Laji ja tausta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Viirus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
haluaisin aloittaa jonkun mielenkiintosen lajin, mutta monessa painotetaan nuhteetonta taustaa? Mitkä sinne vaikuttaa, ja miten se tarkastetaan´?

Ne on sitten jotain aivan pelleilylajeja jos edellytetään nuhteetonta taustaa. Esim vapaaottelun voit varmasti alottaa ja nyrkkeilyn/potkunyrkkeilyn eikä vaikuta mitkään taustat mitään ei ainakaan minun tai tuttava piirissäni ole vaikuttaneet..

Mut esim toi streetwise kune do:n alottamiseen vaaditaan nuhteeton tausta, mutta tarkastetaanko se, vai oletetaanko että on rehellinen?

Se on joku mainos/profiilikikka, vai meinaatko, että ennen treenejä pitää toimittaa SUPO:n turvallisuusselvitys tms? ;-)

En tiiä millä keinoilla joku kamppailulajiyhdistys kenenkään taustoja tarkastelis. Eipä taida olla mitään keinoja jotain rikosrekisteriä tarkastella? Jos nyt oot joku tunnettu murhamies ni voi olla et jää treenit siihen, mut tuskimpa kovin herkästi.

Ikäraja on 17 vuotta ja osallistujalla ei saa olla merkintöjä rikosrekisterissä. elikkä pitääköhän sinne toimittaa rikosrekisteri?

Harrastin joskus Hokutoryu-jujutsua ja siellä kysyttiin ekoissa treeneissä henk.koht. suoraan että onko rikosrekisteriä ja jos on niin millaisia rikoksia? Huumeveikot ja pahoinpitelijät kuulemma karsittiin pois.

Ei oo koskaan kyl tullu itelle vastaan, joskus on saatettu painottaa että tappelijat kaduilla karsitaan pois samantien jos tapahtuu jotain. Mutta armeijassa tuli tutuks kyllä, siellä ne tarkisti, vaikka nyt jotain pikku hommia olikin niin kyllä ne mut RUK:n päästi. Tiettyihin ammatteihin ei oo asiaa jos on rikosrekisteri, niissäkin on kiinni että minkälaisesta rikoksesta on kyse. Urheilu/kamppailulajeissa tuskin tulee kovin usein vastaan. Osaisin ehkä kuvitella että ampumis harrastuksissa katsotaan taustat. Ja suurin osa rikosisti "katoaa" 5-10 vuoden päästä, tosin aina ne jossain näkyy.

Aika monen lajin pariin ei haluta ihmisiä, joilla on esim. pahoinpitelyjä, raiskauksia tai huumerikoksia tilillään. Miksiköhän? Varmaan joku mainoskikka ja huono laji :jahas:

Helpoin tapa on ottaa yhteyttä seuran asioista vastaavaan henkilöön ja kysyä suoraan, että tein silloin sitä ja sitä, pääsenkö silti kurssille? Ainakin minä arvostan rehellisyyttä.

JOS joku laji/seura vahvasti epäilee taustasi olevan sopimaton ja pyytää sinua esittämään oikeusrekisterikeskukselta saatavan "omien rikosrekisteritietojen tarkastus" paperin, niin eihän sinun sellaista tarvitse näyttää. Et kyllä myöskään silloin pääse kurssillekaan. :whip:

http://www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/13539.htm Tuolla on tietoja miten rekisteri vanhenee.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
haluaisin aloittaa jonkun mielenkiintosen lajin, mutta monessa painotetaan nuhteetonta taustaa? Mitkä sinne vaikuttaa, ja miten se tarkastetaan´?

Se kuinka tarkkaan noita vahditaan vaihtelee paljon. Vaikka seuran mainoksessa lukeekin, että pitää olla nuhteeton tausta, niin käytännössä sitä ei välttämättä silti kysytä. Tai sitten se kysytään jokaiselta, mutta ei tutkita sen enempää kuitenkaan. Eli se on sitten oman rehellisyyden varassa, mitä tahtoo vastata. Jos kuitenkin seura saa vihiä rikosrekisteristä, niin ne voi toki pyytää sinulta rikosrekisteritietoja ja jos et sitä toimita, niin voivat potkia seurasta.

Maalaisjärki kuitenkin mukaan. Ei sieltä nyt ketään ylinopeussakkojen vuoksi pois potkita. Lähinnä pahoinpitelijät/raiskaajat yms yritetään pitää poissa. Tämä ihan siksi, että seuran maine pysyisi hyvänä.

Juu, eiköhän se idea ole siinä että se karsii jo kättelyssä jonkun verran huligaaneja pois! Mutta en mä ole koskaan kuullut että joku olisi heitetty pihalle taustansa takia.

Lähinnä pahoinpitelijät/raiskaajat yms yritetään pitää poissa. Tämä ihan siksi, että seuran maine pysyisi hyvänä.

Kyllä varmaan seuran maineellakin jotain tekoa on.. ja samoin sillä, että kuitenkin suurin osa treenaajista ja seuralle rahaa tuovista harrastajista on ns. normaaleita kansalaisia joita ei välttämättä huvita olla tekemisissä tuomittujen huumerikollisten, raiskaajien tms. väkivaltarikollisten kanssa.

Mutta en mä ole koskaan kuullut että joku olisi heitetty pihalle taustansa takia.

Mä olen kuullut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom