lihaskipu --> ruokavalio --> kehitys?

Olenko ymmärtänyt oikein: eikö lihassärky tarkoita lihasten uudelleenrakentumista, joka antaa otollisen tilaisuuden kasvattaa lihasmassaa?

Jos asia on näin, niin eikö tällöin ole siis lihasmassan suurin kasvumahdollisuus sinä aikana, jos esim. pohkeet ovat peräti viikon hajalla (oma tapaus)?

Jos pohkeet olisivat esim. 1-2 päivää hellinä, niin lihasten varsinainen uudelleenrakentuminen loppuisi paljon aikaisemmin, eikä kasvua tapahtuísi niin paljon? :confused: :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pohkeet kyl tulee mullaki joskus tosi kovaa kipeeks.

Jos pidan parin kolmen viikon reenin ja sit onnistun tekeen hyvat reenit pohkeille, ne voi olla 4-5pv kipeat. Tavanomainen tarina on kuiteski, etta pohkeet ei tuu kipeiks yhtaan.

Treenates sen sijaan polttaa tavattoman kovasti, ja viime aikoina on alkanut jalkaterien keskikohtaa sarkea kun oon tehny pohjetreenia prassilla ('varpaille nousua')

Pohjereeni lahinna ottaa paahan. Lienevat 40cm, ja vajaa 2cm on tullut 1.5 vuoden reenin aikana. Tasta varmaan suurin osa laskia/nestepohoa.

Rinnasta otin pitkasta aikaa kovan treenin vain kasipainoilla, ja aijai mika arkuus. Entia sit vaatiiko tehokas lihaskasvu todella kovaa kipua.

Originally posted by jermy
Jos pidan parin kolmen viikon reenin ja sit onnistun tekeen hyvat reenit pohkeille, ne voi olla 4-5pv kipeat.
Jaha, no mina tarkoitin, etta jos pidan parin kolmen viikon tauon ja sit saan hyvan reenin tehtya. Taidanpa olla liian vasyksis joten paras menna nukkumaan.

DOMS-ilmiötä ei ole vieläkään aivan täydellisesti selvitetty, mutta lihaskipu ei tarkoita välttämättä(jos nyt ollenkaan) että lihas olisi rakennusvaiheessa. Itseasiassa se voi olla haitaksi. Liian kova/liian pitkään jatkuva kipu voi olla merkki liian traumaattisesta harjoituksesta jolloin "rakennus/hajotussuhde" ei jää edulliseksi; enemmän lihasta hajoaa kuin ehtii sitten sen jälkeen rakentua.

Tälläisen kuvan siis itse olen saanut.

Suositut

Back
Ylös Bottom