Löysä olka vaivaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
en oikein löytänyt sopivaa ketjua koskien omaa ongelmaani. Mutta siis minulla on löysä olkapää diagnosoituna ja lapaluun hallinta ja lihakset heikot. Aloitin fysioterapeutilla kuntoutuksen ja meni hyvin aluksi. k>unnes kinesioteippi sattui kai olemaan huonosti ainakin liian kireällä päivän-pari. Sen jälkeen mulla on ollut ihmeellistä pistelyä varsinkin juuri vasemmalla puolella (kädessä ja jalassa) tai varsinkin sormissa ja varpaissa. Nyt vaiva on jotenkin vain pahentunut ja olka tuntuu aivan kuin löysemmältä. Teipin poisoton jälkeen oli vähän aikaa lieviä oireita, mutta nyt viime aikoina ne on pahentunut kun olin jonkun kerran käynyt salilla ft:n ohjeden mukaan. Salilla käynnin jälkeen siis pistelytuntemukset lisääntyi ja nyt tänään niitä on ollut koko ajan tai jotenkin pahempana ja alhaalla kitalaessa on jotenkin sellainen tunnoton tunne vähän tai sitä pistelee oudosti myös.. En jotenkin tunnekaan tuota olkaa niin hyvin kuin aikaisemmin vaikka löysyyttä on ennemminkin ollut.. Siis nyt noin vähän yli puoli vuotta. Mikähän tuossa mahd voisi olla, jotain hermohommaan? Onko kellään ideaa, toivot tuota vielä pystyy kuntouttamaan? Huolestuttaa vaan tuo, ja olen kyllä ens vkolla menossa lääkäriin..

Taitaapi olla neurologin touhuja... tökkii sellaisella mittarilla ja mittailee sähkövastuksia. Jos on kunnon hermopinne ja noin laajasti pistelee niin ehkä kannattais suoraan vaan mennä mittauttamaan hermovauriot. Ettei ainakaan pahene esim. asiasta tietämättömän hierojan kourissa.

Todennäkösesti tuossa on jotain ärsytystä tullut siitä teipistä. Se luultavasti jotenkin kiristí lihaskalvoja ja sitten kun olen käynyt salilla niin ne kiristyneet lihaskavlot on rajoittaneet haitanneet hartian liikettä mm ja on saanut aikaiseksi verenkierrollisia ongelmia ja hermoärsytystä. Tuo oli siis fysioterapeutin mielipide. Nyt olkapää on kuitenkin jostain syystä enemmän kumman tuntuinen. En ole kokeillut käydä salilla, mutta usein tuntuu kihelmöintiä peukussa ja välillä pikkusormessakin ja pikkurilli ja nimetön tärisee välillä helposti... Tuo olkapää (nivel) lisäksi tuntuu olevan "liian alhaalla".. Tämä enemmän "liian alhaalla" tunne alkoi silloin kun kävin akupainantahoidossa. Siinä hoidettiin kipeitä kohtia tuossa käsivarressa.. Kellään ideaa mitä tehdä? Mietin että ottaako yhteyttä taas fysioterapaeuttiin vai mitä..

EIköhän tuo tulekaan kuntoon kun sitä oon viimeset pari kuukautta todellakin yrittänyt.. Ja kuinkahan vakavaa sellainen pistely on jos sitä tulee salin jälkeen?

Olen nyt käynyt fysioterapeutilla hierotuttamassa noita kireitä lihaskalvoja (se nyt on ilmeisesti ongelma, kylläkin vain 2kertaa ja väliä ollut kuukausi). Kipuja ei ole, mutta heikkoutta selvästi joissakin lihaksissa ja pistelyvaivaa mm. pikkusormessa ja vähän muutenkin kädessä/käsivarressa. hieronta on kyllä auttanut ainakin vähän , teen myös ulkokiertoja ja lavan lähentäjiä kuminauhalla kun tuo olkapää ón huonossa asennossa. Kysyn taas, vaikka kukaan varmaan vastaakaan että voikohan tuollainen kireä lihaskalvo jäädä "pysyväksi"? Ajattelin että mitä sille nyt lähinnä kannattaisi tehdä, että olisi todennäköisintä että vaiva helpottaa? Pitäisikö itsekin opetella hieromaan niitä?

Latest posts

Back
Ylös Bottom