Lady Thai

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Oih. Ei yhtään vastausta. Ja huomenna alkaisi. No miten muut, onko muita mitään itsepuolustus-/taistelulajeja tullut harrasteltua? Mitähyötyä yleensä? Kasvaako itseluottamus? hmmmmph

TaeKwonDoa oon "harrastellu" alkeiskurssin verran, n. vuosi sitten. Ihan kiva laji, täytyy jatkaa jossain vaiheessa.. Nyt ei ehdi, kun miehellä on omat treenit iltaisin kanssa.. (Sen takia aloinkin käydä salilla, kun sinne voi mennä silloin kun haluaa.) Oon kyllä nyt yrittänyt kertailla kaikkea, ettei tarvitse uudestaan alkeiskurssia käydä..
Kunto nousi tosi paljon ja potkujen ja lyöntien opettelu on kivaa. Aluksi mä olin kyllä ihan piipussa treenien jälkeen, kun en ollut pitkään aikaan mitään rasittavampaa liikuntaa harrastanut. Kyllä itseluottamuskin kasvoi vähäsen..
Onko LadyThai joku naisten versio thaiboxingista? Kerro sitten treenien jälkeen, millasta oli..:)

Itse olen harrastanut Aikidoa (teininä useamman vuoden) ja sitten opiskeluaikana Shootfightingiä alkeiskurssin verran. Kovin olivat erilaiset mutta molemmissa oli yhtä mukavaa. Kyllä siinä ainakin mulla itsetunto kehittyi ja kunto kasvoi ihan vauhdilla, varsinkin Shootfightingissa. Vaikka useaan vuoteen en ole kumpaakaan harrastanut niin koordinaatio kyky ja reagointinopeus ovat pysyneet keskivertoa nopeampana (tämä on siis oma arvioni).

Tarkoitus olisi taas jatkaa joko shootfightingia tai sitten aloittaa joku uusi tuossa keväällä.

Mutta tuo Lady Thai on mullekin ihan uusi juttu. Muistan kyllä jotain siitä kuulleeni mutta en muista mitä. Taitaa olla Thaiboxingista tehty naisversio, mutta varma en ole. :nolo:

Joo on se naisversio siitä... Kaveri kertoi siitä "kauhujuttuja" että ensin pompotellaan palloa mahan päällä ja sitten tehdään vatsalihasliikkeitä... Ja muuta vastaavaa... olin vähän :eek:
Mutta pitää nyt käydä tsekkaa. Raportoin kokemuksista!

Nyrkkeily

Itse olen harrastanut nyrkkelyä & pienimuotoista sparraustakin poikien kanssa. Aivan upee laji, suosittelen kaikille jotka kaipailee treeniltään pientä "asennetta". Potkuja ei tietysti ole, eli siinä mielessä valitsemasi laji on varmaan vielä monipuolisempi ja haastavampi.

Tsemppiä treeneihin, raportoi millaista oli!

T. muiden treenijutuista virtaa saava ja edelleen "kunnon" treeneistä sairaslomaileva Pihlis :rolleyes:

Missukka, ootan innolla reflektiotasi :) Muakin ko laji kiinnostaa, mutta vielä en ole päässyt suunnitteluastetta pidemmälle..

Originally posted by Nyytti
Itse olen harrastanut Aikidoa (teininä useamman vuoden) ja sitten opiskeluaikana Shootfightingiä alkeiskurssin verran. Kovin olivat erilaiset mutta molemmissa oli yhtä mukavaa. Kyllä siinä ainakin mulla itsetunto kehittyi ja kunto kasvoi ihan vauhdilla, varsinkin Shootfightingissa. Vaikka useaan vuoteen en ole kumpaakaan harrastanut niin koordinaatio kyky ja reagointinopeus ovat pysyneet keskivertoa nopeampana (tämä on siis oma arvioni).

Tarkoitus olisi taas jatkaa joko shootfightingia tai sitten aloittaa joku uusi tuossa keväällä.

Mutta tuo Lady Thai on mullekin ihan uusi juttu. Muistan kyllä jotain siitä kuulleeni mutta en muista mitä. Taitaa olla Thaiboxingista tehty naisversio, mutta varma en ole. :nolo:
ei juurikaan eroa thaiboxingista muuten ku että lady thaissa ei oteta kontaktia.ehkä hieman kevyemmät treenit ku thaissa,

Miten niin ei oteta kontaktia? Olen käynyt tutkimassa internet sivuja koskien Lady Thaita ja kyllä niissä olevien kuvien ja tekstien mukaan otetaan kontaktia. :confused:

Sitäpaitsi miten sitä muka voisi käyttää itsepuolustukseen, kuten sivustot väittävät, jos siinä ei ole kontaktia?

Miten niin ei oteta kontaktia? Olen käynyt tutkimassa internet sivuja koskien Lady Thaita ja kyllä niissä olevien kuvien ja tekstien mukaan otetaan kontaktia. :confused:

Sitäpaitsi miten sitä muka voisi käyttää itsepuolustukseen, kuten sivustot väittävät, jos siinä ei ole kontaktia?
kai se riippuu seurasta ja salista, sillon ku harrastin thainyrkkeilyä
lady thain puolella ei otettu kontaktia.. saattohan se kyllä olla joku alkeisryhmä, että sillon ei vielä oteta matsia,, en tiä voin olla v
äärässäkin:thumbs:
niin se että kyllä siinä potkitaan ja lyödään sekä, käytetään kyynärpäitä vastustajaa kohti, se on sitä sparraamista, mutta se varsinainen matsin otto niin:rolleyes: :rolleyes:
voin toki olla väärässäki

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Alkeisryhmässä ei kyllä silleen oteta kontaktia ja riippuuhan se seurastakin. Omien kokemusteni perusteella voin sanoa että vaikka sanottiin ettei Aikido ole kontakti laji niin kyllä siinäkin tuli kontaktia. Kuin sitten taas Shootfightingissä sanottiin että se on full contact laji ja kyllä siinä oltiin sitten ihan ihossa kiinni koko ajan. Mutta siinäkin oli paljon eroja kahden shootfighting-seuran välillä tossa kontaktin otossa.

Mutta kuten sanoin että Lady Thai on mulle uusi tuttavuus niin en mene sanomaan että mihin kontakti lajistoon kuuluu. Ja onhan tämäkin kait mielipide juttu.

:piis:

Alkaa ihan oikeasti polttamaan päästä taas potkimaan ja lyömään. Ai miten niin mulla on agressioita??:rolleyes:

Alkeisryhmässä ei kyllä silleen oteta kontaktia ja riippuuhan se seurastakin. Omien kokemusteni perusteella voin sanoa että vaikka sanottiin ettei Aikido ole kontakti laji niin kyllä siinäkin tuli kontaktia. Kuin sitten taas Shootfightingissä sanottiin että se on full contact laji ja kyllä siinä oltiin sitten ihan ihossa kiinni koko ajan. Mutta siinäkin oli paljon eroja kahden shootfighting-seuran välillä tossa kontaktin otossa.

Mutta kuten sanoin että Lady Thai on mulle uusi tuttavuus niin en mene sanomaan että mihin kontakti lajistoon kuuluu. Ja onhan tämäkin kait mielipide juttu.

:piis:

Alkaa ihan oikeasti polttamaan päästä taas potkimaan ja lyömään. Ai miten niin mulla on agressioita??:rolleyes:
no nyt tää meni tämmöseksi , :love:
kaikissa kamppailulajeissa sparrataan, se on niinku kontaktia(mä kirjotin sen aluksi jo väärin) mutta sellasta matsia ei oteta niinku oikeissa matseissa, eli saat mättää kaveria kerralla kolme minuttia eli yhen erän.. sitä minä tarkotin ja sitä ei mun mielestä lady thaissa ole.:offtopic:

Eli minä siis ymmärsin väärin heti kärkeen mitä tarkoitit. :nolo:

Lady Thaissa ei juu näytä olevan noita matseja. Itse tykkään niistä joten ei taida olla mulle tarkoitettu laji. Mutta kaikillehan on omansa.
:thumbs:

Originally posted by Missukka
Joo on se naisversio siitä... Kaveri kertoi siitä "kauhujuttuja" että ensin pompotellaan palloa mahan päällä ja sitten tehdään vatsalihasliikkeitä... Ja muuta vastaavaa... olin vähän :eek:
Mutta pitää nyt käydä tsekkaa. Raportoin kokemuksista!

millasta oli!!11!!???? oon aatellu itekin kokeilla:thumbs:

Noo tota. Lady Thaista ei henk.koht kokemusta ole mutta esim. naisten kuntonyrkkeilystä on. Voisin ajatella että suhkoht samoissa piireissä siis liikutaan. Ite tykkäsin kovasti tuosta nyrkkeilystä. Hikeä pukkas ja kunto nousi. Ja vois sitä hyvän olon tunnetta tunnin reenin jälkeen. Jos siin vaikka puolisenkin tuntia säkkiä hakkaa ni varmasti agret on poissa ja hyvä olo on taattu :D . On tuo vaan vähän jäänyt, puntti on tullut tilalle. Mutta onnesta salilla on sentään nyrkkeilysäkki, jota voi käydä paukuttamassa aina kun siltä tuntuu

Sorge. Ei kommentteja. Iski kamala flunssa just edellisenä päivänä ku olisi alkanut, joten eipä minua näkynyt LadyThaissa. Tammikuussa alkaa varmaan seuraava kurssi, jos sitä sitten sain itsensä hilattua...

Harrastin thaiboxingia vuoden päivät, kuntothai ryhmässä, eli sama kuin ladythai. Erittäin hyvä laji, miinusta on ainoastaan se, että treenit alkoi käydä tylsäksi, kun aina sama alkulämmittely, sitten vähän tekniikkaa ja sitten mätkimistä (jossain muualla voi tietenkin olla mielikuvituksellisempia ohjaajia). Erittäin hyvä stressinpoistaja! Yleensä sparrattiin pareittain ja opeteltiin vähän eri tekniikoita. Matseihin haettiin jatkuvasti naisia, joten innokkaat saivat henkilökohtaisempaa oppia ja treenejä monta kertaa viikossa. Tavalliseen treeniin kuului lopuksi myös hyvä lihaskuntotreeni (tai ei nyt minulle riittävä) ja venyttelyt. Ohjaajat olivat kuitenkin tiukkoja, joten tuloksia syntyi ja roimasti. Välillä tuli turpaan, mutta siitähän se asenne ja motiivi kasvoi, sillä eihän sinne mennä vain tuuppimaan säkkejä tai huitomaan ilmaan kuten joku telkkarisarjan naissankari..

Nykyään harrastan karatea, jossa on paljon enemmän vaihtelua verrattuna edelliseen lajiin. Karatessa tosin täytyy keskittyä enemmän - pelkkä mätkiminen ei riitä. Mieli tekisi kyllä käydä silloin tällöin thaiboxingissakin - vaihtelu tekee aina hyvää!

Hei vaan kaikille - olen seurannut palstaa alusta asti, mutten vain ole kirjoitellut..

Ensviikolla aloitan LadyThain alkeiskurssin :dance: Kokeneemmat; miten tuo lady thai eroaa miesten thainyrkkeilystä? Sen tiedän, että ottelut ovat vapaaehtoisia, mutta muuten... treenien sisältö?

harrastanut muaithaita n 6 vuotta ja puoli vuotta siitä thaikuissakin leirilla. tehokkain nyrkkeilylaji itsepuolustukseksi koska käytetään kropan kaikkia osia. kämmeniä, kyynärpäitä, rystysiä, kantapäitä, polvia..... aika haastava muutenkin jos oikeasta thainyrkkelystä puhutaan: aeroobista kuntoa pitää olla ja lihasvoimiakin tarvitaan.

ladythaista en ole kuullutkaan, mutta kiinnostais tietää miten eroa oikeasta thainyrkkeilystä....

Meidän salilla Lady Thaissa tekniikat tehdään oikeastaan lähes poikkeuksetta vain tyynyihin. Tavallisen thain tekniikkatreeneissä naisia ja miehiä, tekniikoita harjoitellaan pareittain, ei käytetä pädejä. Eli Lady Thaissa ei ole käsittääkseni tarvetta puolustaa itseään ts. blokata toisen lyöntejä/potkuja, koska kaikki menee tyynyihin. Näin olen käsittänyt niiltä osin kun joskus tekniikkatreenien lisäksi Lady Thaissa käyn. Veikkaan, että eri saleilla eri käytännöt, samoin kuin on varmasti thainyrkkeilyn tekniikka- ja sparritreeneissäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom