Lihasten kasvatus + kiinteytys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Muru87
  • Aloitettu Aloitettu
Hei! Olen käynyt lokakuusta lähtien salilla epäsäännöllisen säännöllisesti. Mieltäni askarruttaa se, että treenaanko oikealla tavalla päästäkseni tavoitteeseeni. Joka on siis saada pyöreät kiinteät lihakset, ja voimaa.

Eli minulla on urheilu tausta, muutamia vuosia meni kyllä tekemättä sen kummemmin mitään muuta kuin kolme lasta ;) mutta siis lihakset on jo "olemassa" ;) Mutta nyt haluan saada varsinkin käsiin lihakset kunnolla erottumaan ja vähän massaakin. Perse on mutta latahko, jalat ok mutta rasva vaan pois ja etureisiin pyöreyttä.

No siis, treenaan 4 kertaa viikossa salilla, mulla on kahen viikon ohjelma eli toisella viikolla liikkeet on hieman erilaiset. Lämmittelyjen jälkeen teen toistoja 6-10 ja sarjoja 3-4, liikkeitä per lihas 2-3. Saanko mä tällasella ohjelmalla kropasta myös sitä rasvaa pois vai kasvattaako tuo vaan niitä lihaksia?

Palautusjuoman otan aina salin jälkeen, vatsoja teen 2-4 kertaa viikossa, aerobista sen mukaan mitä kerkee, mutta kotona oon paljon liikkeessä etten makaa sohvan pohjalla. Joskus salin jälkeen oon juoksumatolla 20-40min, käyn ratsastamassa ja koiran kanssa lenkillä satunnaisesti.

Ikä 25 pituus 167cm ja paino 64. Laihtunut oon reilussa puolessa vuodessa 8kg. Ruokavalio on vähän mitä on, mutta pyrin säännöstelemään hiilareiden ja rasvan määrää ja yritän saada sitä protskua päivässä tarpeeksi.

Millaset painot sulla on? Lisäätkö niitä vai sahaatko aina samoilla?
Mee ton "Treeni"-kohdan alle ja lukase sieltä vaikka juttuja. :) Aika liki liippaa se käsienkasvattelu esimerkiksi. :)

Lisään niitä aina sen mukaan kun tuntuu että jaksaa vetää sarjan vähän isommilla painoilla. Jotkut liikkeet on semmosia että jos haluun tehä liikkeen kunnolla loppuun asti niin pysyn siinä samass painossa ja kokeilen sitte taas seuraavalla kerralla että pistetäänkö lisää ;)

Alotan silleen että jaksan ekan sarjan tehä hyvin 10-12 toistoo ja sitte lisään sen verran että viimesen neljännen sarjan toistot on jo aika raskaat, 6-8 toistoo.

Yksinään kun salilla treenaan niin en ihan siihen viimeseen maksimiin uskalla mennä esim penkissä.

Hei! Olen käynyt lokakuusta lähtien salilla epäsäännöllisen säännöllisesti. Mieltäni askarruttaa se, että treenaanko oikealla tavalla päästäkseni tavoitteeseeni. Joka on siis saada pyöreät kiinteät lihakset, ja voimaa.

No siis, treenaan 4 kertaa viikossa salilla, mulla on kahen viikon ohjelma eli toisella viikolla liikkeet on hieman erilaiset. Lämmittelyjen jälkeen teen toistoja 6-10 ja sarjoja 3-4, liikkeitä per lihas 2-3. Saanko mä tällasella ohjelmalla kropasta myös sitä rasvaa pois vai kasvattaako tuo vaan niitä lihaksia?

Ei ole olemassa "pyöreitä, kiinteitä lihaksia" noin niin kuin erikseen. Lihakset on jokaisella sellaiset kuin ovat. Toki esimerkiksi hauiksen tai pohkeen muoto on hieman riippuvainen jänteiden pituudesta - kellä on lyhyet jänteet, lihakset näyttävät helpommin paksummilta. Mutta tähän emme voi vaikuttaa.

Kun treenaat kovaa, liikut muuten sopivasti ja syöt terveellisesti, voit pitkällä aikavälillä saada kivemman kropan. En siis näe rasvanpolttamista ja lihastenkasvatusta sinun tapauksessasi toisiaan poissulkevina ominaisuuksina.

No pohkeet mulla on kyllä paras puoli, näyttää niinkuin oisin treenannu monta vuotta :hyvä:

Eli mun ohjelmani on ihan ok ajatellen sitä että tavote on kiintee ja lihaksikas kroppa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom