Lihakset kehittyneet, muttei paino. Apuva!

Olen nyt käyny salilla vajaa pari kuukautta (3-4 krt/vko). Iloista on ollu huomata se, että lihaksissa on tapahtunu selvää kasvua:dance:. Mutta toi paino on siis edelleen samassa lukemassa kuin aloittaessani. Tarkoittaako se nyt sitä, etten syö tarpeeksi? Ruokavalioon oon lisänny paljon proteiinia; rahkaa ja raejuustoa. Samalla oon muuttanu kaiken ravinnon mahd. vähärasvaiseksi. Ja sokerin olen jättäny esim. kahvista ja teestä pois. Liekö noilla mitään merkitystä...
Eilen kävin kehonkoostumus-mittauksessa ja mittaaja kehotti menemään kotiin pizzerian kautta. Rasvaa kehossani on kuulemma liian vähän. Sen laitteen mukaan mun painotavoite on 62,1 kg. Tällä hetkellä olen siis 170 cm/52 kg. Ja toi 10 kg:n lisä tuntuu yhtääkkiä kyllä aika paljolta. Ja jos se olis vielä jotain muuta kuin lihasta. Tavoitehan mulla on, että saisin vartalostani kiinteän ja sopusuhtaisen. Eli pitääkö mulla nyt ruveta kerryttämään läskiä vai mitä???:wtf:

Auttakee, te viisammat :)

Paha sanoa kun ei lähtötason tietoja ole.
Lihas painaa kyllä enemmän kuin läski, vaan mitä enemmän on lihasta, sitä enemmän se kuluttaakin, levossakin.
Joten kannattaa varmaan sitten ruveta syömään enemmän.

Olen nyt käyny salilla vajaa pari kuukautta (3-4 krt/vko). Iloista on ollu huomata se, että lihaksissa on tapahtunu selvää kasvua:dance:. Mutta toi paino on siis edelleen samassa lukemassa kuin aloittaessani. Tarkoittaako se nyt sitä, etten syö tarpeeksi? Ruokavalioon oon lisänny paljon proteiinia; rahkaa ja raejuustoa. Samalla oon muuttanu kaiken ravinnon mahd. vähärasvaiseksi. Ja sokerin olen jättäny esim. kahvista ja teestä pois. Liekö noilla mitään merkitystä...
Eilen kävin kehonkoostumus-mittauksessa ja mittaaja kehotti menemään kotiin pizzerian kautta. Rasvaa kehossani on kuulemma liian vähän. Sen laitteen mukaan mun painotavoite on 62,1 kg. Tällä hetkellä olen siis 170 cm/52 kg. Ja toi 10 kg:n lisä tuntuu yhtääkkiä kyllä aika paljolta. Ja jos se olis vielä jotain muuta kuin lihasta. Tavoitehan mulla on, että saisin vartalostani kiinteän ja sopusuhtaisen. Eli pitääkö mulla nyt ruveta kerryttämään läskiä vai mitä???:wtf:

Auttakee, te viisammat :)

Kerrytä vähän molempia? Vähän vaikea tuohon on muuten mitään kommentoida, kuin että olen samanpituinen kuin sinä ja mun koostumusmittauksen mukaan rasvaton painoni oli kilon enemmän kuin tuo sinun tavoitepainosi :). Että se keho voi olla sopusuhtainen ja kiinteä, vaikka painaakin enemmän (ei sillä, että itse olen kumpaakaan... mutta teoriassa :)).

Mitäs se masiina antoi sun rasva%? Ja minkä verran lihasmassaa? Kyllä toi aika vähältä kuulostaa toi sun paino, tai siis kun vertaan itseeni, kun itse olen 170cm ja edellisessä inbodyssa paino 67,5, rasva% 20,4, lihasmassaa 30,1kg. Että itse olisi vaikeaa kuvitella painavansa 52kg ikinä :P. Tosin ainahan nää on kroppakohtaisia juttuja ja kropan mallistakin kiinni.

Ehkä voisit hieman nostaa kalsuja ja katsoa mitä tapahtuu? Ja muista, että rasvaa olisi hyvä tulla ainakin se 1g/kg. Ja naisilla saa tulla inan enemmänkin. Meinaan vaan, että jos kovin vähärasvaiseen ruokavalioon olet vaihtanut.

Aika vähän saa olla kyllä kaikkea että noin pitkäkin painaa noin vähän.
Itellä edellisessä mittauksessa (yli vuosi sitten, HUI) oli rasvaa 8,5kg, joka teki prosentiksi kaikki 14,2. Lihasmassaa oli tuolloin 28,7kg. Ja mittaa on vain 163cm.
Varmuudella on tullut läskiä lisää (vai nesteitä, en tiiä, turvonnut olo jenkkojen kohilta, ei muualta), vaan on lihastakin (sitä kaikkialle). Ois hauska kyllä käydä tsekkauttamassa miten ne on jakautuneet, sillä paino on likimain sama ja lihaksia on tullut ihan näkyvästi lisää viimeisen vuoden aikana, vaikka tuolloinkin niitä jo oli. Jotensakin muuten outo yhtälö?! Voisko olla vaan joku turvotuspöhö? Mutta painaahan se nestekin...!

Laitapa tähän ( siis aloittaja) mitä syöt normipäivänä. Veikkaan että pirun vähän. Ja siksi painat noin vähän. Rasvaton ruokavalio sairastuttaa muuten.

Mä oon 170cm pitkä myös ja jos mä painaisin 52kg niin olisin ihan luuranko. Mä sanoisin että syöt saatana lisää niin sitä lihasta tulee kyllä :)

Laitapa tähän ( siis aloittaja) mitä syöt normipäivänä. Veikkaan että pirun vähän. Ja siksi painat noin vähän. Rasvaton ruokavalio sairastuttaa muuten.
Tämä kyllä totta, jos sanot että olet lisännyt vaan joitain proteiinipitoisia välipaloja ruokavalioosi niin sillä ei pitkälle pötkitä. Etsippä ties tonne www.kalorilaskuri.fi ja syötä sinne mitä päivässä syöt. Jos haluat todellakin lisää painoa niin sitten +3000 kaloria voisia olla aika hyvä tavoite näin aluksi. Veikkaan että kalorisi jäävät tällähetkelle sinne 2000, jopa alle ?

Mä veikkaan aloittajan kaloreiden liikkuvan osastolla 1000-1500, hyvänä päivänä ehkä 1700. Niin ne tosilaihat syövät, osa tuotakin vähemmän :wtf: 2000 olis kauhistus. Ja lämmin ateria joskus ja jouluna. Toivottavasti olen väärässä, mutta usein valitettavan oikeassa ;)

Mä veikkaan aloittajan kaloreiden liikkuvan osastolla 1000-1500, hyvänä päivänä ehkä 1700. Niin ne tosilaihat syövät, osa tuotakin vähemmän :wtf: 2000 olis kauhistus. Ja lämmin ateria joskus ja jouluna. Toivottavasti olen väärässä, mutta usein valitettavan oikeassa ;)
Saattaa hyvin olla, riippuu vaan paljon siintä liikkuuko hän miten. Jos kaloreita kuluu 2500/päivä niin se 2000 voi olla melko lähelläkin, jos taas ei niin tuo sinun veikkauksesi saattaa osua oikeaan. Sillähän se selviää kun kalorilaskurissa seikkailee.

Anorektikot saattavat syödä pitkiä aikoja vain muutaman sata kaloria / pv ja liikkua tuntikausia. Elimistö sopeutuu - kunnes prakaa. En nyt mene sanomaan aloittajaa anorektikoksi, mutta huomattavan laiha hän on ja joku syy siihen on. Monellakaan syy ei ole geenit, mutta toki osalla (tyyliin syö mitä tahansa, mutta painoa ei tartu). Rasvakammo ainakin sopii kalorikammoiseen/anorektiseen ajatteluun, kun onhan rasvassa paaaljon kaloreita!

Täytyy tarkentaa hiukan tilannettani, kun täällä anorektikoksi jo luullaan :-) Ikäni olen ollu hoikka. Tarkoituksellisesti en ole painoa missään vaiheessa tiputtanut.
Eli tässä mun päivän normi-syömiset:
klo 6 2 palaa ruisleipää, 4 siivua Oltermannia ja 2 siivua palvikinkkua+tuorekurkku/tomaatti viipaleet ja lasi tuoremehua.
klo 9 2 1 ruisleipä, samat juusto & kinkku, lisäksi omena tai banaani
klo 11 lämmin ruoka (normaali annos, esim. 4 perunaa ja kastike, salaatti)
klo 14 rahka (200 g) ja hedelmä
klo 17 lämmin ruoka (normaali annos)
klo 20 rahka ja hedelmä, 2-3 ruisleipää +päälliset

Ruokarajoitteita ei ole. Lämpimät ruoat on hyvin pitkälle tavan kotiruokaa, vaihdellen perunaa, pastaa, riisiä. Niiden kanssa jokin lihakastike. Ruokajuomana kevytmaito, janojuomana vesi. Kahvia aamulla, päivällä ja illalla mukillinen. Saan syödä vapaasti kaikenlaisia herkkuja, ne ei näy kiloissa. Mut ehkä noi kalorit jää sitten kuitenkin liian vähäisiksi. Mainittakoon, että salitreenien lisäksi käyn juoksemassa/tai kävelemässä 3 krt/vko n. 1h-1½h.

Tossa esimerkissä on ruokavalio, jota toteutin siihen saakka, kun n. kk sitten vaihdoin tosiaan tuotteet mahd. vähärasvaiseen. Mutta taidan nyt palata takaisin tohon vanhaan.

InBody-mittauksessa rasvamassa oli 8.3.

- - - Updated - - -

Ja lihasmassa oli sen 23.7.

Siitähän se on täysin kiinni mitä tuo "normaaliruoka" on. Mutta rasvaa nyt ainakin saisit saada enemmän. Syö pähkinöitä, avocadoa, lisää öljyä salaatteihin jne.

En oikein saa kiinni miksi sinun kokoisesi ja kasvutavoitteilla varustettu ihminen sanoo "Samalla oon muuttanu kaiken ravinnon mahd. vähärasvaiseksi." -> MIKSI?

Niin ja vastaus tuohon alkuperäiseen kysymykseen on, että todennäköisesti et saa tarpeeksi energiaa kasvaaksesi jos paino ei kerta nouse. Onko treeniohjelma kunnossa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom