lämmittelyt...???

tahtoisimpa vain tietää että miten saa kädet/ylä kropan lämmiteltyä? jaloissa se on vähä helpompaa ku voi polkea pyörää tai stepperiä, mutta käsiä sitä rupeaa usein tekemään aivan kylmiltään. Siis; miten lämmitellä ja kuinka pitkään? mulla ei oikein tahdo olkapäät kestää :mad2: (varmaan vika kiertäjäkalvosimissa) eikä toi kylmiltään repiminen varmasti ainakaan hyvää tee.

Minä hoidan yläkropan lämmittelyt yleensä aloittaen rennoilla käsienpyörityksillä ja heilutuksilla (muut salillaolijat varokoot :D ). Sitten kevyet, lyhyet venytykset. Pääliikkeen pariin sitten runsain lämmittelysarjoin (3-5 lämppärisarjaa). Ennen pääliikkeen varsinaisia työsarjoja aikaa on kulunut 15-20 minuuttia. Eipä siinä sen kummempaa tarvitse. Joskus jätän jalkapäivänäkin sen fillarin polkemisen väliin, ja aloitan suoraan kyykyn lämmittelysarjoilla.

Ja hei, kai sitten teet niitä kiertäjäkalvosinliikkeitä? Itse aloitin pari kuukautta sitten tekemään ihan varmuuden varalta, vaikka ei varsinaisia ongelmia ole vielä ollutkaan.

täytyypä myöntää etten ole niitä tehny ku muutaman kerran.... ne sattuu niin pirusti... :( mutta nyt teen parannuksen ja alan niitä tekemään. tämä on lupaus! :D

Originally posted by PMLats
Ja hei, kai sitten teet niitä kiertäjäkalvosinliikkeitä? Itse aloitin pari kuukautta sitten tekemään ihan varmuuden varalta, vaikka ei varsinaisia ongelmia ole vielä ollutkaan.

Teetkö nuo kiertäjäkalvosinliikkeet siis salilla, vaikoa kotona? Ja jos salilla, niin minkä treenin yhteydessä? Montako sarjaa, montako toistoa? *kyselyikä* :p Aion myös itse ryhtyä harjoittamaan kiertäjäkalvosimiani, koska aivan selvästi ne(kin) ovat minulla jonkinasteinen "heikko kohta" :mad2:

Powerpuff Girl, itse aloitan ylävartalotreenit aina viiden minuutin reippaalla soutamisella, jonka jälkeen pyörittelen käsiä ja olkapäitä ja venyttelen hieman. Lämppärisarjat kuuluvat tietenkin myös asiaan. :)

Kiertäjäkalvosimesta on juttua täällä (sivun puolestavälistä alaspäin). Kiertäjäkalvosin on semmottinen jännekimppu, joka käsittääkseni liittyy erityisesti olkapään kiertoliikkeeseen.

En ole kauhean intensiivisesti noihin perehtynyt, teen salilla yleensä rinta- olkapäätreenin loppuun 1-2 harjoitusta, yhteensä 3-5 sarjaa sellaisia kevyita 15 toiston vemputuksia. Nämähän eivät ole voimaliikkeitä, joten ihan pikkiriikkiset punnuksetkin kai riittävät :D

Kiertäjäkalvosinliikkeitä voi myös tehdä verryttelyksi. Ainakin penkkipäivänä ruukaan tehdä jonkun sellaisen ennen kuin asetun penkille.

Olen ottanut mallia eräästä oman salini miestreenaajasta tuon ylävartalon verryttelyn suhteen. Otan pienet punnukset ja teen niillä pikku kierroksen jokaista ylävartaloliikettä: hauiskääntöä, ojentajaa, ylöspunnerrusta, kulmasoutua molemmilla käsillä yhtaikaa, sivultanostoja seisten ja penkillä. Ja katso: ylävartalosi on mukavan lämmin. Siihen päälle vielä rennot käsienpyöritykset ym. venyttävää. Tietysti eka liikkeessä verryttelysarjat 3 - 5.

Lämmittäviä ovat

täällä tehdään tuota soutua ja sitten hyppynaru-temppuilua. Pitkästä aikaa on vanha naru esille ja kyllä on kordinaatio taas hukassa. Kannattaa kokeilla jollei kuulu vakio lämmittelyyn:D

Back
Ylös Bottom