Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ihan ulkopuolisena voin sanoa lajin valintaan että vihreävyöt kickboxing tyypit on aivan toisella luokalla verrattuna esim ruskeavyä taekwondoon... tiedän koska kävin yhtäaikaa molempien alkeis/perus kurssit.

Joka syksyinen/talvinen kuntoromahdus on jälleen täällä mutta vaihtelun vuoksi ajattelin tehdä asialle jotain ennen kuin tämä menee ihan liian pahaksi. Koska kuntopyörällä polkeminen on ehkä maailman tylsintä hommaa ja pipolätkä porukan kasaaminen saattaa olla yllättävän haasteellista ajattelin kehittää itseäni itsepuolustus-/kamppailulajin kautta. Tässä on kuitenkin muutama muuttuja...

- Pääpaino on jo pysyy voimanostossa
- Mulla on ollu melko paljon nivelongelmia joten bjj/lukkopainityyppiset lajit taitavat olla poissa laskuista? Miten on defendossa/krav magassa?
- Olen luonnostani varmasti yksi luomakunnan kankeimmista ja hitaimmista ihmisistä ja tuota venyttelypuolta on tullut laiminlyötyä ihan liikaa, tämä tosin korjaantunee treeneissä?
- Minulla on aivan järkyttävän huono peruskunto tällä hetkellä
- Minulla on paljon hommia iltapäivisin-iltaisin joten mahdollisuus treenata aamuisin olisi suuri +

Peruskurssin kautta lähdetään liikkeelle oli laji sitten mikä tahansa ja kilpailullisia tavotteita minulla tuskin tulee olemaan. Ideana olisi kuitenkin monipuolistaa liikkumistani ja oppia uutta. Asun Helsingin keskustassa ja pääsen tästä kyllä liikkumaan mutta mitä lähempänä sen parempi.

Ehdotuksia?

Vanha viesti, mutta ehkä joku tästä saisi jotain intoa, kun nyt taas alkavat kurssit.

Itselläni on myös nivelongelmaa, mutta kamppailuhommat on aina sujuneet hyvin. Riippuu tosiaan vähän lajista, mutta sanoisin että jos on polviongelmaa niin aika hyvin onnistuu esim. bjj/lukkopaini, koska siinä ei olla jalkojen päällä niin paljoa, kun taas judossa, jossa on seisten aika repiviä tilanteita paikoitellen. Menisin sellaisen lajin peruskurssille, jonka liike ja liikkuminen on vapaata. Esim. karate, jossa on ns. pakollisia asentoja paljon, joita harjoitellaan ja jotka kaikkien tulee osata, niin voi olla polville vähän ongelmallisia. Karate on kyllä ihan hyvä laji muuten vaikka sitäkin monet arvostelee, mutta sieltä löytyy paljon hyviä juttuja kuten liikkuminen, potkut jne.. ja se perusideologia sen taustalla, että yksi lyönti "tappaa" sekä räjähtävät, nopeat ja tarkat hyökkäykset. Pystylajeista itselleni polvivaivaisena on thainyrkkeily sopinut todella hyvin, koska siinä voi hakea paremmin itselleen sopivat systeemit. Kannattaa myös vähän katsoa kenen kanssa treenailee ja voimanostotaustaisena hiukan ottaa sitä lakkia kouraan ettei mene sinne vaan voimalla rempomaan vaan koittaa oikeasti oppia hyvän tekniikan. Jos on todella kankea, niin ihan oman turvallisuuden kannalta kannattaa ainakin hetkeksi hiukan keventää tuota voimanostoa, ainakin tekisin penkkiä vähän kevyemmin, koska aika usein kun on jäykkyyttä olkapäissä ja ryhti vetää eteenpäin, niin tuppaa nuo kiertäjät vähän repeilemään.

Nyt olisi aika kokeilla jotain nuutakin kuin bodausta. Kamppailulajit kiinnostaa mutta olen kilpailuhenkinen ja olisi kiva jos olisi sellainen laji joka myös sopisi mulle. Tae kwondoa harrastin pari vuotta mutta ei sopinut mulle. Voimaa löytyy, en ole kovin pitkä. Thai nyrkkeily on päällimäisenä mielessä koska haen lajia jossa sekä lyödään että potkitaan ja tkd:ssä oli niin paljon "outoja" tekniikoita jotka mun mielestä ei ollut kovin hyödyllisiä kamppailumielessä.

Nyt olisi aika kokeilla jotain nuutakin kuin bodausta. Kamppailulajit kiinnostaa mutta olen kilpailuhenkinen ja olisi kiva jos olisi sellainen laji joka myös sopisi mulle. Tae kwondoa harrastin pari vuotta mutta ei sopinut mulle. Voimaa löytyy, en ole kovin pitkä. Thai nyrkkeily on päällimäisenä mielessä koska haen lajia jossa sekä lyödään että potkitaan ja tkd:ssä oli niin paljon "outoja" tekniikoita jotka mun mielestä ei ollut kovin hyödyllisiä kamppailumielessä.
Paini tai vapaa ottelu. Nyrkkeilykin on hyvä punttitreenien vastapainoksi. Liiasta punttivoimasta ei ole hyötyä juuri mihinkään lajiin. Lajivoima tulee lajitreenillä. Itsellä taustaa painista,nyrkkeilystä,vapaa ottelusta ja taekwondosta. Jälkimmäisessä oli aivan liikaa kaikkea turhaa joille ei ole mitään käyttöä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
syksyllä kävin krav magan peruskurssin ja ois tarkoitus jatkaa harrastusta koronan jälkeen. mitä mieltä porukka lajin DVD tarjonnasta? ostan ehkä jonkun DVD paketin missä tekniikoita. jos nousee tekniikoiden osaaminen nopeaa tahtia niin tarvii varmaan käydä muiden seurojen taso-kokeissa. joskus ois nättiä olla vielä expert tason harrastaja/ohjaaja. oon aikaisemmin harrastanut kamppailua mutta ne syö puntti treeniä senverran että magailen vaan.

syksyllä kävin krav magan peruskurssin ja ois tarkoitus jatkaa harrastusta koronan jälkeen. mitä mieltä porukka lajin DVD tarjonnasta? ostan ehkä jonkun DVD paketin missä tekniikoita. jos nousee tekniikoiden osaaminen nopeaa tahtia niin tarvii varmaan käydä muiden seurojen taso-kokeissa. joskus ois nättiä olla vielä expert tason harrastaja/ohjaaja. oon aikaisemmin harrastanut kamppailua mutta ne syö puntti treeniä senverran että magailen vaan.

Ainakin niiden DVD ja nettivideoiden kanssa saa olla tarkkana ettei lähde katselemaan mitään Steven Seagull kaappaus merellä veitsitappeluita.

Tässä on oikean näköistä touhua :

View: https://www.youtube.com/watch?v=E61jnJe_1SI

Ei niin oikean näköistä touhua

View: https://www.youtube.com/watch?v=k3Jjciss6jA

...

View: https://www.youtube.com/watch?v=h_vvI26NnwE

menee tasoluokittain DVDt. niitä saa seuran kautta tilattua että uskoisin että on hyviä. tasokokeita vissiin pääkaupunki seudulla useammin kuin turussa missä käyn itse.

Viimeksi muokattu:
Hei

Nuorempana tuli kamppailtua jonkun verran. Lähinnä nyrkkeilyä ja thai-nyrkkeilyä.
Nykyisessä työssäni nuorten kanssa on tullut ja saattaa tulla tulevaisuudessakin tilanteita että kimppuun hyökätään/joudun menemään tappeluun väliin.
Olen suoriutunut tähän asti tilanteista ihan mallikkaasti tuurin, kokemuksen ja voiman yhdistelmällä.
Ajattelin kuitenkin että voisin yhdistää huvin ja hyödyn ja ryhtyä taas treenaamaan jotain. Mutta mitä?
Virkani puolesta en edellämainituissa tilanteissä voi tietenkään vedellä korville ketään, vaan tarkoitus on saada henkilö rauhoitettua ja tehtyä vaarattomaksi siksi ajaksi kun tilanne vaatii.
Pahimmassa tapauksessa joku voi myös heilua kättä pidemmän kanssa.
Eli pitäisi varmaan ainakin painia ja olla jotain puukkoleikkejä, mutta itse en voi ketään potkia munille tai tökkiä silmiin.
Löytyykö siis jotain "brutaalia mutta pehmeää" lajia tai lajikomboa.

Defendo on siis itsepuolustukseen suunniteltu laji, joka perustuu paljon painitekniikoihin. Siinä on lisäksi erillinen Defendo White -ohjelma, joka on suunniteltu hoito- ja opetusalan henkilöstölle ja voisi olla sinulle sopiva.

Helsingissä Defendoa opetetaan HMAC:illa ja Firebodylla.

Poikkeavatko Defendo ja Krav Maga paljon toisistaan? Olin tässä harkinnut Krav Magaa voimailun kylkeen, mutta tuon Andyn postauksen perusteella Defendo vaikuttaisi ajavan pitkälti saman asian. Nyt mulla on vaikeuksia päättää. Sparrataanko kummassakaan/kummassakin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom