Liiketunnistimet (PS3 Move, Xbox Kinect ja Nintendo Wii)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Nintendo aloitti pelin ja keksi koko idean, mutta nyt ensi viikolla PS3 seuraa perässä ja Xbox myös. Eli liikkeen tunnistavia ohjaimia ja pelejä alkaa tulla markkinoille enemmänkin.
Onko joku päässyt jo kokeilemaan? PS3 Movessa näyttäisi olevan hieman viivettä, mitenkähän käytännössä, haittaako?

Nintendo Wii:
http://www.nintendo-fi.com/?path=wii

PS3 Move:
http://fi.playstation.com/ps3/news/...788/PlayStation-Move-liikeohjain-julkistettu/

Xbox Kinect:
http://www.xbox.com/fi-FI/kinect/

Pari videota PS3 Movesta:
http://www.youtube.com/watch?v=zERFT2RXsk0
http://www.youtube.com/watch?v=qF_Zm3cDNyo

Kinect näyttää aika hämärältä jakomielitautisen vehkeeltä:
http://www.youtube.com/watch?v=IhaycgyFt2U

Voi tosin olla ihan hauska käytännössä, mutta ainakin autopeleihin kyllä perinteinen ratti on ehkä paras ;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olihan PS2:n sixaxis ohjaimessa jo liikkeentunnistus ;)
Nusnus, Sixaxis on PS3:n ohjain. Ja onhan noita liiketunnistusohjaimia ollut iät ja ajat, 8-bittiselle Nintendollekin oli vaikka ja mitä (tosin kaikkia ei Suomessa myyty).

Vaikea kuvitella että nuo löisivät itseään varsinaisesti missään hc-peleissä läpi. Kuka jaksaa heilutella jotain kapulaa seitsemän tunnin Call of Duty -sessioissa?
Eri asia sitten johonkin koko perheen peleihin. Onhan se hienoa pelata PS3:lla Monopolia kun voi "heittää" sitä noppaa kuten oikeastikin.

Tuli nyt tuplat, mutta tässä pari näitä tulevaisuuden laitteita menneisyydestä (nostalgiaa nääs):

powerglove1.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Näin PS3-omistajana olen odottanut Movea kuin kuuta nousevaa. Moven myötä Pleikalle saadaan lisää sellaisia pelejä, jotka sopivat lapsille, ja lisäksi kiinnostaa tulossa olevat kuntoilupelit. Zumba Fitness-peli tulee marraskuussa, mikä menee hankintaan. Marraskuussa tulee myös EA Sports Active 2.0-kuntoilupeli, se tosin ei vaadi Movea, ja tammikuussa 2011 UFC Trainer-kuntoilupeli, eli lyhyessä ajassa PS3:lle saadaan kuntoilupelejä, eikä tarvitse turvautua Wiihin.

Expert Expossa näin nyt livenä Moven, ja ongelma näyttäisi olevan enemmänkin pelivalikoima tällä hetkellä. Vielä ei ole sellaista killer-peliä, jolla Sony räjäyttäisi pankin. Mutta tilanne saattaapi muuttua lähikuukausien aikana.

Move tuli eilen hommattua meillekin.. Ainakin näin alkuun noista tulevista peleistä kiinnostais se katutappelu-tyylinen peli ja Tiger Woods PGA 11 -tour :D Tota golf-demoa oon tahkonnu jo pari päivää. Swingi kohta kohdillaan :D

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko porukoilla kokemusta esim xbox kinectistä ja vastaavista. Mikä kannattaa hankkia ja suositeltavia pelejä, varsinki lapsille. Ties vaikka itsekkin innostuisin, normaali pelaaminen ei kiinnosta yhtään...

Onko porukoilla kokemusta esim xbox kinectistä ja vastaavista. Mikä kannattaa hankkia ja suositeltavia pelejä, varsinki lapsille. Ties vaikka itsekkin innostuisin, normaali pelaaminen ei kiinnosta yhtään...

No mulle tuli "vahingossa" 2kpl move ohjainta ja demo peli. Ohjaimet oli varsin ok ja tuolla demolla oleva peli kanssa. Olin yllättynyt kuinka "realistinen" on heittää frisbeetä tai pelata pingistä. Nyt jo kerran täällä huhuilinkin noita peli kokemuksia mutta vastauksia ei kuulunut. Nyt olen huutanut ja etsinyt virtual tennistä,keilailua ja paria muutamaa peliä netistä. Ainakin videot niistä on varsin hyviä. Jossakin tenniksessä ei kuulemma ole sitä liikkumista niin paljon kuin pitäisi mutta muuten ihan näppärä peli lukemani mukaan. Sekä ajattelin että ostan prismasta sen ps3 Fight(n.16€) pelin joka kanssa saanut kohtuulisia arvioita.

Joo, luulis että tällaisella urheilupalstalla kaikki pelais tuollaisia aktiivi pelejä mutta ei näköjään. Se mikä itteäkin lähinnä kiinnostaa/epäilyttää on tuo kinectin ohjaimettomuus vastaan esim moven ohjainta. Luulis justiin että jossain tenniksessä yms tuo ohjain ois hyvä. Toisaalta taas kinectissä käytetään koko vartaloa.

Mitä oon mielipiteitä lukenut niin aavistuksen verran näyttäis siltä että eniten kehuja saa toi kinect, sitten move ja viimeiseksi tulee wii...

Mä juttelin just samaa ikäluokkaa olevan kaverin kanssa ja se kertoili että illanistujaisissa tuo moven pelit on olleet mukavaa ajanvietettä.

mä olen hakannut movella Fightiä(sellainen hakkauspeli jossa vedetään jengiä dunkkuun) ihan asiallinen mutta todella kömpelö, valaistus pitää olla kämpässä kohdallaan ja kontrastit kovat. mut on ihan hauskoja just ajanviete pelejä movella. olen harkinnut sharpshooterin ostamista en tiedä kannttaako?

mä olen hakannut movella Fightiä(sellainen hakkauspeli jossa vedetään jengiä dunkkuun) ihan asiallinen mutta todella kömpelö, valaistus pitää olla kämpässä kohdallaan ja kontrastit kovat. mut on ihan hauskoja just ajanviete pelejä movella. olen harkinnut sharpshooterin ostamista en tiedä kannttaako?

Kerro lisää tuosta Fight pelistä. Kannattaako se ostaa vai ei

no se on kankea, eli olen kokeillut sitä niin että kämpässä vähän dimmi valaistus, ei toimi. sitten kokeilin niin että itse olen mustaa taustaa vasten valkoisissa ja heilun hyvässä valossa, eli kaksi kirkasvaloa, eikä se sittenkään tunnu oikein kunnolla toimivan. kankeudella tarkoitan että peli ei mun mielestä tunnista liikettä riittävän hyvin ollakseen hyvä. eikä sitä oiken jaksais yhden pelin takia virittää raksavalo settiä olkkariin. ideana peli on tosi koukuttava ja se tekee mieli ostaa just siksi että siinä voi hakata ja tulee hiki. itellä kesti just pari peli kertaa, ja sit rupes vituttaa kun hyvä idis ei toimi tarpeeksi hyvin. eli vähän sellainen five drinks minimun, poikien känni-illassa varmaan toimii.

Movella on tullut pelattua frisbee-golffia ja golfia, ihan hyvin toimii molemmat. Sitten taas ammuskelu on aika perseestä, killzone 3-demoa kokeilin. Voisi olla eri meininki rynkyn tapaisella ohjaimella, mihin move on upotettu, youtubessa on näitä, ja gigantissa on jonkinlainen hintaan 70e.

Kokeilin tuota Fihgt peliä ja mulla toimii ihan hyvin siten että vaalea tausta ja tummat vaatteet. Olen yllättänyt kuin "realistinen" sen on . Ainostaan liikkumiseen hieman kaipaa parempaa toteutusta mutta käsien liikeet toimii hyvin. Ja hyvä hiki kyllä tuli tuosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom