Laajakaistaoperaattorin laskutussekoilu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Liittynyt
5.6.2003
Viestejä
29 708
Ikä
45
Tuli sitten eilen erittäinkin mielenkiintoinen lasku, nimittäin Maksukehoituksen käsittelylasku.

Selvitetäänpäs tähän vähän taustoja ensin.

Eli mulla tuli laajakaistasta lasku ihan normaalisti. Se lasku kuitenkin katosi jonnekin, varmaankin paperinkeräykseen. Enpä sitä sitten muistanut ja tuli muistutus. Siinä oli lisätty se normaali vitonen näitä käsittelykuluja tai mitä nyt onkaan. Maksoin laskun pois HETI kun sen kuoresta sain esiin. Olihan tuo puhtaasti oma moka.

No ei siinä mitään, eilen siis kilahti postiluukusta maksukehoituksen käsittelylasku. Onko kukaan ikinä aikasemmin törmännyt moiseen? Onko tuo edes mitenkään laillista?

Minähän en tuota maksa, pistin jo asiakaspalveluun reklamaation menemään. Jos ne alkavat siitä änkyttämään, niin katson oikeudekseni ilmoittaa esim. täällä yrityksen nimen ja liittymäni palveluntarjoja vaihtuu samantien.

Tapa rahastaa tuokin, laskutetaan kertaalleen maksettu asia erikseen uudelleen. Enkä ois tota suostunu maksaan vaikka eivät ois laskuttaneet muistutuksen yhteydessä erikseen mitään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei siinä mitään, eilen siis kilahti postiluukusta maksukehoituksen käsittelylasku. Onko kukaan ikinä aikasemmin törmännyt moiseen? Onko tuo edes mitenkään laillista?

Pahan pistit. Tosin googletin tällaisen:

"Soneralla on oikeus periä viivästyneistä maksuista viivästyskorkoa korkolain mu-
kaisesti ja viivästyneen laskun maksukehotuksesta hinnaston mukainen käsittely-
maksu. Lisäksi Sonera on oikeutettu perimään viivästyneen laskun perimisestä ai-
heutuneet kohtuulliset kustannukset."


Pdf
 
Aika normaalia juuri operaattoreilla. Jos jätät sen käsittelyn maksamatta niin sitten se tulee taas seuraavassa laskussa. Itselle kävi samoin sähkölaskun kanssa että oli jäännyt johonkin pankki kansion väliin ja huomasin sen 8päivää eräpäivän jälkeen. Maksoin sen heti niin seuraavassa laskussa oli joku 0,71€ myöhästymiskorkoa ja muistutuslaskun veloitus 5€, sillä tuo muistutus tuli vaikkakin vasta viikon päästä kun olin jo maksanu.
Muistaakseni taas töllölupa maksusta ei tule edes muistutusta reilun kuukauden unohduksesta mutta kuitenkin seuraavassa laskussa on sitten korko+muistutus maksu.
 
Aika normaalia juuri operaattoreilla. Jos jätät sen käsittelyn maksamatta niin sitten se tulee taas seuraavassa laskussa. Itselle kävi samoin sähkölaskun kanssa että oli jäännyt johonkin pankki kansion väliin ja huomasin sen 8päivää eräpäivän jälkeen. Maksoin sen heti niin seuraavassa laskussa oli joku 0,71€ myöhästymiskorkoa ja muistutuslaskun veloitus 5€, sillä tuo muistutus tuli vaikkakin vasta viikon päästä kun olin jo maksanu.
Muistaakseni taas töllölupa maksusta ei tule edes muistutusta reilun kuukauden unohduksesta mutta kuitenkin seuraavassa laskussa on sitten korko+muistutus maksu.

Älkää nyt missatko pointtia. Eli minä MAKSOIN tuon viivästysmaksun jo kertalleen kun se oli lisätty muistuslaskuun, joka on ihan ymmärrettävä ja tavallinen käytäntö. Mutta että tätä nyt laskutetaan jälkikäteen vielä TOISEEN KERTAAN ei mene minun jakeluun. Kyse on mitättömästä summasta, mutta ei tässä mitään järkeä ole. Paljonko ihmiset maksaa noita vuodessa sen kummempia ajattelematta?
 
Pahan pistit. Tosin googletin tällaisen:

"Soneralla on oikeus periä viivästyneistä maksuista viivästyskorkoa korkolain mu-
kaisesti ja viivästyneen laskun maksukehotuksesta hinnaston mukainen käsittely-
maksu. Lisäksi Sonera on oikeutettu perimään viivästyneen laskun perimisestä ai-
heutuneet kohtuulliset kustannukset."


Pdf

Totta mooses, mutta tuskin sentään kahteen kertaan?
 
Alkuperäinen summa + viivästyskorko + lain sallima käsittelymaksu 5e = lasku hoidettu.

Ainoastaan silloin pitäisi minun käsittääkseni tulla lisäkuluja tuohon, jos lasku menee perintään.
 
Älkää nyt missatko pointtia. Eli minä MAKSOIN tuon viivästysmaksun jo kertalleen kun se oli lisätty muistuslaskuun, joka on ihan ymmärrettävä ja tavallinen käytäntö. Mutta että tätä nyt laskutetaan jälkikäteen vielä TOISEEN KERTAAN ei mene minun jakeluun. Kyse on mitättömästä summasta, mutta ei tässä mitään järkeä ole. Paljonko ihmiset maksaa noita vuodessa sen kummempia ajattelematta?

Jep just herättynä ei kulkenut ajatus. Mietin vaan että mitä ihmeelistä tuossa nyt vaan on? Mutta selvishän se, olin liian unessa ja luetun ymmärtäminen nolla.
Ei kahteen kertaan vaan siinä on selvä virhe, luulisin. Eipä olis eka kerta jos operaattoreilla olisi sähläystä laskutuksen kanssa.
OT: hyvä esimerkki että kuinka pitää olla tarkkana noissa laskuissa. Meille töihin tuli lasku jossa meidän tiedot mutta rahti oli olevinaan turku-hki. No siinä sitten ihmettelemään että mitä Kuopiolainen firma rahtaa turku-hki välillä. Selvittelin sitä ja selvis että se lasku oli virheelinen siten että rahtifirman kuski oli vahingossa pistänyt väärän firman toisen firman rahtiin.
 
Alkuperäinen summa + viivästyskorko + lain sallima käsittelymaksu 5e = lasku hoidettu.

Ainoastaan silloin pitäisi minun käsittääkseni tulla lisäkuluja tuohon, jos lasku menee perintään.

Joo, tai jos maksaa maksumuistutuksesta huolimatta sen vanhan laskun ilman näitä käsittelykuluja. Vaan tässä tapauksessa ei mistään tällaisesta ole kyse.

Odotan mielenkiinnolla, että mitä ne vastaa mun sähköpostiin. Pitän tietysti tänne sitten raporttia.
 
Back
Ylös Bottom