Levykaupat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuntuu että oikeat levykaupat on vähenemään päin suomessa. Suurimman osan musiikista tilaan nykyään netistä CDon:sta, mutta olisi kiva jos palkkapäivänä voisi mennä kauppaan ja ostaa jonkun levyn joka ei ole uutuus tai listalla. Mutta onko kunnon levykauppoja suomessa enää missään?

Kertokaas kommentteja&vinkkejä suomen levykaupoista. Sekä myös ulkom. nettikaupoista, hinnoista sekä toimitus- ja maksuehdoista.

Inska sanoi:
Tuntuu että oikeat levykaupat on vähenemään päin suomessa. Suurimman osan musiikista tilaan nykyään netistä CDon:sta, mutta olisi kiva jos palkkapäivänä voisi mennä kauppaan ja ostaa jonkun levyn joka ei ole uutuus tai listalla. Mutta onko kunnon levykauppoja suomessa enää missään?

Kertokaas kommentteja&vinkkejä suomen levykaupoista. Sekä myös ulkom. nettikaupoista, hinnoista sekä toimitus- ja maksuehdoista.

Lähinnä metalli- ja rockmusiikin ystäville suosittelen Levykauppa Äxää. Löytyy harvinaisemmatkin levyt, on todella reilua ja rentoa asiakaspalvelua, ja tuotteita saa helposti tilattua liikkeeseen. Nettimyyntikin löytyy.

http://www.levykauppax.fi/

Tuolta nettisivulta poimittuja genrejä:
Metal, heavy, indie, alternative, proge/70's heavy, rock/pop, kotimaiset, electro/cool, rap, reggae, punk, jazz, dvd, lp.

Eli valikoima on melko laaja, mutta ainakin Kuopion liikkeessä metallille on kaksi isoa hyllyä (plus alternativelle omansa), kun taas electro/coolilla on vain yksi pienempi hylly.

Suosittelen.:worship:

E: Äxän liikkeitä löytyy Kuopiosta, Oulusta, Turusta ja Jyväskylästä.

mä käyn itse fennica records:silla :rock:
Albertinkatu 36
00180 Helsinki
09-6851433

www.fennicakeskus.fi

goofinrecords ja junglerecords ovat 50's rock'n'rollin ja rockabilly/neobilly/psychobillyn ystävän valintoja. Löytyy myös muutakin, mutta noi on ne pääjutut. Ihan tolkuttomat valikoimat ja kysymällä ne tilaa lisääkin "jos" jotain puuttuu.

Stupido on kiva putiikki. Helsingissä ja Turussa sijaitsee käsittääkseni.

Arvostan myös kovasti, jos levykaupassa on käytettyjen levyjen kasa. Sitä on kiva pläräillä läpi löytöjen toivossa. Turun Kane Recordsissa on käytettyjen sektio ainakin.

Uudemmat ulkomaiset tulee ketterästi briteistä postiluukkuun, kun sieltä ne yleensä huokeammalla lohkeaa. http://www.find-cd.co.uk/ on siihen kätevä palvelu.

Helsingissä Keltainen jäänsärkijä on ihan OK valikoimiltaan, vaikka ei olekaan mikään iso kauppa. Espoon puolella Arimanilla on aikas hyvä valikoima. Sieltä on joskus tullut tilattua postimyynnin kautta. Käytetyt saa sieltä yleensä nopeammin.

Fennican ja Keltaisen jäänsärkijän lisäksi kannattaa Helsingistä katsastaa myös Popparienkeli ja Digelius, "Viiskulmassa".

Inska sanoi:

Sulla on CDon.com toiminut? Mä olen tässä kiukulla yrittänyt sieltä levyjä tilata, mutta eipä kuulu eikä näy. Järjestelmä ei tunnista mun tilausta kun syötän tietoni uudestaan nettikauppaan. Ja kun asiakaspalvelu ko. mestassa on olematon, niin paha tehdä mitään.

Mutta joo, Keltainen jäänsärkijä on kova jos Rock-henkinen musiikki tippuu. Valikoima oli mielestäni todella hyvä ja fiilis on aidolle levykaupalle ominainen. Reiluina poikina tiputtivat vielä hintaakin muutaman euron..

Popparienkeli oli myös ok, tosin valikoima oli jotenkin vaihteleva. Levyjä löytyi vähän sieltä sun täältä, joskin helmiä oli joukossa. Ja mukaan tarttui taas levy vaikka kävin vaan vilkaisemassa.

Free Record Shopit eivät välttämättä enää täytä oikean levykaupan määritelmää, meno on jotenkin niin liukuhihnamaista. Tsekata kannattaa kuitenkin ajoittaiset 2xCD=20e ja 3xCD=25e tarjoukset, joukossa on paljon hyviä. Yleensä ongelma on se, että ei tiedä mitä jättää ostamatta. Paras valikoima Manskun alkupäässä, melkein Bulen kulmassa.

Anttila ei myöskään ole oikea levykauppa, mutta alennuslevyjä löytyy pirusti ja usein sieltäkin tarttuu jotain matkaan. City-Anttilassa valikoima on ainakin ihan kiva.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sumu sanoi:
Sulla on CDon.com toiminut? Mä olen tässä kiukulla yrittänyt sieltä levyjä tilata, mutta eipä kuulu eikä näy. Järjestelmä ei tunnista mun tilausta kun syötän tietoni uudestaan nettikauppaan. Ja kun asiakaspalvelu ko. mestassa on olematon, niin paha tehdä mitään.

Olen pari kertaa tuolta tilannut elokuvia+levyjä, oikein hyvin on homma pelittänyt ja tuotteet tullut alle viikossa postilaatikkoon laskun kanssa. Asiakaspalvelun toimivuudesta/toimimattomuudesta en tiedä kun ei ole tarvinnut perehtyä. :)

Toi erittäin hyvin ja siellä on aika laajat velikoimat levyjä ja varsinkin Ruotsalaisia naisartisteja kuten Sophie Zelmania, Annan Ternheimiä....

Erittäin hyvä ja halpa paikka. Käytän lähes kuukausittain...:rock:

Jos Joensuuhun joku eksyy niin täältä löytyy erittäin hyvä levykauppa nimeltään Levy-Eskot.
Valikoimasta löytyy bluesista reggaehen ja liikkeen suurin "osasto" on metalli. Tuolta kyllä löytää mitä erikoisempia levyjä/vinyylejä. Suosittelen jos on täällä suunnalla liikkeellä.

Jos paikkakunnallanne toimii esim. yksityinen levykauppa,vaikka pienikin, suosikaa sitä, älkää nettimyyntiä. Mitä ei hyllystä löydy voi sinne tilata. Saataisiin säilytettyä nämä paikalliset levy- ym. erikoisliikkeet joille nettikauppa on todellinen uhka.

Juu samaa mieltä, mutta kun ne uudet levyt maksaa siellä sen 20-24 € ja netissä on 16,95-18,95 € että sillan. Sitten kun ostat muutamana levyn kuussa niin alkaa vuodessa tulemaan kuluja hiukan liikaa. (oon saita...joo)

Sumu sanoi:
Käyttäjässä vika ;)

Halvimmat uudet cd:t taitaa olla täällä: http://www.bangcd.com/ Tilaus tulee n. viikossa ilman postikuluja.

Jonny sanoi:
Jos Joensuuhun joku eksyy niin täältä löytyy erittäin hyvä levykauppa nimeltään Levy-Eskot.
Valikoimasta löytyy bluesista reggaehen ja liikkeen suurin "osasto" on metalli. Tuolta kyllä löytää mitä erikoisempia levyjä/vinyylejä. Suosittelen jos on täällä suunnalla liikkeellä.

Vierailin Joensuussa tässä kuun alussa, ja tuolla tuli käytyä. Ihan kiva paikka, paras puoli oli se, että käytettyjä oli melko laaja valikoima.

Ja että Insomniumin Ville Friman oli siellä samaan aikaan.:D Aika jekku sinänsä, minä olen siellä päivän visiitillä, ja kyseinen herra ei tietääkseni edes asu siellä..

Levykaupat on siitä kivoja että sieltä voi tehdä 'löytöjä' ja vain mennä kauppaan ja katsoa mitä on tarjolla vaikkei mitään levyä erityisesti ole ostamassa. Netistä tilattaessa yleensä tietää mitä meinaa ostaa. Kätevää se on ja yleensä edullisempaakin, mutta levyä ei saa heti mukaan. Parhaimmat löydöt on aina tehty levykaupassa. Ja siistiä plärätä niitä levyhyllyjä ja katsoa mitä sieltä löytyy.

Pitää käydä tsekkaamassa noi helsinkin kaupat nyt aluksi. Mutta kesän maakuntamatkoilla pitää käydä muuallakin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom