"Levottomat jalat"?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yritin käyttää hakua, mutta en saanut vastausta.

Itseäni vaivaa seuraavanlainen ongelma. Aina on vaivannut, mutta nyt lähes päivittäin.

Esim. Aamuisin töihin mennesä bussissa istuminen aiheuttaa jaloissa hyvin kiusallisen tunteen. On vaikea selittää tunnetta, mutta tuntuu siltä että jalkoja on pakko liikutella. Jalkoihin ei satu, mutta tunne on niin häiritsevä, että välillä tekee mieli hypätä bussista pois, koska paikallaan pysyminen tuottaa tuskaa. Kävely auttaa lähes heti, mutta istualteen voin lievittää tuskaisuutta liikuttelemalla jalkoja ja pumppaamalla jalkalihaksia. Tämä ei kuitenkaan poista tunnetta, niinkuin kävely.

Tunne tulee välillä myös nukkumaan mennessä. Tällöin on pakko kävellä ympäriinsä hetki, muuten nukkumisesta ei tule mitään.

Mistäköhän mahtaa olla kysymys? Vaikka asiaa on vaikea selittää, niin kohtalo toverit varmasti tunnistavat.

Mulla tuli viimeksi loppudieetillä toi sama tunne, etenkin nukkumaan mennessä. Pari kertaa joutui mennä sohvalle nukkumaan, että sai jalat nostettua ylös sohvan selkänojaa vasten. En sitten tiedä, johtuiko jonkin puutteesta, väsymyksestä vai hormonitoiminnasta. Kaverilla oli todella pahoja oireita raskauden aikana, eli hormonitoiminnan muutoksetkin vois sen perusteella vaikuttaa asiaan.

Nyt levottomuutta huomaa jossain määrin sellaisina iltoina, jos on vetänyt rankan treenin. Onneksi ei enää häiritsevissä määrin...Tosin toista osapuolta asia näyttää häiritsevän enemmän kuin minua. Eilis iltanakin kommenttina oli "miks sä koko ajan sitkutat noita jalkoja" :D

Olen kärsinyt niin kauan kuin muistan levottomista jaloista. Yleensä pahimmat oireet tulee juuri ennen nukkumaan menoa ja sitten nukkumisesta ei todellakaan tule yhtään mitään. Kävely tai jalkojen heiluttelu lievittää kyllä oireita, mutta eihän sitä nyt koko yötä viitsisi ympäri kämppääkään kävellä. Toisinaan jalkojen nosto ylös taas saattaa auttaa.

Eräs tuttuni kertoi, että levottomat jalat on nykyään ihan virallinen "sairaus", johon olisi joku hoitokeinokin (vai oliko peräti joku lääkitys), mutta siitä en kyllä tiedä enempää kun en ole koskaan lääkärille tästä vaivasta avautunut.

Itse en yleensä näihin humpuuki vehkeisiin usko mutta tämä ihme tärinäpöytä http://www.netanttila.com/webapp/wc...yId=10459&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Se toimii juurikin jos on jalat jumissa/levottomat illalla ja ei sen takia saa unta. Ja myös jos pitkän päivän tekee seisomatyötä niin helpottaa siinäki aivan pirusti kun käy hyrryyttelee pari minsaa :rock: Itellä ei (vielä) oo tollasta mut tutulla on ja se kyllä on ihme värkki :D

edit. En tosin kylläkään usko tohon pätkääkään että tolla värkillä jotain lihaksia kasvattavia tjs ominaisuuksia ois mut kyllä se ainakin rentouttaa lihaksia.

Kiitos vastauksista.

Magneessiumin puute voi olla totta minulla. Keväällä treenasin omaan tasoon nähden helvetin kovaa. Jossain vaiheessa alkoi tulla aika pahoja kramppeja yöllä ja kesken treenin. Aloin silloin syömään 3x annoksen magnesiumia. Krampit lähti. Nyt treenailen kevyemmin ja olen jättänyt magnesiumin pois. Pitääkin käydä hakemassa lisää, katsotaan onko vaikutusta.

Edit. On näköjään ihan oikea "sairaus"

http://www.levottomatjalat.com/levottomat_jalat.html

Itsellä ei tuota ongelmaa ole ollut mutta kun luin tämän aiheen ja tuon linkin sisällön alkoi tuntumaan että se nyt viimeistään tulee... Vissiin heikko psyyke :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom