Leuan alla kipua (ainoastaan maastavedossa)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs ongelma on seuraavanlainen: Olin salilla tekemässä kyykkyä ja vieressäni oli salin maastavetotanko 20 levyt päissään. Kyykkysarjan välissä huvikseni vetäisin tällä 60kg painavalla tangolla maastavetoa 3 toistoa. 1 maksimi noin 150kg joten ei todellakaan tiukka sarja.

Tämän jälkeen välittömästi alkoi leuan alla tuntumaan voimakasta kipua. Jokaista on varmaan joskus painettu peukalolla leuan alta kovaa; juuri tälläistä kipu on. Pakko oli käydä istumaan kun taju meinas lähtee. Kipua kesti noin minuutin ajan jonka jälkeen jatkoin normaalisti kyykkäilyä.

Kyseinen tapahtuma on toistunut joka kerta kun olen maastavetoa koittanut tehdä (noin vuoden ajan), vaikkakin vaan muutaman toiston. Kipua ei myöskään tunnu missään muussa liikkeessä.

Oliskohan kellään mitään tietoa mistä moinen vaiva mahtais johtua? Haittaa hirveesti juurikin maven reenaamista.

Mieleeni tuli asia, joka itseänikin vaivasi joskus. Kokeile nostaa mavea leuka rinnassa. Monesti näkee maastaveto-tekniikan, jossa veto näyttäisi tulevan ainoastaan niskasta"kurkikaula". En tarkoita sitä, että nosto pitäisi aina tehdä leuka rinnassa. Tarkoitan sitä, että niskan olisi hyvä olla neutraalissa tilassa. Kunnolla ponnistaessa, niskan- ja kaulan alueen lihakset tuppaa jännittymään.
Itselläni siis pään asennon muutos auttoi kipuihin.

Tuli mieleen tuosta kivusta sama efekti kun haukottelen joskus kovin ja pää on tietyssä asennossa niin alkaa "kramppaamaan" ja kun katsoo ylös ja suoristaa kurkun, niin johan helpottaa.

Mulla sama homma kuin eLmOlla, joku pikkulihas tuossa leuan alla kramppaa joskus haukoitellessa tai salilla rehkiessä. Pikku venytyksellä helpottaa. Lienee kyseessä ihan normi suonenveto?

Joo, en tiiä mikä oli, mut kokeilin eilen ja tein muutaman sarjan leuka rintaan painettuna. Ei mitään kipua. Kiitoksia vaan neuvoista!

Back
Ylös Bottom