Laihdutus, kehitys, proteiinit = paikallaan junnaaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansu82
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tässä tulee nyt sit monta kysymystä.

Ongelma olis sellainen et mun pitäisi laihtua,mutta myös saada lihakset kasvamaan, onko ihan mahoton homma yhdessä. Eli toi painonpudotus olis tärkeämpi sillä lapsettomuushoitoihin ollaan menossa ja painon pitää tippua. Mutta haluaisin myös kasvattaa vähän lihasta samalla ja kroppaa sutjakammaksi. Ylipainoa mulla on reippaasti.
Kotona treenaan ja välineet on ihan hyvät, löytyy penkki joten penkistä pystyn nostaa ja myös kyykätä sit painoilla hauikset ym. Painonvartijoiden pisteillä lasken se on mulle hyvä konsti, 1kg lähtee sillä viikossa. Palautusjuomaa otin yhteen väliin, mut tuntu et painonlasku hidastui, johtuisiko siitä? Eli pisteet mun pitäisi laskea myös siitä.

Mut entäs sit proteeiini, pitäisikö mun ottaa sitä vielä lisänä ruuan lisäksi, ruuasta en taida saada tarpeeksi. Mut jos siitä taas pitäisi laskea pisteet niin ei jää mitään sit oikein ruualle.

Entäs painot, pitäiskö sinnikkäästi tehdä pitempiä toistoja ja vaikka useampi sarja, vai nostaa aina heti painoja kun alkaa tuntua liian kevyeltä. Niin oon tähän mennessä tehnyt. Tosin hauikset teen vasta 8kg ja penkistä 3x10 meni viimeksi 37kg. Kyykyt meni yhteen väliin 40 kg ja suorinjaloin maastaveto 45kg. Mut sit tulin sairaaksi ja olin kuukauden tekemättä, en tohtinu sit heti aloittaa taas noilla painoilla vaan otin vähän kevyemmin. Ei varmaan nuo vanhat painot edes menis. Tiedän et miehet kehittyy nopeamminmitä naiset mut tuntuu et omalla miehellä tuo kehitys tapahtuu ihan silmissä. Ottaa proteiniia lisänä, tabletteina. Kun taas itellä ei oikein tapahdu mitään. Kolmisen kuukautta kerkesin treenata ennen tuota kuukauden tauokoa.

Eli nyt kaikki viisaammat, kertokaa mitä mieltä olette,mikä olis paras keino minulle tässä tilanteessa.
Niin ja yleensä ennen treeniä lämmittelen 5-10 min. orbitrekillä ja sit vielä treenin perään loput et tulee päivälle 30 min sitäkin. Vuoro päivinä teen jalat ja yläkropan ja vapaa on sit kun on töissä iltavuoro.

Painonvartijoiden pisteet on niin mitättömät, että helposti tulee ihan käsittämätön kalorivaje - varsinkin jos harrastaa reilusti liikuntaa eikä syö liikuntapisteitä. Paino tietenkin tippuu jonkin aikaa tosi nätisti. Myöhemmin voi tietenkin olla ongelmia, kuten painon ylläpitäminen, kehon säästöliekille meneminen, jne. Toinen ongelma on, että lihakset arvostaisivat kovasti, jos niille antaisi ravintoaineita (lue: lisää energiaa) rakentumista varten.

Mun arvio siis on, että paikkaripisteillä+paikkarielämäntavoilla lihas ei kasva kovin pitkään, jonkin aikaa tosin varmaan, jos ahkerasti treenaat. Varsinkin ilman treeniä paikkariravintomäärillä on ihan todellinen riski laihduttaa enemmän lihasta kuin läskiä (koska lihas on paljon energiaa kuluttava osa, eli jos elimistösi tulkitsee, että käynnissä on pula-aika ja kaikista energiasyöpöistä pitää hankkiutua eroon, niin lihakset lähtee eikä läski).

