Levy päivässä sivistää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KKHS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Aloitin tuossa jokunen aika sitten "Levy päivässä" projektin. Tämä siis tarkoittaa että pitäisi kuunnella päivittäin yksi kokonainen levy jota ei ole kokonaisuudessaan aiemmin kuunnellut. Keinoilla jolla levyt hankitaan ei ole väliä, mutta isot kirjastot auttanee tässä asiassa ware-allergisiakin. Homma tapahtuu tiettyjen sääntöjen mukaan.

- Levyn on oltava pitkäsoitto
- Kokoelmat eivät kelpaa (paitsi erityistapauksissa kuten vaikka Robert Johnson, jolla ei pitkäsoittoa olekaan)
- "Hyväksytty" kuunteleminen on levy alkuperäisessä koossaan, mikä siis tarkoittaa että benus demoja ym. biisien toistoja ei tarvitse kuunnella (myöhemmissä julkaisuissa olevat uudet bonus biisit kuitenkin pitää kuunnella)
- Aiemmin kuuntelemansa levyn saa lukea mukaan, mikäli edellisestä kerrasta on useampia vuosia (tai on ollut vaikka kännissä tm).

Parin viikon kokemuksena pakkokuuntelu on avartanut musiikkimakuani melkoisesti. Suokkilevylistani muuttuvat varsin nopeaan tahtiin, ja ennenkaikkea asemani popmusiikin besservisserinä paranee niin että lorina kuuluu päästä.

Halutessaan tietenkin projektia voi soveltaa vaikka elokuviin tai Aku Ankkoihin

Löytyykö siis muita vastaavan projektin aloittaneita, tai siitä kiinnostuneita?

Siskoni on töissä EMI:llä ja lähettelee mulle ilmaisia uusia levyjä tasaiseen tahtiin 4-10 kuukaudessa. Kuuntelen kaikki ja joukosta löytyy todellakin helmiä, mitä ei olisi osannut ennen edes kuvitella kuuntelevansa. Ennen kuuntelin vain lähinnä metallia, mutta nyt voisi sanoa, että olen musiikin suhteen kaikkiruokainen. Ihan sama mitä genreä se edustaa, jos se kuulostaa mun mieleen hyvältä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom