Lepopäivän lisäravinteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JarSme
  • Aloitettu Aloitettu
Eli mitä lisäravinteita porukka käyttää lepopäivänä? Vai onko tarvetta käyttää mitään? Itsellä olis tarkoitus nyt saada läskiä pois ja olen mietiskellyt tota lepopäivää. Palautusjuomana käytän Fastin Muscle+. Onko järkee käyttää sitä lepopäivänä???

-anteeksi maalaisuuteni-

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei lepopäivänä kannata mitää lisäravinteita kannata vetää, salin jälkee vaa palkkari naamaa. Lepöpäivänä puhdsta ruokaa suuhun.

Joo ei tosiaankaan mitään palautusjuomia lepopäivänä. Kreatiinia olisi sen sijaan syytä ottaa myös lepopäivänä esim. aamupalan yhteydessä.

JarSmella on selvästi sunnuntain lepopäivä ja kauhia ressi :)

Ei mut itse otan perus omegat ja jo edellä mainittua kreatiinia, jos on käytössä.. Kotiruoasta saa sitten kaiken muun..

kyllä mulla ainakin menee päivittäin aamulla magnesium, C-vitamiini, protskudrinkki jossa kreatiini mukana. ja illalla sitten kalaöljy kapseli.

treenipäivinä sitten lisänä treenin jälkeen palkkari, ja ennen treeniä Pump drinksu :puntti:

Ite ainakin syon lepopäivinä ihan samalla tavalla ku treenipäivinä, eli otan protskua ja hiilareita drinkkinä ja normi ruoasta, sekä vitamiineja ja kreatiinia kuten treeni päivinäkin... jätän vain sen palautus juoman pois koska sitä ei välttämättä tartte, muuta kuin treenin jälkeen!

Ei lepopäivänä kannata mitää lisäravinteita kannata vetää, salin jälkee vaa palkkari naamaa. Lepöpäivänä puhdsta ruokaa suuhun.

Kyllä mun mielestä kannattaa vetää, huomattavasti helpompaa seurata omaa syömistä... kannattaa tehdä muutama päiväkohtainen ruokamalli, jossa esim. lounasta,päivällistä ja muita isompia aterioita voi sit vaihdella että ei homma ala maistumaan iihan puulta ja välipalaksi ottaa sit vähä protsua/hiilaria drinkkinä ja jotain siihen vielä mukaan esim. leipää, hedelmää, jogurttia yms. Ja näin ku tekee, nii ei tarttee koko ajan olla laskemassa että mitä sitä tulikaan suuhun laitettua. Huomisen syömiset voi suunnitella jo edellisenä iltana etukäteen.

Saatto mennä vähän offtopiciksi, mutta pää pointti oli se että niitä lisäravinteita kannattaa/voi ottaa lepopäivinäkin, jos ei jaksa/halua/voi syodä normaalia ruokaa niin paljon että siitä sais tarpeeksi ravinteita. Ja sitä palautus juomaa ei tartte välttämättä ottaa, koska lepopäivänä kulutuskin on se n.300-600kcal vähemmän, eli sen palautus juoman verran

Itse ainakin otan lisäravinteita joka päivä. Ne on niin käteviä ja nopeita ottaa. Lepopäivinä vähän oliiviöljyä sekaan vielä, niin hyvä tulee

On mun mielestä typerää tehdä niin selvää eroa treeni- ja lepopäivän lisäravinteilla.
Luulis jo järjenkin sanovan että tarpeen mukaan niitä syödään.

Luultavasti maltoa ei lepopäivänä tarvii, mutta esim. sinkki, c-vitamiini, magnesium, kalaöljy, d-vitamiini, b-vitamiini yms on melko tarpeellisia myös lepopäivänä.

Koittakaa nyt kiltit ihmiset sisäistää semmoinen fakta että kroppa ei toimi missään 24h jaksoissa. Ei se tee eroa tiistain ja keskiviikon välillä.

koska lepopäivänä kulutuskin on se n.300-600kcal vähemmän, eli sen palautus juoman verran

Tämä on toinen juttu mihin kiinnittäisin huomiota.
Mitäs jos joudutkin kävelemään kauppaan kun auto on rikki?
Kulutat energiaa molempiin suuntiin ja takaisin tullessa on vielä ulkopuolista kuormaa.

Oma mielipiteeni on että liian tarkka nyhväys kaloreiden ja lisäravinteiden kanssa johtaa melko luultavasti yhteen yhteiseen tekijään;
vakavaan voiman ja massan puutteeseen.
Toki on poikkeuksiakin joilla tämä sujuu, enkä tosiaan tarkoita että pitäisi ahmia kaikki mitä näkee ihan kuin ei huomista olisi.
Lähinnä vain se että se ihmiskroppa ei ole mikään moottori minkä kulutusta voidaan ennustaa kovinkaan pätevästi ilman tuhtia tukkoa euroja.
Uskoisin että se miksi se 200-500 kaloria voi joillekkin tuoda läskiä päälle on se että siitä suurin osa on sokereita, ja nämä kyseiset yksilöt eivät ole insuliinin parhaita kavereita.

Suuria variaatioita "päivän" kulutukseen tuovat mm. ikä, aikaisempi kumuloitunut rasitus, tai sen puute, päivittäiset aktiviteetit, lihasmassan määrä, paino yms yms.

Sen takia lähes mahdottomana kotikonstein arvioida kulutusta muutaman sadan kalorin tarkkuudella, ellei ole todella vankkaa kokemusta asiasta.

Mutta sekään ei oikeuta lataamaan 75 kilosena 6000 kaloria pizzasta. Jälleen kerran järkikin jo sen sanoo.

Eikä tämä ole tarkoitettu kenellekkään, vaan yleisesti omia mietteitä asiasta.

Tulipas pitempi postaus mitä alunperin piti. :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom