pexxi sanoi:
Joo, kaikki eivät pidä paikkaansa väittämät...
Se on kumma saitti tuo getbig kun hirveetä negatiivista skeidaa suoltaa koko ajan ulos?
Miksi haluat pexxi vähätellä/peitellä kehonrakennuksen huippuihin liittyviä negatiivisia asioita? Kyllä tuon pitkähkön listan asiat pitävät päällisin puolin paikkansa, siitä vielä puuttui mm. Mike Christian, joka oli pitkään crack-addikti ja menetti sekä perheensä että kaikki liiketoimensa pössyttelyn vuoksi.
Huippumiesten kuolemia on myös ollut enemmän. Mm. itävaltalainen vuoden 1980 maailmanmestari Sallmayer kuoli guest posing -keikalla sydänpysähdykseen pitkäaikaisen diureettien käytön vuoksi. Suomalaisista kisaajista tiedän ainakin kaksi itsemurhaa ja lukuisia itsemurhayrityksiä, varmasti horkalla ja muulla kemialla on näissä tapauksissa ollut osuutensa.
Kehonrakennus on huipputasolla nimen omaan lääkeaineilla pelaamista, ja toivon, että te nuoret forumilaiset, jotka vielä olette terveitä, ette vähättelisi näitä tapauksia. Jokainen huippu menettää uransa vuoksi terveytensä joko enemmän tai vähemmän, se on aivan varmaa. Minä näin 1990-luvun alun ammattimiehiä täällä Helsingissä, jo heillä oli pelissä valtavat määrät erilaisia lääkeaineita (myös kisoissa mukana kaikenlaista reseptitavaraa, tämä tuli lentokentän tullissa todettua yhden jos toisenkin osalta). Nykyhuiput ovat sitten varmaan jo ihan toisissa sfääreissä aineiden käytössä, sen näkee sekä valtavista lihasmassoista että lisääntyvistä terveysongelmista (mm. Mike Francois, Flex Wheeler, Tom Prince).
Tässä joku totesi, että muista urheilulajeista saisi varmaankin aikaan samanlaisen listan. Se lienee totta, kyllähän meilläkin ovat kapakit täynnä entisiä mestareita ja kehäraakkeja, joilla syystä tai toisesta henkinen tasapaino ja/tai kroppa ovat pettäneet kilpaurheilu-uran loppumisen jälkeen. Kansainvälisistä huipuista tulee heti mieleen italialainen pyöräilijä Marco Pantani, joka jatkoi erilaisista doping-aineista suoraan varsinaisiin huumausaineisiin. Luulen kuitenkin, että itse itselle lääkeaineilla aiheutettuja vammoja/sairaustiloja on eniten juuri kehonrakentajilla.