Lihoittava palautusjuoma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete123
  • Aloitettu Aloitettu
Joop! Aloitin taas treenaamisen parin kuukauden tauon jälkeen ja käväsin ostamassa palautusjuomaa. (''Leader sports nutrition after recovery drink'') Nyt on tullu tässä kolmen viikon ajan treenattua 6 kertaa viikossa, ja olen vetäny naamariin täyden annoksen tota palkkaria, joka treenin jälkeen, vaikka treeni olisikin ollut hieman normaalia rennompi. Tänä aamuna herättyäni huomasin, että painoni on noussut erittäin äkkiä 2-3kiloa, vaikka olen noudattanut erittäin tiukkaa diettiruokavaliota. On hyvin vaikea uskoa, että muka lihasmassaa kertyisin noin paljon vajaassa kuukaudessa, joten epäilen vähän syyn olevan osaksi palautusjuomassa.. Eli, kannattaako palkkaria, ottaa ollenkaan jos on dietillä? / kannattaako sitä ottaa jokaisen treenin jälkeen?

Varmaankin harvinaisen tyhmä kysymys, mutta tämä vaivaa minua todella paljon ja olenhan vielä todella amatööri!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oman kokemukseni perusteella täytyy sanoa, että kyllä palkkari saattaa lisätä fläsää ainakin vatsan seudulle. IMO rahka+banaani kombo on parempi dietillä. Mutta kukin tekee miten parhaaksi näkee.

"mä rupesin heti kans lihomaan ku rupesin pakkaria vetämään. Sit lopetin ni heti rupes laihtuu.. "

Siinä palkkarissa on proteiinia ja hiilihydraatteja eli energiaa. Ihminen kuluttaa energiaa ja jos sitä saa kulutukseen nähden liikaa niin paino nousee. Itsessään se palkkari ei siis lihota sen enempää kuin vaikka kaurapuuro. :)

"mä rupesin heti kans lihomaan ku rupesin pakkaria vetämään. Sit lopetin ni heti rupes laihtuu.. "

Siinä palkkarissa on proteiinia ja hiilihydraatteja eli energiaa. Ihminen kuluttaa energiaa ja jos sitä saa kulutukseen nähden liikaa niin paino nousee. Itsessään se palkkari ei siis lihota sen enempää kuin vaikka kaurapuuro. :)

Eikä varsinkaan kerää rasvaa juuri tiettyyn paikkaan, kuten tuossa aiemmin joku muu väitti :D

Muistaakseni siinä jauhossa on lisätty kreatiinia,joka nostaa painoa nesteen muodossa sen 2-3kg.

Elimistösi on vain sitonut glykogeeniä soluihin ja glykgeeni sitoo vettä. Ei todellakaan ole läskiä kuudella viikottaisella treenillä. Miten on suolan käyttö?

Kato jos siinä on kreatiiniä, se kerää sitä nestettä ainakin. Ei kai tuo läskiä ole, vaan pöhötystä vaan. Niinku joku jo sanoikin .. :)

Kaikkein paras viesti tässä ketjussahan on miten palkkari kertyy vatsaan ja rahka ja banaani suoraan lihaksiin. Loistavaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom