(lehtihyllystä) Oxygen presents: Glutes -training for women

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tuomi
  • Aloitettu Aloitettu
Jos tämä on mainostamista niin viestin voi poistaa.

Bongasin Akateemisen lehtihyllystä Oxygenin julkaiseman erikoisnumeron joka on omistettu pelkästään takapuolen treenaamiselle. Jonkin verran on jouduttu vääntämään tikusta asiaa, mm. SJMV, balettikyykky, askelkyykky ja jalkakyykky on mukana lähes jokaisessa treeniin liittyvässä artikkelissa. Uusia liikkeitä oli jopa mulle kuitenkin sen verran monta, että yllätyin positiivisesti. Muuten artikkelit toistaa vanhoja totuuksia: 1. tee aerobista 2. treenaa riittävän kovaa 3. syö oikein.

Mukana on myös useita fitness-ammattilaisia vinkkeineen. Joten mikäli pepputreenisi kaipaa jotain lisämaustetta niin tuosta lehdestä voi olla apua :) Ja mikä parasta, reidenloitonnuksia ei mainittu KERTAAKAAN :worship:

Balettikyykky tunnetaan myös nimellä sammakkokyykky... hyvin kuvaava nimi tuo jälkimmäinen.

Eli vähän hartioita leveämpi aloitusasento jaloilla, jalkaterät kierrettyinä reilusti ulospäin (melkein suoraan sivuille) , ja kyykätessä polvet pysyvät jalkaterien suuntaisesti... eli liike näyttää vahän baletti plieltä.
Yläkroppa ja selkä pysyvät mahdollisimman suorassa koko liikkeen ajan. Koivet, ja erityisesti lähentäjät ja persus saavat kovaa kyytiä.
Ei heikko polvisille....

Ostin itsekin lehden ja samaan tulokseen tulin. Eli ei sisältänyt juurikaan uutta tietoa, mutta mulla lukeminen ja kuvien katseleminen tuo aina uutta motivaatiota.

Mä olen tehnyt kyseistä liikettä sammakko/balettikyykkyä sen jälkeen, kun luin siitä Taluksen kirjasta. Löytyy sivulta 79. Tosi hyvä liike, kun on ensin ottanut mehut pois jaloista ja sit oon jalkatreenin loppuun tehnyt tän, niin jo tuntuu....

Kiitti vinkistä! Ostin pari päivää sitten k.o. numeron ja aion kokeilla muutamia juttuja. Olen Oxygenin vakiolukija, mutta tämä olisi varmaan mennyt ohi ilman suositusta :)

Mitä muita treenaukseen liittyviä lehtiä luette? Olen aikalailla alkutekijöissä tämän punttiharrastuksen kanssa, joten hyviä lehtivinkkejä kaivataan. Kotimaiset B&K ja Bodaus ovat jo tuttuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom