Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Porkkanaraastin sanoi:siis hä? mikä on peruslevy paino? on täälä salilla muutamaa eri merkkistä levypainoa...uskon että tarkoitat reiän halkaisijaa?
Force sanoi:En tiedä mikä on peruslevy paino, mutta perus levypainon kyllä tiedän.

Force sanoi:Se on semmonen halkaisijaltaan 450mm oleva levypaino. Niitä olen nähnyt esiintyvän 10, 15, 20, 25 ja 50 kilon painoisina. Itse sanon tuota 20 kilon kiekkoa peruslevypainoksi, mutta se on vain oma sanontani.![]()

Force sanoi:Joo, 450mm halkaisija on se kriteeri.
Eihän meikä kirjoita koskaan agressiiviseen sävyyn. Esitän mielipiteeni aina sivistyneesti, ehkä joskus voimasanojen saattelemana.![]()
Force sanoi:En tiedä mikä on peruslevy paino, mutta perus levypainon kyllä tiedän. En usko, että janne321 tarkoittaa reiän halkaisijaa, joka on 50mm. Koko levyn halkaisija on 450mm.
Metri sanoi:Taidan tietää, mitä janne321 ajaa takaa. Olin kerran koulutuspäivillä ihan toisella puolen Suomea ja etsiskelin paikkakunnalta kuntosalia siitä hotellin läheltä. Löysin yhden ja menin sinne treenaamaan. Perillä odotti yllätys: painolevyt olivat ihan eri kokoa kuin kotisalilla (jossa oli juuri niitä peruslevypainoja eli 450 mm halkaisijaltaan). Tee siinä sitten maastanostotreeniä, kun levyt olivat pienempiä kuin viralliset eli nostomatka oli ihan erilainen, jos meinasin painot kaikkien taiteen sääntöjen mukaan laskea lattiaan saakka. Miun vieressä teki joku toinenkin oikeisiin levyihin tottunut. Hän käytti koroketta. Mie kyllä tein treenini, mutta en laskenut painoja ihan maahan asti eli tuli tuollainen bodytyylinen mavetreeni. Yhdessä sen kaverin kanssa manattiin salin levyvalikoima.
Metri sanoi:Taidan tietää, mitä janne321 ajaa takaa.QUOTE]
Woot? Kysyin sen takia että omalla salilla kaikki painot on itse tehtyjä. ja siinä on aika suuri ero vetääkö 5cm alempaa vai tosta normaali tasosta. elikkä nyt voin pistää jotku korokkeet ennätys kokeiluissa painojen alle.
Ehkä sillä vieruskaverilla oli kisat lähellä ja lähtökorkeus siksi niin tärkeä. Ite suhtauduin lopulta erikokoisiin painoihin juuri siten kuin sie sanoit: otin sen vaihteluna. Ehkä tuo sanani "manata" oli liian voimakas. Ihmettelimme kyllä, miksei kys. salilla ollut niitä "virallisia" painolevyjä.jarre55 sanoi:Oliko kisoihin viikko-pari aikaa, kun se niin tärkeää oli se levyjen oikea koko? Ja vedon prikulleen oikea lähtökorkeus?
Ei kai se haittaa, vaikka joskus vetäisi vähän totutusta poikkeavalta lähtökorkeudelta, ei tää ole kellosepän työtä. vaihtelua vaan tulee.
Mulla tulee mieleen eräs Jari leinon haastattelu, jossa Jarilta kysyttiin, paljonko hän vetää ala-, ylä- ja vaakataljaa, ja minkälaisilla kahvoilla mistäkin ja minkäpituista sarjaa. Jari vastasi, että ei sen kahvan väliä, kunhan vetää vaan niin... (paljon)