Lihaskalvon repeämä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crrc
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Nyt on ollut noin kolmisen viikkoa pieni ongelma pohjelihaksen kanssa. Eli kyykätessä ilmestyy pientä kipua Tibialis Anterior lihakseen, noin kymmenen senttiä polvesta alaspäin. Kipu on ollut vielä niin pientä että sen kanssa on ihan hyvin voinut kyykätä ilman mitään ongelmia, pitkiä sarjoja tosin olen vältellyt koska tuntuu ärtyvän niistä pahemmin. Ja kyykky on ainoa liike missä kipua esiintyy. Tarkemmin katsottuna kipua ei esiinny itse kyykyn aikana vaan siinä vaiheessa kun laskee tangon telineeseen ja ottaa ensimmäiset askeleet, tämän jälkeen kipu hälvenee pois yleensä ennen seuraavaa sarjaa.

Onko jotain kotikonstia millä voisi yrittää asiaa hoitaa vai pitäisikö kääntyä ammattilaisen puoleen. Tuntuu vaan suhteellisen pieneltä vaivalta mutta jatkunu jo ihmeen pitkään.

Voisko olla kyseessä vaan simppelisti lihasaitiosyndrooma eli se lihaskalvo on vain kehittynyt lihaskalvon alla nopemmin kuin kalvo on ehtinyt venymään?

Voisko olla kyseessä vaan simppelisti lihasaitiosyndrooma eli se lihaskalvo on vain kehittynyt lihaskalvon alla nopemmin kuin kalvo on ehtinyt venymään?

Aika sekava lause.

En usko että siitä on kyse. Olen viime aikoina vähän skeptisemmin muutenkin suhtautunut koko käsitykseen.

Vaikea sanoa näkemättä kyykkyvideota, ja kokeilematta itse lihasta, mutta sanoisin että todennäköisemmin kyseessä on tibian ja gastron/soleuksen välisessä mekaniikassa. Plus tietty kaikki muut lihakset polvesta alaspäin.

Jostain syystä nää mun kaikki vaivat kestää pari viikkoa kun kokeilen kaikkea mahdollista mikö voisi helpottaa. Tässäkin tilanteessa homma raukes siihen että hieroin tota lihasta missä se kiristys tuntui tennispallolla pari kertaa päivän aikana ja lisäsin venyttelyä pohkeisiin, eri toten plantarfleksio tuntui helpottavan parhaiten joka sarjan jälkeen.

Mutta näin jälkeenpäin melkein mahdotonta sanoa mistä toi tuli, joulun jälkeen kun liikunta muutenkin lisääntyi salibandyn merkeissä kavereiden kesken. Kyykky tosin oli ainoa liike minkä jälkeen tuntui kipua.

Aika sekava lause.

En usko että siitä on kyse. Olen viime aikoina vähän skeptisemmin muutenkin suhtautunut koko käsitykseen.

Vaikea sanoa näkemättä kyykkyvideota, ja kokeilematta itse lihasta, mutta sanoisin että todennäköisemmin kyseessä on tibian ja gastron/soleuksen välisessä mekaniikassa. Plus tietty kaikki muut lihakset polvesta alaspäin.

Juu krooninen / rasituksessa tuleva todellinen lihasaitiosyndrooma on erittäin harvinainen. Ja diagnoosiin vaaditaan tarkat mittaukset kliinisen fysilogian labrassa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom