GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Lempikirjanne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^Hebe^
  • Aloitettu Aloitettu
Olen vihdoinkin päättänyt ryhdistäytyä ja aloittaa kirjojen lukemisen. Kauhistuin tajutessani kuinka monta kirjaa olisin tänäkin kesänä ehtinyt iltaisin lukea,mutta perustelin lukemattomuuttani sillä että luin koko kevään pääsykokeisiin..:rolleyes:

Suositelkaapa siis joitakin hyviä teoksia,saa olla aika nimekkäitä ja mielellään arkipäivään liittyviä, ei fantasiaa eikä allöromantiikkaa,ei myöskään seikkailua tai dekkareita. :D Haluaisin lukea jotakin hmm.."kehittävää".:hyper: selkee?;)

Lue Juha Itkosen Anna minun rakastaa enemmän. Se on yksi suosikeistani! :)

Kehittävää? No tässä muutama helmi mitä viime vuosien ajoilta muistuu mieleen, en tiedä onko väärää genreä. ;)

Jos haluaa kehittävää lukea niin jenkkipsykologi Mihály Csíkszentmihályn Flow - elämän virta oli sellainen joka herätti ajatuksia. Kyseessä EI ole self-help-kirja mutta siitä saa kuitenkin hyvää pureskeltavaa omaan elämään. Ja mukaansa tempaavasti kirjoitettu!

Sanoit ettet halua dekkareita mutta silti on pakko suositella Rei Shimura -sarjaa, joka sijoittuu Japaniin. Kirjoittaja Sujata Massey on saanut tällä sarjalla ihan mukavasti mainetta ja varmaankin syystä. Kirjoissa mukana aika paljon Japani-kuvausta.

Samaan Japani-aiheeseen liittyvä Banana Yoshimoton Kitchen oli todella todella hyvä!!

Zaidie Smithiltä etenkin White Teeth - hauska ja vakava samaan aikaan.

Eric-Emmanuel Schmidt: Oscar ja Roosamamma. Ei ole lastenkirja vaikka siltä kuulostaa! Vakava aihe, päähenkilönä syöpäsairas kymmenvuotias poika, mutta kuitenkin helppolukuinen ja sellainen sopivalla tavalla hauska ja kirpeä. En muista tarkemmin mutta oli hyvä kirja ja kirjoittaja taitaa kotimaassaan Ranskassa olla aika tunnettu.

Jos haluaa kokeilla maagista realismia (tyyliin Neruda) nykyversiona niin suosittelen vanhaa lukioaikojen suosikkia Nerudan postinkantajaa (Il Postino) Skármetalta.

Mä hurahdin Louise L. Hayn maailmankatsomukseen, kun luin yhden sen kirjan. Ko. kirjailijalta löytyy useampia teoksia, mutta ensimmäisenä suosittelisin Muuta ajatuksesi, muutat elämäsi -kirjaa ;) Aivan ihana ja kannustava teos, joka vaatii lukijaltaan myös paljon itsetutkiskelua. Itse tykkään myös Tommy Hellstenin kirjoista. Elämän paradoksit löytyy omasta kirjahyllystä siitä kohtaa, jossa toisilla on raamattu. Hellstenin kirjat on vaan aika syvällisiä, eikä välttämättä niin kevyttä luettavaa, mutta jos elämänfilosofia kiinnostaa niin suosittelen :)

Juurikin avomiehen kanssa yhteiseen blogiimme päivittelin kirjoista :)

Löytyy täältä:

http://oravanpesa.com/

Jos haluaa kehittävää lukea niin jenkkipsykologi Mihály Csíkszentmihályn Flow - elämän virta oli sellainen joka herätti ajatuksia. Kyseessä EI ole self-help-kirja mutta siitä saa kuitenkin hyvää pureskeltavaa omaan elämään. Ja mukaansa tempaavasti kirjoitettu!

Olen lukenut tämän tenttikirjana (ja omistan itsekin), ja voin sanoa, että on ollut yksi parhaimmista tenttikirjoista. Olisin voinut lukea kyseisen teoksen muutenkin, suosittelen!

Ehdottomasti ehkä yksi maailman parhaista teoksista: Sofian maailma (Jostein Gaarder). Käsittelee filosofistisia kysymyksiä arkisistakin näkökulmista. Tämän kun lukee niin maailmankatsomus saattaa hetkeksi järkkyä. :D

En tiedä, onko tää niin itsestäänselvä klassikko, että tän mainitseminen on turhaa.. anyway rakastan tätä kirjaa liikaa: Milan Kundera: Olemisen sietämätön keveys

Jes, tämä fanittaa myös Kunderaa! Unohtui tuosta aiemmasta listasta...

Joo, Kundera on ihan must...Tuo Itkosen kirja myös hyvä.

Lievästi sairasta mutta hullun hauskaa tekstiä tarjoaa Miina Supisen Liha tottelee kuria (älkää antako lastenkirjamaisesti piirretyn kannen hämätä).

Muita hyviä on ainakin
Victor Hugo: Kurjat (tosi klassikko, jumalaton tiiliskivi mutta oikeasti tosi hyvä ja koskettava)
Sofi Oksanen: Stalinin lehmät ja Baby Jane (totuudenmukaista tekstiä rankoista aiheista)

Paolo Coelhon kirjat on kaikki myös olleet todella hyviä, esimerkiksi Veronika päättää kuolla ja Paholainen ja neiti Prym...Alkemistikin on hyvä muttei niin "mullistava" kuin kaikki väittävät (tai ehkä vain olen liian tyhmä ymmärtääkseni)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mietin, että johonkin tällaiseen muistaakseni oli jo listattu kirjavinkkejä yms. Kannattaa lukaista myös tämä threadi: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=51102

Tuolta threadista löytyy aiempia suosikkejani, mutta uusin löytö on Riku Korhosen Lääkäriromaani. Myös ko. kirjailijan aiempi romaani (Kahden ja yhden yön tarinoita) upposi täysillä. Korhosen tekstit on kyllä mun mielestä muutenkin hyviä ja esim. hänen Hesariin kirjoittamansa kolumnit ovat usein hauskoja ja aina oivaltavia. (Tai sitten vaan kotiseuturakkaus pakottaa pitämään Korhosesta ;))

Miina Supisen kirja oli munkin mielestä tosi hauska, vaikka olikin kepeä ja nopea lukea. Niin ja Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolaisessa oli terävän hauskoja huomioita.

Suositut

Back
Ylös Bottom