Lenkkikengät heville

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja QQQQ
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs, osaatteko suositella hölkkä-/juoksukenkiä, joissa olis tällaselle 120 kiloselle riittävät vaimennukset? Lenkkien pituudet on 5-10km ja vauhti verkkainen, välillä kevyitä spurtteja. Alustana, ikävä kyllä, asfaltti tai lähes vastaava. Hinnalla ei nyt niin kauheasti ole väliä.

Kintuissa on vielä sellainen erikoisuus, että pronaatiotukea en tarvitsisi ollenkaan, mutta tämän huomiointi menee jo hifistelyksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
asisc kaynot (toivottavasti meni nimi oikein) on tehty 100 kiloisille juoksijoille, ne on rankimmat mitä minä tiedän. Yleinsä noissa urheilukaupoissa on erittäin asiantuntevat myyjät, heitä on hyvä käyttää konsultteina.

Asics GEL-Kayano on hyvä vaihtoehto mikäli vahvasta ylipronaatiotuesta ei ole haittaa.

New Balance:lta löytyy erinomainen tukeva täysvaimennettu juoksukenkä erityisesti neutraalisti askeltavalle (ilman ylipronaatiotukea) raskastekoiselle juoksijalle.
Malli on 1062, kengän ovh. taitaa olla Suomessa 179,- oletettavasti sen tarjoushinta tulee varmaan asettumaan keväällä jonnekin 130-150,- välille.

Kokemuksesta vois suositella Brooksin "the Beastia". Niillä oon nyt juoksennellut vajaan vuoden 100-120kg massoilla. Todella hyvin vaimentava kenkä. Kokeilin ostohetkellä kaupassa muitakin merkkejä ja malleja. Hinta ja fiilis oli kohdillaan.

Kokemuksesta vois suositella Brooksin "the Beastia". Niillä oon nyt juoksennellut vajaan vuoden 100-120kg massoilla. Todella hyvin vaimentava kenkä. Kokeilin ostohetkellä kaupassa muitakin merkkejä ja malleja. Hinta ja fiilis oli kohdillaan.

Onko noi kyseiset kengät minkä hintaiset? Tarkoitus olis alottaa lenkkeily ja läskiä löytyy 100kg:n edestä. Ei olisi kauheasti irroittaa kenkiin rahaa. :itku:

Asicsin Nimbukset on huiput kengät ainakin satakiloselle jässikälle, tukevat tossut. Ovh on toki aika suolainen, 189e. Puoleen hintaan noita kannattaa metsästää jostain, tai sitten tilata englannista; esim. http://startfitness.co.uk/ osoitteesta saa varmasti halvemmalla ku Intersportista. Joskus hajakokoja saa muutamalla kympillä.

Tässä vielä maahantuojan infot tuosta kengästä, joka näyttää olevan viime vuonna valittu maailman parhaaksikin: http://startfitness.co.uk/

Kayanot on jo itelle ihan liian tuetut kengät, juoksu ei oikein tunnu niillä enää luonnolliselta. Mutta jos sitä painoa olis 120kg niin tilanne vois toki olla vähän erilainen, who knows...

Onko noi kyseiset kengät minkä hintaiset? Tarkoitus olis alottaa lenkkeily ja läskiä löytyy 100kg:n edestä. Ei olisi kauheasti irroittaa kenkiin rahaa. :itku:

Noi mun Beastit oli mielestäni noin satku juttu.

Kannattaa tosiaan tarkkaan syynää kengät siel kaupas. Juoksukengissä en kyl hirveesti lähtis säästelee. Muutaman kympin säästöllä voi ostaa itelleen isot ongelmat.

Ostaessani noi just äsken lenkillä jalassa olleet Beastit olin varautunu maksamaan kengistä n. 200€. Vaihtoehtoina oli Beastit tai n. 180€ Asicset. Myyjä suositteli Beasteja.

edit: Mainitaan nyt vielä, että noi Brooksit on hivenen painavammat kun ne Asicset mitä kaupassa sillon kokeilin. Mun jalkaan ne vaan oli jotenki passelimman oloset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom