Laiskistaako sää foorumilaisten aerobista ulkoilua?

Kaupunki
pks
Kyhjötetään sisälllä? Eikä siltikään tämä palsta juurikaan elä heinäkuussa. Itse otsikon kysymykseen vastaten. Ei ilmat vaikuta treeneihini.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nythän on ollut hyvät kelit. On voinut käydä hölkkimässä mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, kun ei ole liian kuuma. Sadekin on vain plussaa, henki kulkee paremmin.

Pyörätreeni siirtyy sisätiloihin sadepäivänä, juoksua ei sadekeli haittaa. Avovesiuintikin käy, kunhan ei ukkosta.

Maantielle pyöräilemään ei viiti lähteä märällä kelillä. Jos saisi vaihettua maastopyörän cc:een ja siihen lokarit niin voisi ajella märässäkin kelissä. Maastopyöräily ei jaksa nykyään kiinnostaa ollenkaan jostain syystä. Salilla tosin tulee nyt käytyä kelistä riippumatta sen 3-4 kertaa viikossa.

Tää foorumi hiljenee kyllä aina kesäisin, kelistä riippumatta.

En ole pyöräillyt tänä kesänä käytännössä yhtään. Jos ei sada ja ole pirun kylmä niin tuulee ihan hemmetisti. Jännästi tuntuis vaikuttavan painoon/kireyteen vain positiivisesti...

Ei. Sateella lyhennän juoksulenkkiä 20-30min pituiseksi, koska läpimärkänä palelee ja on paska fiilis ulkoilla joka tapauksessa, oli mitkä varusteet tahansa. Mutta tuommoinen lyhyt lenkki menee kivasti, on raikas ja hapekas ilma. Paljon pahempi on räntäsade tai kova pakkanen. Ei kesällä oikeasti surkeita kelejä ole olemassakaan, kun yleensä kumminkin ainakin eteläisessä Suomessa on joku vähintään +10.

Laiskistaa. Jos on paskat kelit, niin mikään mahti maailmassa ei saa mua reippailemaan ulos.

Oon aina ajatellut että sää ei vaikuta treeneihin, mutta eipä ole tullut käytyä fillaroimassa ku yhtenä sadepäivänä tänä kesänä

En ole pyöräillyt tänä kesänä käytännössä yhtään. Jos ei sada ja ole pirun kylmä niin tuulee ihan hemmetisti. Jännästi tuntuis vaikuttavan painoon/kireyteen vain positiivisesti...

Nyt taas kun on ollut vähän aurinkoista ja aavistuksen verran lämmintäkin että tarkenee olla ulkona niin salilla käynti on puolestaan jäänyt ihan täysin. :D

Kyllä laiskistaa. Vaikka olis hyväkin sää treenata niin toi pimeys vaan masentaa niin ettei saa itteään lähteen liikkelle... sitten jos ittensä saa revittyä liikkelle niin hyvältähän se tuntuu säässä kun säässä.

Sen verta masokisti olen, että mitä paskempi keli niin sitä enempi haluttaa juoksemaan. Syksyn ja kevään liukkaat on ainoat, mitkä saa jättämään lenkin välistä.

Ei vaikuta säät tai mitkään mun ulkoilmaliikuntaan. Tai no joo, jos ukkostaa tai tai on -30 astetta pakkasta niin odottelen hetken aikaa. Nyt tais olla -26 kun vielä kävin kävelyllä, juoksemiseen tuo -25 alkaa olla raja. Sateet, räntäloskamoskat, liukkaat tai pimeät ei mua häiritse, samat juoksutreenit tulee tehtyä ja koirienkin takia ihan sama mikä sää on niin lenkille lähdetään periaatteessa. Nastalenkkarit jalkaan ja se fiilis mikä on lenkin jälkeen räntäsateesta palattua antaa potkua. Keskimäärin joku 60 km tulee viikossa lenkkeiltyä, siihen mahtuu jos jonkilaista vuoden aikana.

Jos sään perusteella lähtisi lenkkeilyjä tekemään niin eihän Suomessa olis kovin montaa viikkoa kun lämpö, sademäärä, tuulisuus, liukkaus, valoisuus...kaikki olis optimaalista. Parempi kun ei ole ronkeli, jää ehkä 3-5 lenkkiä vuodessa väliin sään takia.

Täytyy myöntää, että oon sen verran mukavuudenhaluinen, että jos sataa tai on kylmä, niin hoidan kuntoilun mieluummin sisällä. Liian monesti(omaan kipukynnykseen nähden) liukkaalla kelillä pyörällä kaatuneena pyöräilynikin nykyisin ajoittuu kuiville lumettomille keleille.

Sade ei periaatteessa haittaa mut pakkasella ei kyl pysty mitää rappusia esim lähtee juoksee ku jäätyy keuhkot. Höntsä lätkä ja kevyet lenkit menee kyl ihan hyvin ulkona. Eli kelit ei kyllä laiskista vaan pitää mennä niitten mukaan.

En harrasta ulkoilua, sad but true. Aerobiset hoidan mielelläni mukavuudenhaluisena sisätiloissa... Mitään ulkoilua vastaan ei sinänsä ole, mutta salilla aerobista tehdessä voi samalla katsoa Netflixiä. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom