Lähipiirin tuki treenauksen aloituksessa...

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Heippa kaikki punttimimmit!

Olen ihan juuri liittynyt tähän teidän kokeeneeseen ja arvovaltaiseen joukkoonne, aloittelijana tosin :). Kysymykseni on seuraavanlainen ...Olen ihmetellyt lähipiirini vähättelyä ja vähäistä tukea treenaukseni aloittamiselle, joka on todella masentavaa. Urheillut olen aina, mutta salilla en niinkään. Nyt aloitin treenaamisen tosissani ja palkkasin tosi pätevän PT:n jolla on pitkä ura takanaan kisaamisessa ja valmentamisessa. Paljon aikaa suttaantuu ainakin näin aluksi syömisen harjoitteluun, ruoan laittoihin, treeneihin, hierontoihin, venyttelyihin jne. Ja päätin lopettaa juomisen nyt ainakin alkuun kokonaan. Joku voi nyt tietenkin nauraa, miksi joku vasta alkaja palkaa PT:n ja ottaa niin tosissaan ..Niin kaveritkin tekee ..Haluaisin vaan kerrankin aloittaa kunnolla. Opetella tekniikat perusteellisesti oikein, hierottaa selän kuntoon, vähän laihduttaa jne ..Olo tuntuu kovin yksinäiseltä, koska frendit ja perhe vähättelee enkä tunne muita "treenaajia". olen 27 vuotta ja ehkä jo liian vanha mihinkään kisoihin tähtäämään (en tiedä), mutta tahtoisin tosissaan panostaa tähän. Onko joku muu kenties törmännyt tällaiseen?Onneks on oma motivaatio korkealla ja sentään muutama kaveri ymmärtää. Yksi jopa ilmoittautunut salikaveriksi. Kyllähän se on aina aika orpo fiilis alkuun siellä salilla pungertaa. Onneksi nyt alkuun PT:n kanssa. Hienoa, että on tällainen foorumi joissa niin paljon ammttimaisia ihmisiä jotka jaksavat auttaa meitä "alottelijoita" :) kiitos jo yhdestäkin vastaus postauksesta

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun mielestäni ainakin on todella fiksua aloittaa kunnolla ja palkata päteva PT jos vain on siihen mahdollisuus ja rahaa...varsinkin kun on kerran mahdolliset kisat tähtäimessä! Ei 27-vuotias ole todellakaan liian vanha;) Itsellä on tukijoita punttiharrastukselle omassa perheessä sekä parhaiden ystävien kesken, vähättelyä saan lähinnä työkavereilta, joilla ei itsellään ole motivaatiota (kateellisia?)urheilemiseen. Tsemppiä uudelle punttimimmille:thumbs:

Kylla ne vahattelijat hiljenee kun nakee sitten uuden tanjaxxx:n, lupaan sen! Lisaksi Pakkis on mulle ainakin tarkea yhteiso, taalta saa aina tukea ja tsemppia jos sita ei laheisilta saa. Voit kysaista niilta olisko ne vahemman kriittisia jos olisit kiinnostunut posliinin maalauksesta tms. Tiettyyn pisteeseen asti treenaaminen on harrastus siina missa muutkin.

Et kylla mun mielesta ole missaan nimessa vanha kisaamaan joskus tulevaisuudessa.

Onnittelen elamanmuutoksesta, olet kaikesta paatellen tosissasi. :thumbs: Taalla sulle ei taatusti kukaan siita syysta naura.

Moikka tanjaxxx ja tervetuloa monipuoliseen joukkoomme! Tänne on jokainen raudan kolistelusta kiinnostunut mimmi tervetullut ja minusta ainakin ilmapiiri täällä mimmien puolella on ihanan positiivinen. Miittien ja satunnaisten törmäämisten ansiosta olen saanut monta arvokasta ystävää tämän palstan kautta.

Minusta tuo sun suunnitelmasi kuulostaa tosi hyvältä. Itse kans olin harrastanut kaikenlaista, käynyt salilla aiemmin ilman sen selvempiä tavoitteita kunnes 2004 keväällä hankin apua PT:ltä ja sillä tiellä olen, nykyään tosin eri valmentajan ruoskittavana. Minulle nimenomaan tuo valmentajan tuki on ollut ihan älyttömän tärkeää. Tottakai motivaatio pitää lähteä itsestä sisältä, mutta on silläkin iso merkitys että joku vähän katsoo perään että mitä siellä salilla touhuan ja miten kehitystä tulee.

Kuntosali harrastuksena ja fitness/body fitness/kehonrakennus kilpalajeina ovat siitä loistavia lajeja, että niihin et voi oikeastaan ikinä olla liian vanha. Kisalavallekin ehtii vaikka aloittaisi vasta viisikymppisenä. Minulla on ystävä, joka on nyt 46-vuotias ja on kisannut vasta pari vuotta. Ihan uskomattomassa kunnossa tämä nainen. Joten et siis todellakaan ole liian vanha! Siitä se usko itseen lajin parissa puuhatessa vähitellen kasvaa, ja ennenkuin huomaatkaan niin olet jo ihan koukussa...

Tuo vähättely on kyllä tosi persuksista. Vaikka ei suoraan sanottaisikaan mitään rumaa, sen vaistoaa kyllä. Tosin kannatta katsella ja kuulostella hetki, joskus se ns. epäkannustavuus tulee siitä, että luullaan että olet vain lukenut jonkun akkainlehden artikkelin ja kyseessä on joku ohimenevä juttu. Kun pidät vaan sitkeästi kiinni uudesta tyylistäsi menee kaikki varmasti hyvin!

Täällä punttimimmien puolella varmaan jokainen on joskus elämässään joutunut selittelyosastolle harrastuksensa/elämäntapansa takia, eli näistä fiiliksistä ei tarvitse tilittää ulkopuolisin tuntein. Aina vaan tulee hyvälle tuulelle kuN tietää että jossain, juuri nyt, joku nainen rankaisee rautaa ja kunnolla.Tsemppiä!

Joo, tsemppiä vaan. Olet aloittanut fiksusti ja täten vältät turhan ajanhaaskuun ja mahdollisen kyrsiintymisen treenaukseen. Kuinka moni nainen aloittaakaan sali"treenin" istumalla tuntikausia jossain lähentäjä-loitontajavehkeessä vitkutellen Iltis kädessä?! Hyvä jos olet heti alussa hoksannut hyödyntää ammattilaisia. Loukkaantumiset vähenee, tuloksia tulee paremmin, saat motivaatiota ja hyvän harrastuksen. Unohda ne vähättelyt. Suomalaisilla on muutenkin (hieman yleistäen) tapana tuomita oman ulkonäön eteen tehtävät ponnistelut turhamaisiksi. Onhan tuossa jo terveydellinenkin näkökulma muistettavana.

Go for it :thumbs: :rock:

Tsemppiä vain minunkin puolesta!!! Ympäristön tuella on varmasti positiivinen vaikutus motivaatioon - ainakin sikäli kuin sitä saa... Mitä tuohon perusteelliseen "työhöntarttumiseen" tulee, musta se on vaa fiksusti tehty, todennäköisesti säästää aikaa ja energiaa, kun ei omin ja vähän sinnepäin tuhraa salilla - saa oikean avustuksen, opastuksen ja tiedon heti alkuunsa, eikä telo itseensä huonon tekniikan ym. takia! Onnellinen olet, kun sulla mahdollisuus PT hankkia (niiskuttaa kateellisena). Sitä itsekkin olen paljon pähkäillyt, niin ei tarttis yksinään arpoa :D Mistähän tytöt näitä valmentajia oikein repivät?

Niin, vilkaisin tuota ylempää vastausta...Aika lailla samat jutut sanottiin jo siinä -nolo- anyway, tuloksekasta reeniä!!!

Zone-sarja -42%
Samat on tässä jo yllä todettukin, mut sanonpa vielä omastakin puolesta. Eli jos PT:hen on varaa ja mahdollisuus niin hyvä juttu. Jos punttisali on ihan uusi tuttavuus niin pääsetpä heti alkuun kunnolla eikä mene aikaa hukkaan ihmetellen, että mitä siellä oikein voisi tehdä... Lukemalla oppii paljon mutta on se ihan eri asia että PT (tai joku muu kokenut treenaaja) näyttää mallia ja opastaa.

Kavereiden vähättelystä. Mulla ei itellä ole oikeastaan yhtään treenaavaa kaveria, jotkut saattaa joskus käydä salilla mut ei se ole sama asia... Useimpien mielestä on hölmöä pitää niin tiukasti kiinni treeneistään ja monesti houkutellaan jättämään treenit väliin ja tekemään "jotain hauskaa". Kuulemma ei saa ottaa liian vakavasti :rolleyes:
Omasta mielestäni mun treenaus ja syöminen jne on kaukana hifistelystä ja liian vakavasta touhusta. Se että pyrkii syömään oikein ja tekemään treenit ajallaan kuuluu mun mielestä lajiin. Joskus siirränkin treeniä, jos joku kaveri keksii jotain muuta menoa, mutta se on vähän liikaa että pitäis joka päivä niitä alkaa siirtämään. Kaikki vaan ei ymmärrä että se kehitys lakkaa jos treenailee vaan kerran kuussa... Toinen juttu on se, että ruokavaliota pidetään liian tiukkana, vaikkei sekään ole vielä lähelläkään mitään tiukkaa ja hifistelyä. Saa aika murhaavia katseita toisinaan, jos ei halua lähteä vetämään iltapalaksi mäkkäriin jotain ateriaa. Yks kaveri on dieetillä ja syö joka ilta hamppariaterian... Vaikeetahan se on joskus kaveerata sellaisten kans, joilla ei oo mitään hajua koko lajista yms. Saati sitten edes kiinnostusta yrittää ymmärtää.

Kieltämättä aika helpottavaa lueskella tätä palstaa ja muiden tyttöjen juttuja :)

Tsemppiä minunkin puolesta! :thumbs:
Lähimmäisten tuki on minusta todella tärkeää. Sillon, kun mä harrastin erästä lajia tosissani, niin mulla oli perheen täydellinen tuki takanani. Mut mä olin silloin vielä niin nuori ja tyhmä, että en tajunnut hyödyntää sitä kunnolla. Tähän kuntosaliharrastukseen mä en sit ole niin paljoa tukea saanutkaan. Lenkkeilyä ja joukkuepelejä ne kyllä pitää hyvänä, mutta saliharrastuksen kanssa hiukan takkuilee. :rolleyes: Ei ole kiva kuunnella kommentteja tyyliin "läskin alle kun hankkii lihasta, niin ihmisestä tulee lihava." :jahas: Kyllähän se auttaisi motivaatioon, jos perhekin tukisi tätä harrastusta, mutta toisaalta, kun mä en mä tätä treenaamista ota niin tosissaan kuin aikoinaan, niin ei kai sillä mun kohdalla niin olekaan väliä.

Mut nyt kun on muutamat kilot lähteneet, niin on ollut ihanaa kuulla läheisiltä ihmisiltä positiivisia kommentteja. Jengi jopa hei huomaa, että mä olen laihtunut. :hyper: Isäni oli äidille yx päivä sanonut, että nyt on varmasti tyttö laihtunut ja eräs mies tokaisi äsken, että kylläpä on neidin peppu saanut muotoa ja pienentynyt. :hyper: Antaa kummasti lisää motivaatiota moiset kommentit.

Eli tanjaxxx, näytä niille muille mihin kykenet. Ehkä hekin sitten innostuvat sua tukemaan, kun näkevät, mitä treenaaminen saa aikaiseksi. Ja mä olen ainakin yleensä paljon iloisempi silloin, kun olen saanut treenata. Se hyvä olo näkyy myös ulospäin. Sulla on hyvä ote tähän hommaan, kun olet ottanyt PT:nkin avuksesi. :thumbs: Tuosta on hyvä aloittaa. Toivottavasti lähimmäisesikin antavat sinulle vielä jossain vaiheessa tukensa. Ja ehkä joku frendeistä innostuu ja lähtee jopa sun kans kokeilemaan, et mitä se salilla käyminen oikein on. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Wau

Iso kiitos kaikille ihanille ja rohkaiseville punttimimmeille, jotka on jaksaneet vastata. On todella mukavaa lukea omia kokemuksianne ja tsemppausta. Kyllä tästä taas tuli roppakaupalla motivaatiota treenaamiselle:D .
Nyt on "jopa" kolmas viikko takana, uutta ruokavaliota, treeniä ja hierontaa. Tuloksia näkyy jo hiukan, mutta tärkein eli olo on uskomattoman kevyt ja mieli hyvä. Tosiaan persnahasta ne rahat revitään ....Mutta, joka treenikerta tulee sellainen fiilis, ettenpä ole fiksumpaan paikkaan ikinä rahojani sijoittanut. Laskin nopeella matikalla, että normaalin biletyksen lopettamisella jo pariks kuukaudeks säästää jo ison osan treenarin palkasta. Asiat vaan tärkeysjärjestykseen. Alkaa ne kaveritkin kiinnostumaan, varmaan osaa ärsyttää vaan se, ettei oo itse saanut aikaan ja pakko purkaa vähättelyllä. Mutta, punttimimmejä lainatakseni "mä näytän niille":rock: .
Kiitos vielä kerran tyttelit:worship: you are priceless!!:thumbs:

Hei,

hieno suunnitelma, NÄYTÄ niille mihin susta on niin ehkä ne sitten tajuaa että olet tosissasi. En itekään oo mitenkään hirveesti tukea saanut lähipiiristä mut toisaalta en oo silleen tolla punttipuolella panostanutkaan. Sitähän ne ihmiset aina jaksaa äimistellä ku treenava laittaa sen treenin aika usein tärkeysjärjestyksen kärkeen.

Tsemppiä!

Onnea vaan tosiaan valitsemallasi tiellä! :) Hyvän harrastuksen tai ehkäpä siis jopa elämäntavan tosiaan olet aloittanut sanoi sitten muut mitä sanoi. Eipä juuri itseänikään kukaan tähän salihommaan ole niin kannustanut ja osin ehkä siitä johtuenkin on itelläkin ollut vähän yhtä sun toista takkuamista tässä alkuunsa ja sen jälkeenkin..ois vaan itekin pitänyt vaan uskaltaa palkata PT tai vastaava heti alkuunsa kun intoa kuitenkin oli..:D

Noh.Mut kaippa sitä viel tässä ehtii vaikka mihin. Palstaakin kun lukenut niin monia hyviä vinkkejä saanut ja kaippa niitä pikkuhiljaa osaa hyödyntääkin.. Mutta tsemiä kaikkeen ja pidä vaan oma pääs niin hyvä tulee :thumbs:

Latest posts

Back
Ylös Bottom