Ja jos kroppa tottuu tuohon energiamäärään, niin kropalle voi olla lievä järkytys jos joskus haluat syödä mitenkään normaalihkoja tai kokoasi vastaavia ruokamääriä. Tuo taas huomattavasti hankaloittaa tavoitepainossa pysymistä.

Maltillisemmalla laihduttamisella kilo viikossa voi olla toiveajattelua. (Eli jos sun on aidosti pakko saada todella nopeasti paino alas hoitoja varten.) Mutta lihakset säilyy, kroppa ei mee säästöliekille ja kovin raivostuttavia jumituskausia ei pitäisi tulla. :)

Tosta painonvartioiden laihdutus menetälmästä riittää paljon hyvää palautetta kuten kaikki sen tietää (muori laihdutti just äsken 4kk 82kg ---> 69.7kg) mutta tuo lihaskunnon parantaminen on noilla miinuskaloreilla melkeinpä mahdotonta. sillä voit pitää samassa tai todella pientä tulosta saada kun kattot vaan ne proteiinit 2.2 g/paino kilo. ei kai mulla täs muuta. Onnea painon pudotukseen !

Kiitos vastauksista!
Taidan tehdä sillai et jatkan vain sinnikkäästi molempia sekä treeniä ja laihdutusta. Kyllä toi treeni ihan varmasti auttaa laihdutusta ja läskit sais vähän enemmän kyytiä. Joku 10 kg mun pitäisi laihtua. Jos sit käy niin huonosti ettei tuo ICSI syksyllä onnistu niin sitten muutan dieettiä ja keskityn siihen treenaamiseen kunnolla. Kyllä se painokin varmaan siinä sitten tippuu ei kylläkään yhtä nopeasti, mutta kuitenkin.

Sanoisko joku vielä mielipiteen tuohon painoihin et teenkö samoilla vai lisäänkö, kumpi olis viisaampaa. Ite ajattelisin et kehitystä jos haluaa niin pitäisi nostaa painoja vai olenko väärässsä. Aloittelija kun oon niin tietoa mulla ei asiasta ole juuri lainkaan.
Tai sitten otan käyttöön palautusjuoman ja proteiinilisän enkä laske niitä pisteisiin joten siinä saa sit vähän ylimääräisiä kaloreita.

Taitaa niin ollan et ei ole olemassakaan hyvää dieetin ja kehityksen yhteismuotoa.

Laitoin kysymykse painonvartijoiden sivulle keskustelupalstalle. Mulla on käytössä 23p/päivä ja se vissiin on n.1200 kaloria. Oon tiennyt et se kalorimäärä on vähän mut en tiennyt et noin vähän, mun normaali kalorimäärä minkä laskurit antaa on kuitenkin muistaakseni joku 2300-2500. Et ei mikään ihme jos kehitystä ei tapadu.

Painonvartijat on kyllä hyvä tapa laihduttaa, mutta mutta... Jos aiot urheilla ja hoikistua, kehotan lisäämään proteiinin määrää enemmän kuin painonvartijoiden suositukset sanovat. Kaveri kertoi, että niillä uusilla pistejärjestelmillä saa nykyään syödä esim. kanaa aterialla niin paljon kuin haluaa vakkaripistemäärillä, se on hyvä uudistus. Mulla itsellä paino nousee nimenomaan hiilareista, joita mähkin esimerkiksi pastan ja leivän merkeissä. Oletko ajatellut vähähiilihydraattista dieettiä? Sillä voisit saada syksyksi hyviä tuloksia ja kroppa toimisi normaalisti, etteivät kuukautiset häiriinny. Onnea laihdutus- ja vauvaprojektiin!

:hyvä:Ja vielä piti sanomani, että palautusjuomissa on hirvittäviä eroja. Eli toiset sisältää todella suuria määriä energiaa, kannattaa olla tarkkana, jos ei halua lisätä massaa. Ja nosta ihmeessä maltillisesti niitä painoja, mitä enemmän lihasta, sitä suurempi perusaineenvaihdunta ym.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom