroppa. Nykyinen viikko näyttää suunnilleen tältä:
Ma Selkä-Hauis
Ti Kahvakuula
Ke kevyt lenkki
To Olkapäät, Ojentajat, Rinta
Pe Jalat
La Väli
Su Juoksu

Mitä tähän voisi vielä lisätä? HIIT-treeniä haluaisin testata, mutta mihin väliin sen laittaisi. :face: Aerobista ei saisi nyt tietenkään tulla liikaa, ettei laihdu niitä ainoita lihaksia pois. Mielipiteitä myös siihen, missä vaiheessa kannattaisi aloittaa dieettaus ja miten sitten jaotellaan treenit. Mulla mitat on tällä hetkellä 164cm/56kg. HELP! :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Elä hitossa enää lisää liikuntaa tai mietikään mitään dieettausta vielä vähään aikaan, jos ikinä. Kuten ite sanoit, ei kantsi laihduttaa vähiä kovalla työllä hankittuja lihaksia pois, jollei niiden ympärillä ole oikeasti merkittävää määrää läskiä. Mä pitäisin viikossa toisenkin lepopäivän (jollei toi "kevyt lenkki" ole tosi tosi kevyt) ja muina kuin punttipäivinä vähän vaihtelisin aktiviteetteja, esim. just lenkkien, hiitin ja kahvakuulan välillä ts. joka viikko ei ole pakko mennä täsmälleen saman ohjelman mukaan,

Muistathan pitää myös kevyitä viikkoja?

Elä hitossa enää lisää liikuntaa tai mietikään mitään dieettausta vielä vähään aikaan, jos ikinä. Kuten ite sanoit, ei kantsi laihduttaa vähiä kovalla työllä hankittuja lihaksia pois, jollei niiden ympärillä ole oikeasti merkittävää määrää läskiä. Mä pitäisin viikossa toisenkin lepopäivän (jollei toi "kevyt lenkki" ole tosi tosi kevyt) ja muina kuin punttipäivinä vähän vaihtelisin aktiviteetteja, esim. just lenkkien, hiitin ja kahvakuulan välillä ts. joka viikko ei ole pakko mennä täsmälleen saman ohjelman mukaan,

Muistathan pitää myös kevyitä viikkoja?

Kiitos vastauksesta :) jotenkin kun lukee netistä paljon erilaisia juttuja, niin ei enään osaa suodattaa sitä tietoa ja alkaa miettimään että tekeeköhän tässä nyt liikaa vai liian vähän. Edellinen kevyt viikko tais olla sillon, kun käteen tuli jotain vikaa, enkä kivun takia uskaltanut tehdä oikeen mitään. Mitäköhän tämä kevyt viikko pitäis sisällään? Ja oisko tarkotus olla esim. kolme viikkoa kovaa treeniä ja sitten kevyemmin viikko? Anteeksi nämä tyhmät kysymykset, mutta niinkuin monelle muullekkin, tämä on tärkee asia mulle ja tulee inhottava fiilis, jos on epävarma siitä mitä kannattaa tehdä. :hyper:

Kevyemmän viikon voi pitää miten haluaa :) välillä itse teen saman saliohjelman mutta vähennän painoja tuntuvasti tai teen lyhyempiä sarjoja tai puolet toistoista. Joskus taas pidän kokonaan salivapaan viikon, käyn lenkillä, venyttelen jne. Mikä tuntuu itellle parhaimmalta :) ei näihin ole yhtä oikea vastausta joten turhaan siitä ottaa inhottavaa fiilistä, sinä se joka tapauksessa päätät elämästäs :D

Mä pidän kevyitä viikkoja meidän crossfit-salin ohjelmoinnin mukaan 4-7 viikon välein, mutta about kerran kuussa on mun ymmärtääkseni aika suosittu sykli. Näistä on ollut tuolla yleisessä treeniosastossa puhetta. Kevyellä viikolla teen vähemmän treenejä, ja ne on yleensä luonteeltaan enemmän kestävyys- kuin voimapainotteisia. Punttitreeneissä toimii hyvin painojen vähentäminen. Lisäksi teen joogaa ja muuta kevyttä tavallista enemmän. Eli yksinkertaisesti sanottuna vaihdan osan treenistä kevyempiin lajeihin ja kevennän loppuja.

Kiitos taas vastauksista :) Kuulostaisiko teidän mielestä hyvältä, jos nyt talvella olisi tuota lihaskunto-harjoittelua vähän enemmän eli tuo 3krt vko+kahvakuula ja sitten taas keväämmällä kun tekee mieli lähteä ulos, niin kääntäisi toisinpäin eli juoksulenkkejä/muuta aerobista 3-4krt/vko ja vain 2 krt sellaista ylläpitävää salia (koko kroppa läpi yhtenä päivänä) ? Tavoitteena siis ei ole kuitenkaan järjettömän lihaksikas kroppa vaan ehkä sellainen mitä useilla crossfittaajilla on. KIINTEÄ! :puntti: Syömisestä sen verran, että syön melko terveellisesti ja mahdollisimman paljon, koska muutenhan sitä lihasta ei minuun tartu ei millään.

Kiitos taas vastauksista :) Kuulostaisiko teidän mielestä hyvältä, jos nyt talvella olisi tuota lihaskunto-harjoittelua vähän enemmän eli tuo 3krt vko+kahvakuula ja sitten taas keväämmällä kun tekee mieli lähteä ulos, niin kääntäisi toisinpäin eli juoksulenkkejä/muuta aerobista 3-4krt/vko ja vain 2 krt sellaista ylläpitävää salia (koko kroppa läpi yhtenä päivänä) ? Tavoitteena siis ei ole kuitenkaan järjettömän lihaksikas kroppa vaan ehkä sellainen mitä useilla crossfittaajilla on. KIINTEÄ! :puntti: Syömisestä sen verran, että syön melko terveellisesti ja mahdollisimman paljon, koska muutenhan sitä lihasta ei minuun tartu ei millään.

Kuulostaa.

Tärkeintä kuitenkin on, että homma pysyy mielenkiintoisena. Jos juoksusta tykkäät, niin ehdottomasti sitten lenkille.

Ja sitten vielä yksi mielipidekysymys. Tämä Fitfarmin Lite In Shape-nettivalmennus. Onko mitään kokemuksia tai tietoa siitä? Alkaisi ensi vuoden alussa. Olisikohan hyvä veto tähän väliin? :dance: 10 viikkoa ohjeiden mukaan kuntosalia ja ruokavaliota.

Ja sitten vielä yksi mielipidekysymys. Tämä Fitfarmin Lite In Shape-nettivalmennus. Onko mitään kokemuksia tai tietoa siitä? Alkaisi ensi vuoden alussa. Olisikohan hyvä veto tähän väliin? :dance: 10 viikkoa ohjeiden mukaan kuntosalia ja ruokavaliota.

Jos mahdollista niin kannattaa ihan joku asiansa osaava valmentaja/pt ettiä käsiin. Mielellään vielä semmoinen joka on samalta paikkakunnalta kun sinä, silloin kaikki välitsekit ym on paljon jouhevampia ja osaa myös muuttaa hommia tarpeen mukaan. Ei tietenkään pakollista ole mutta tuo on oma mielipide ja suosin tuommosta. Tuosta Fitfarmin nettivalmennuksesta en osaa sanoa juuta enkä jaata kun ei ole itsellä tai kenelläkään tutulla kokemusta.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Pt on sinänsä mun kokemuksen mukaan hyvä investointi, kunhan tyyppi on sellanen jonka kanssa tulee juttuun ja jolla on osaamista nimenomaan siltä osa-alueelta jota sinä kaipaat. Vastavalmistunutta ei välttämättä kannata ottaa vaikka saisi halvalla (nimim. kokemusta on). Nettivalmennuksia en ole kokeillut, mutta ihan henkilökohtaisessa salilla tapahtuvassa ohjauksessa on aina se lisäetu, että pt voi katsoa ja korjata sun tekniikoita ja esim auttaa tekemään pakkotoistoja tai muita erikoisekniikoita.

Suositut

Back
Ylös Bottom