SUPERCARB 1kg -40%

liian paljon proteiinia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tipu
  • Aloitettu Aloitettu
Heippa vaan, taas on tullut uusi tyttö joukkoon mukaan! Ja eikun kysymys kehiin: olen huomannut että saatan syödä päivittäin proteiinia jopa 120 - 150 g, mutta onko se liikaa ja mitä ongelmia liiallisesta proteiinin syömisestä voi olla? Painoni on 49 kiloa (pieni tirriäinen oon!) ja treenaan salilla 3-5 kertaa viikossa, siihen päälle aerobiset treenit samoin 3-5 kertaa viikossa.

Maitorahka, raejuusto, kalkkuna ja kana ovat suurta herkkuani ja siksi niitä tulee vedeltyä reippaan puoleisesti. Olen jostain lukenut että liiallisesta proteiinin saannista voi tulla jotain munuaisongelmia.

Pari grammaa painokiloa kohden lienee suositeltu määrä aktiiviselle urheilijalle. Olisiko mun syytä vaan vähentää päivittäistä proteiinin saantiani? Paljonko itse vedätte protskua päivittäin?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mäkin oon taskukokoa, ja rakastan proteiinipitoisia ruokia - varsinkin offilla syön niitä melko rajoituksetta, ja taatusti vähintään tuon 120-150g/pv... En ole kylläkään munuaisarvojani mittauttanut, mutta ainakaan noin näppituntumalla (=yleisterveydentila hyvä) en usko siellä mitään häikkää tästä liikaproteiinista aiheutuvan....ehkäpä kyse on siitäkin, mihin on elimistönsä totuttanut? Luulisin että aika valtavasti liikaa protskua saa kyllä vetää että terveydellisiä ongelmia ilmenee...vai onko jollakin parempaa tietoa asiasta?

Jos syö liikaa proteiineja, niin elimistössä on liikaa typpeä. Tällä on jotain terveydelle epäsuotuisia vaikutuksia, jotka ilmaantuvat "joskus myöhemmin" (tai ovat ilmaantumatta). Kun en ole lääkäri niin hienommin en osaa selittää.

Se on tosin epäselvää, mikä on määrä proteiineja on aivan liikaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
painan itse täälä hetkellä noin 53 ja rasvaprossa on 12 hujakoissa. Proteiinia vedän dieetilläkin päivittäin noin 150 grammaa, enkä ole lainkaan huolissani munuaisistani. En ole ikinä tykännyt hiilareista, mutta kaikki proskut ovat suurta herkkuani.:hmmm: Offilla tämä tuntuu tuottavan hieman ongelmia, mutta dieetillä lienee ihan hyvä ettei ole kovasti hiilareiden perään.:lol1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom