Lihasta "polttaa" venyttäessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi,

Itselläni on kuten monella muullakin saliharrastajalla todella kireät. Kaksi kohtaa on kuitenkin ylitse muiden: 1) etuolkapään ja rintalihaksen liitoskohta, sekä 2) juuri polvitaipeen "sisäsyrjällä" eli sisäreiden puolella. Jalkaan tulee todella "vihlova", "polttava" ja "repivä" tunne jos sitä yrittää venytellä ja pitää lopettaa heti. Hartijan ja rintalihaksen liitoskohtaa painoin eilen foam rollerilla, ja siihen tuli samanlainen polttava ja repivä tunne. Ei siis ollenkaan sellanen "venyvä" tunne mitä normaalisti tulee. Onko mitään tietoa mistä tämä johtuu ja mitä tämä on?

Oletko joskus reväyttänyt nuo lihakset? Reväytin toisen takareiteni melkein kaksi vuotta sitten, enkä älynnyt alkaa lihashuoltoa samantien, nyt joutuu venyttelemään todella varovasti ja venytellessä tuntuu juurikin tuollainen polttava ja repivä tunne, tosin häviää lähes kokonaan muutaman minuutin venyttelyn jälkeen.

Oletko joskus reväyttänyt nuo lihakset? Reväytin toisen takareiteni melkein kaksi vuotta sitten, enkä älynnyt alkaa lihashuoltoa samantien, nyt joutuu venyttelemään todella varovasti ja venytellessä tuntuu juurikin tuollainen polttava ja repivä tunne, tosin häviää lähes kokonaan muutaman minuutin venyttelyn jälkeen.

En ole muistaakseni reväyttänyt.

Mulla polttelee ja vihloo melkei kaikki lihakset jos ei oo lämmittelyä suorittanu ennen ku rupee venyttelee, pien lämpö päälle ni mukavasti venyy eikä oo tuollasesta ilkeestä kivusta tietoakaa (ellei putkirullausta oteta lukuun). Ei se omasta mielestä vaarallista ole, mutta ite käsittäny asian niin että lihas kertoo olevansa äärirajoilla.

Mulle on tuttua tua sisäreiden polttelu venytellessä. Se kesti jopa pari kuukautta, luulen että vasta pieni viikon urheilutauko sen paransi. Luulen myös kyseessä olleen isompi lihasrepeämä, jolloin sitä ei kannata hieroa tai liiemmin venytellä, ainakaan mitään kovin aktiivisia/nykiviä venytyksiä. Voisit toki kokeilla infrasaunaa tai kuumia kylpyjä. Mä myös yritin sellaista, että venytin rauhallisesti kipeää lihasta ja hellästi hieroskelin sitä kohtaa auki samalla. Tämäkin oli vain kokeilu, en tiedä ratkaisiko sekään asiaa.

Back
Ylös Bottom