Lapaluiden välissä kipua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timbe-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hakua käyttämällä en löytänyt valmista ketjua...
Asiaan. Eli, viimeaikoina aloitettuani "kovemman" reenin, ja lisättyäni penkkausta (lähinnä toistoilla) lapaluiden välinen alue kipeytyy. Tämä ilmenee pienenä jatkuvana pistävällä kivulla sekä niskaa käännettäessä sivulle. Onko kenelläkään vinkkiä, miten kivusta pääsisi eroon? Onko tämä ohimenevää?
Penkkitekniikassa ei hirveästi pitäisi olla valittamista, siihen on panostettu. Voi tietysti johtua siitäkin... Ideoita?

Pahoitteluni, jos tälläinen ketju kuitenkin sattuu jo olemaan... :jahas:

Hakua käyttämällä en löytänyt valmista ketjua...
Asiaan. Eli, viimeaikoina aloitettuani "kovemman" reenin, ja lisättyäni penkkausta (lähinnä toistoilla) lapaluiden välinen alue kipeytyy. Tämä ilmenee pienenä jatkuvana pistävällä kivulla sekä niskaa käännettäessä sivulle. Onko kenelläkään vinkkiä, miten kivusta pääsisi eroon? Onko tämä ohimenevää?
Penkkitekniikassa ei hirveästi pitäisi olla valittamista, siihen on panostettu. Voi tietysti johtua siitäkin... Ideoita?

Pahoitteluni, jos tälläinen ketju kuitenkin sattuu jo olemaan... :jahas:

Mulla oli aivan samanlaista pari vuotta sitten, oli selkä aika jumissa kun hierojalla kävin sitä avaamassa. Lisäksi lisäsin venyttelyä selälle niin kivut lähtivät. Eli: mars hierojalle! :)

Jees, pitänee venytellä vieläkin enemmän... Jos kivut ei häviä niin pitänee mennä hierojalle, toivotaan kuitenkin että on ihan ohimenevää ;)

Venyttely ei juurikaan auta tuossa tilanteessa jos lavat on jo jumissa. Hieronta toimii, sen jälkeen sitten muistetaan venytellä säännöllisesti ettei ne lavat mene jumiin.

Sama homma täällä. Yläselkä ihan jumissa ja päätä kääntämällä niskassakin tuntuu. Tänään ei ollut aikaa hierojalle, ja perjantaina treenit, joten ei huomiselle uskalla varata aikaa ;) Joten viikonloppuna menen menen ja toivon, että auttaa hyvin :P

Itellä sama ongelma, pitäs käydä hierojalla hoitamassa. Kestää pari päivää jos ei ärsytä uudestaan pahemmin, mutta palaa helposti. Yleensä toinen puoli enemmän jumissa kuin toinen ja sit kun se tulee kuntoon niin seuraavaks meneekin sit taas toinen. Pään kääntely sattuu ja nukkuminen on vaikeeta. Vituttaa siis aika hyvin :)

Itellä sama ongelma, pitäs käydä hierojalla hoitamassa. Kestää pari päivää jos ei ärsytä uudestaan pahemmin, mutta palaa helposti. Yleensä toinen puoli enemmän jumissa kuin toinen ja sit kun se tulee kuntoon niin seuraavaks meneekin sit taas toinen. Pään kääntely sattuu ja nukkuminen on vaikeeta. Vituttaa siis aika hyvin :)

Voiskohan tuon hieronnankin laittaa sinne treeniohjelmaan?

Vaikkapa tilipäivän kohdalle kerran pari kuukaudessa> mulla toiminut ainakin.

>Ikäänkuin myöhässä tuo kipujen pakottama hoitoon ohjaus? Ja se hyvä hierojakaan ei päivässä löydy kuin tuurilla,koska hyvillä ne jonot tuppaa yli 3vko eteenpäin menemään jos aika ei satu vapautumaan peruutuksen vuoksi.

Jooh, tarkotuksena ois lisätä se parin viikon välein tapahtuvaks mutta aina on jotain menoa niin ei oo vaan ehtiny. Muutenkin tottunu siihen et aina johonkin sattuu niin ei ees oo mitenkään ihmeellistä.

Oikealla puolella lavan ja rangan välissä ollut jo yli pari vuotta kipupiste, jota ei saa niksauttamalla eikä hieromalla, eikä venyttelemällä eikä jumpalla eikä vittu yhtään millään ikinä pois. Noh, ei sitä huomaa jos ei hengitä syvään. Röntgen otettu ja kaikki ihan jees, onpahan vaan ikijumi.

Sanon siis, että älkää ikinä päästäkö vähänkään toistuvia jumituksia liian pitkälle. Kaikki venyttelyt ja hieronnat ynnä muut heti käyttöön. Alkaa olla aika surullista jossain vaiheessa, kun onkin jo vaikeammin hoidettava krooninen kipu. Mutta ei kukaan varmaan ole niin tyhmä kuin minä, että vuositolkulla odottelee ja käy ehkä satunnaisesti hieronnassa, josta ei tietenkään ole mitään hyötyä, kun selkä on kuin kivikko.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään salilla käydessä ihan keskityin siihen, mistä kipu mahtaisi tulla. Tuloksena oli ojentajia tehdessä taljassa, tekniikka ilmeisesti kusee. Pamahti niin pirunmoiseen jumitukseen niskat ja kipu lapaluiden väliin eikä nytten käänny enää pääkään, jes.
Tosiaan, jotenkin jännitän yläselkää/niskaa samalla kun teen ojentajia, jonka seurauksena jumitus. Ens kerralla vaan painot minimiin ja tekniikkaa kattomaan uusiks ;)
Hierojaa harkitaan jos kivut jatkuu edelleen :)

Meikäläisellä kans samanlaista ongelmaa jo kolmatta viikkoa ja tuntuu vaan pikkuhiljaa pahenevan. Pistävä kipu tuntuu jossain tuolla vasemman lavan ja selkärangan välissä. Niskaakin tuo tuntuu jumittavan, joten välillä pään kääntäminen sattuu. Oon koittanu ahkerasti venytellä ja putkirullailla paikkoja auki, mutta eipä noista oo juuri apua ollut. Pitänee kävästä seuraavaks hierojalla ja toivoa, että se jeesais.

Monikin ketjuun vastanneista voisi koittaa yksinkertaisesti seuraavaa (kaveri apuna):
Selälleen lattialle makaamaan, polvet 90 asteen koukkuun, kädet samaan asentoon kuin istumaannousussa/vatsarutistuksessa (sormet ristissä takaraivon - ei siis niskan takana), koko vartalo kädet mukaan luettuna rentona.
Seuraavaksi kaveri apuun, joka kääntää kädet siten, että kyynärpäät osoittaa edellä mainitussa asennossa ylöspäin ja painaa kevyesti kyynärpäistä kohti rintaa.
Jos alkaa tuntumaan kipua, niin vapauttaa vaan sormet toisistaan.

Itsellä ja usealla muulla jolle kys. tempun tehnyt rusahtaa nikamat aika reippaasti.
Meikäläisellä tuntu parin minuutin päästä kuumotus niskassa, kun huomas selkeesti veren alkavan kiertämään.

..ja sitä liikettä ei todellakaan tarvitse tehdä kovin alas asti. Kipua ei pitäisi syntyä liikkeen aikana. Nikaman naksauttelut on aina vähä sellanen kysymys, että meneekö ne nyt paikoilleen vai pois. Tuon kuullut vain fysioterapeutilta yläselkäkipuihin. Jokainen voi tehdä tai jättää tekemättä.. Siis täysin omalla vastuulla.

Raiski, mulla on aivan samassa kohtaa helvetillinen lihasjumi, eli lavan ja selkärangan välissä. Oon huomannu yhdeks syyks sen, että nukun oikealla kyljellä käsi tyynyn alla niin, että lapa on puolet yöstä aivan jumissa ja kaikki paino siinä päällä. Mulla on auttanut akupunktio, en tiedä auttaako ne neulat vai se että se fyssari vaan löytää ne kipeimmät pisteet. Toinen apu ( ja tiedän, tää kuulostaa naurettavalta) on mulle ollu sellanen kipukoukku. Sillä saan kaivettua just sitä kipeintä kohtaa sieltä lavan ja rangan välistä. Vmäinen on se särky kyllä, varsinkin jos illalla äityy.

Lohduttavaa, et jollain muullakin sama vaiva. Itellä ollu nyt 8 kuukautta eikä tunnu lähtevän pois ei sit millään. Päätä ei oo kunnolla pystyny kääntämään koko aikana, välillä sattuu vähemmän ja välillä enemmän. Saati pystyny reenaamaan kunnolla! Lääkärissä ja fysioterapeutilla oon toki käyny lukusia kertoja, lisäks jumppaa ja venyttelyä ja kaiken maailman juttua päivittäin, kahesti viikkoon hierojalla... Alkaa rahat ja usko loppua kyllä. Tällä hetkellä syön 1,5 grammaa Panacodia päivässä, ainut ilo mikä siitä on ni pieni pöhnä päässä, selässä kipu on ja pysyy. No, huomenna mennään taas lääkäriin... Niin, ja kuulema vaan jumissa on.

Raiski, mulla on aivan samassa kohtaa helvetillinen lihasjumi, eli lavan ja selkärangan välissä. Oon huomannu yhdeks syyks sen, että nukun oikealla kyljellä käsi tyynyn alla niin, että lapa on puolet yöstä aivan jumissa ja kaikki paino siinä päällä. Mulla on auttanut akupunktio, en tiedä auttaako ne neulat vai se että se fyssari vaan löytää ne kipeimmät pisteet. Toinen apu ( ja tiedän, tää kuulostaa naurettavalta) on mulle ollu sellanen kipukoukku. Sillä saan kaivettua just sitä kipeintä kohtaa sieltä lavan ja rangan välistä. Vmäinen on se särky kyllä, varsinkin jos illalla äityy.

En usko, että nukkumisasento jumittaa mun kohtaa. kipukoukku löytyy. Viimeksi fysioterapeutti sanoi, että 8 viikkoa venyttelemättä. Epäili, että olen venyttänyt hermoni kipeiksi. Periaatteessa mahdollista, kyllä venyttelen paljon, kun tuntuu että on pakko. Nyt olen sinnitellyt ilman. Akupunktiota en ole kokeillut. Täytyypä varata aika. Kiitos vinkistä.

Nuita lavan ja rangan välisen alueen kipupisteitä tulee yleensä hoidettua triggerpainalluksin jotka tuntuvat olevan tehokkaimpia tuonne, mikäli kipu siis on lihasperäistä. Aina tosin se piste ei ole siellä missä kipu, vaan niitä pitää käsitellä laajemmaltakin alueelta. Tietenkään nuo painallukset ei yksistään välttämättä ihmeitä tee, mutta yhdistettynä muihin hoitoihin (mm. hieronnat, venyt...) tuntuu olevan monille se tehokkain konsti päästä eroon pitempääkin vaivanneista kipuiluista.

ojentajia tehdessä taljassa, tekniikka ilmeisesti kusee. Pamahti niin pirunmoiseen jumitukseen niskat ja kipu lapaluiden väliin eikä nytten käänny enää pääkään, jes.
Tosiaan, jotenkin jännitän yläselkää/niskaa samalla kun teen ojentajia, jonka seurauksena jumitus. Ens kerralla vaan painot minimiin ja tekniikkaa kattomaan uusiks ;)

Jos vaikka jättäisit ne ojentajat rauhaan ja treenaisit sitä yläselkää :) Oot niin nuori et sulla vielä on toivoa jäljellä.. koita esim. ylätalja, pullover ja pystypunnerrus vipukoneella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom