lihasjumien vapauttaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hierojalla on käyty useasti eikä jumit tahdo helpottaa. Onko hieronta ainut keino vai onko muita tapoja rentouttaa kovia lihaksia?

Hieroja on pätevä urheiluhieroja, treeniä on takana 20v eikä paljon ole hierojalla käyty.

p.s. Solanassa on kuulemma joku ihmeitä tekevä hieroja.. kenestäköhän kyse? Joku Toni ?

Lueskelin tätä juttuasi vasta nyt ja ehkä asia ei enää ajankohtainen, mutta aihe mielenkiintoinen niin kommentoin.
Itse olen vanha kilpatanssija ja edelleen urheilen paljon ja lihasjumi on tuttu vaiva, kun joskus tulee liikaa urheiltua.
Venyttely on kaiken tärkein juttu ja sen tulee olla säännöllistä. Välillä kun olen jättänyt venyttelyn väliin, niin isot syvät lihakset menee tosi jumiin. Toki säännöllinen hierojalla käynti tekee myös hyvää lihaksille. Itse käyn kaksi kertaa kuussa hierojalla.
Mutta siis joka treenin jälkeen olisi hyvä tehdä noin puolen tunnin tai tunnin päästä treenistä pienet venyttelyt päälle juuri niille lihaksille, joita olet treenannut. Jos ei kauaa jaksa venytellä niin jo 10 min venyttely auttaa. Illalla ennen nukkumaan menoa voisit vielä hiukan venytellä ennen yöunia. Kun ennen nukkumaan menoa venyttelee niin lihakset hiukan venyy ja palautaa hyvin yöunen aikana ja sen kautta tulleen levon aikana. Itse venyttelen joka ilta ja olen huomannut vaikutuksen.
Jos näistä neuvoista olisi apua. Moni unohtaa venyttelyn ja se on tosi hyvää vammojen ennältäehkäisyä myös.

Latest posts

Back
Ylös Bottom