Lihaksen kasvattaminen rasvanpolton yhteydessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja myksa
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olen kaikinpuolin hoikka ja kapeavyötäröinen miehenalku, joka on ajatellut vähä kerätä lihasta enemmän luiden päälle. Ongelmana on se että olen muuten melko hoikka ja kapea vyötäröltäni, mutta tuohon vatsan seudulle on kertynyt vatsamakkarat, jotka haluaisin pois (siis muualla ei kauheasti ylimääräistä rasvaa ole, esim reisissä)... dieetille en halua ryhtyä, sillä painoa minulla ei ole ylimääräistä, enkä halua pudottaa sitä.

Onko siis edes kevyenmuotoinen rasvanpoltto samanaikaisen lihasten kasvattamisen kanssa mahdollista? Miten kannattaisi syödä, jotta lihasten kasvu olisi mahdollista mutta rasvaa palaisi silti? Olen nyt yrittänyt syödä normaalisti ja säännöllisesti, sekä käyn 5 krt. viikossa salilla + aerobisena korista ja kävelyä/hölkkää. Yritän saada myös päivittäin runsaasti proteiinia vedettyä.

Tavoite on siis kasvattaa lihasta ja saada sitä näkymään, mutta silti saada ylimääräiset rasvat vatsanseudulta pois.

Mittani ovat 175 cm ja 62 kg

-myksa-

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jotku sanoo et on ja jotku sanoo et ei oo. kuha treenaa ja syö ja vaikka laihduttaa ni enemmän se on liikuntaa verrattuna jos ei teekkään.

No joo, noilla mitoilla varmaan ei tosiaan kannata alkaa laihduttamaan, vaan maltillisilla plussilla alkaa hankkimaan sitä massaa. Kun lihaa tulee alle, mutta maltillisten plussien myötä rasvaa ei kerry niin paljoa niin rasvaprosentti voi pudota vaikka sekä lihasta että läskiä tulee lisää. Ne kasvavat lihakset myös muokkaavat kehoa niin että vähäiset rasvamäärät eivät näytä enää ollenkaan niin pahalta juuri esim vyötäröllä kun jalat ja toisaalta yläkroppa levenevät ja paksuuntuvat. Rasva jakaantuu isommalle pinta-alalle, periaatteessa.

Miinuskaloreilla ei kasva, lihasta ei sikiä tyhjästä. Plussakaloreilla ei rasvaa pala kun energiaa tulee kokoajan liikaa...Vai palaako? Di Pasquale ainaki väittää, että rasvan palaminen ja lihasten anabolia yhtäaikaa on mahdollista proteiini/rasvaruokavaliolla. Ei ole itellä ku parin kuukauden kokemus, ja eipä sitä painoa tullu mutta ei sitä kyllä paljon lähtenykkään, ja palikat tuli tosi hyvin esiin.

Täytyy sanoa omasta kokemuksesta, että on mahdollista. Ite olin joskus suunnilleen samassa tilanteessa . Painoin noin 60kg ja olin 173 cm pitkä. Nyt painan 71kg silkkaa lihasta. :) Mut tosiaan +kaloreilla kun reenaa niin saa paljon nopeemmin tuloksia.

5 kertaa viikossa salilla on ehkä liikaa? Lihakset tarvii lepoakin. Muuta muutama kerta aerobiseks liikunnaks ni luulis saavan parempii tuloksia. ;)

Pudota salitreenit neljään, esim. ma, ti ja to, pe. Pidä treenin kokonaiskesto alle tunnissa. Minimoi aerobinen liikunta. Satsaa siihen, että syöt tavallista perusruokaa riittävän usein, ja ota mukaan palkkari ja perusprotskua kolme kertaa päivässä. Tee treeneissä vapailla raudoilla perusliikkeitä (=penkki, mave, kyykky, pystypunnerrus, hauiskääntö, kulmasoutu, ranskalaiset etc.) koneiden sijaan.

...Minimoi aerobinen liikunta...

Miksi ihmeessä? :wtf:

Satsaa siihen, että syöt tavallista perusruokaa riittävän usein, ja ota mukaan palkkari ja perusprotskua kolme kertaa päivässä.
Ja miksi noin hirveesti protskua, kyllä ne lihakset kasvaa vähemmälläkin? :o. Tää jätkä halus ilmeisesti kuitenkin polttaa rasvaa samalla. Eikä ryhtyä millekkään dieetille? Kuulostaa ihan protskudieetiltä toi määrä. Miksi perusruoan syöntiin pitää satsata?

Miksi ihmeessä? :wtf:

Ja miksi noin hirveesti protskua, kyllä ne lihakset kasvaa vähemmälläkin? :o. Tää jätkä halus ilmeisesti kuitenkin polttaa rasvaa samalla. Eikä ryhtyä millekkään dieetille? Kuulostaa ihan protskudieetiltä toi määrä. Miksi perusruoan syöntiin pitää satsata?

No mun näkemyksen mukaan aerobisella treenillä tuppaa olemaan voiman ja lihaksen kasvamista hidastava vaikutus. Perustuu ihan käytännön kokemukseen useiden treenaajien osalta.

Lisäprotskua siksi, että saadaan prot/hiilari/rasva kombinaatiossa nostettua protskun suhteellista osuutta ja varmistettua riittävä protskun saanti. Jos kolme kertaa otetaan se kolmekymmentä grammaa, saadaan yhdeksänkymmentä grammaa 'ylimääräistä'. Määrän ei tarvitse olla suuri per kerta, mutta sen pitää olla riittävä takaamaan mahdollinen perusruoan vaje. Ei toi protskun määrä tällä logiikalla liian suureksi nouse.

Hiilarit, protskut ja rasvat on aina parasta ottaa perusruoasta. Kunnollista perusruokaa ei sitten lisäravinteille juuri tarvitse täydentää.

Vielä sen verran samanaikaisesta rasvan poltosta lihasten kasvattamisen yhteydessä (natuna), ettei onnistu ihan helpolla. Siksi kannattaa satsata sen massan hankkimiseen ensin, jos sitä on lähtökohtaisesti liian vähän. Ylimääräistä voi sit kyllä pudotella diettaamalla (ja vaikka sillä aerobisella).

No mun näkemyksen mukaan aerobisella treenillä tuppaa olemaan voiman ja lihaksen kasvamista hidastava vaikutus. Perustuu ihan käytännön kokemukseen useiden treenaajien osalta.

Katsokaapa tämä video http://www.gymtv.fi/index.php?viewkey=db773eb2dc1b0a17836a (pistäkää väliviiva (-) gymin ja tv:n väliin)

Siinä on hyvä treeni hauiksille, mutta lähinnä haluan näyttää mitä kaveri sanoo siina sarjojen välissä puolenvälin jälkeen.

Lyö meinaan aika monia Pakkiksen "väittämiä" murskaksi. Ensinnäkin 55cm käsi 88kg painosena, ja vetää noilla lihaksilla aerobista kahdesti päivässä :wtf:

Kaikki on tosin yksilöitä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom