• Käy heittämässä ääni Pakkotoistolle vuoden Podcast äänestyksessä.KIITOS!
  • Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Kyynerpäävaivat?

Kenellä on ollut kyynerpäässä kipua? Varmaan kaikilla jossain vaiheessa, mutta miten olette päässeet eroon tuskistanne? Ninjojen salaista harakiritekniikkaa lukuunottamatta, en keksi omaan tilanteeseeni mitään helppoa lääkettä :-(
Kummankin käden kyynerpäässä ja kyynervarressa on jotain vikaa! Vihloo ja ojentajista ei saa voimaa irti. Siis tuntuu, että ojentajat ja niiden kiinnityskohdat kunnossa, mutta tuolla kyynervarren puolella jotain mätää :( Hieman aikaa kun nojailee eteenpäin kyynerpäät lukossa, niin ei meinaa saada vedettyä kättä koukkuun tuskan vuoksi. Aluksi epäilin ylikuntoa, mutta viikon täydellinen treenitauko ei auttanut ja ojentajien treenaamattomuus ei vaikuta... Alkaa vähitellen vituttamaan! Pelottaa, että ojentajat katoaa! Ei sitä viitsisi ihan turhaan kokeilla viikkoa pidempiä treenitaukoja ilman tulosta :-(
Onko tässä mitään muuta tehtävissä kuin jollekin urheilulääkärille meno? Lisäravinnepuljun täti suositteli kiropraktikkoa ja hierontaa... Väitti, että kyseinen kipu voi johtua selässä olevasta hermon puristumasta? Kuulemma hänen oma krooninen tenniskyynerpää oli kadonnut kiropraktikon käsittelyillä! Kokemuksia? Ei nyt olisi hirmuisesti varaa maksaa turhaan kiropraktikoille/hierojille/lekureille :(

Eipä tässä muuta... Meni vuaan työntävien treeni totaalisesti vituilleen.... Pakko purkautua.

jpm

Kyllä suosittelisin lekurille menoa! mulle tosin kyynärpään lämmittimet toivat SUUREN avun, eikä lipua enää ole,kun käytän niitä.. voisko sun kyynärvarren lihakset olla yksinkertaisesti tosi jumissa? oletko koettanut venytellä niitä...? sekin voisi auttaa.

Itsellä oli kerran todella kauan kyynärpää kipeä silloin kun aloitin reenauksen (loputtomat hauis/ojentajaliikkeet ei varmaan olleet hyväksi :), varmaan tuli joku tulehdus. Käytännössä siihen auttoi kevyillä painoilla tekeminen aika pitkän aikaa.

Joku aika sitten taas oli sellainen vaiva että esim. hauiskäännöissä käsivarsi tuli aika kipeäksi ikään kuin käsivarsiluun päältä ja sormet oli usein puutuneen tuntuiset yön jälkeen. Siihen on auttanut aika paljon se ettei purista niin kovaa pikkusormella ja nimettömällä tankoa. Uskoisin että siihen oli syynä hermon puristuminen + jonkinasteinen tulehdus.

Ikä
54
Vituttaa miestä, vituttaa hevosta! Nimittäin on itellä vittumainen kyynerpää ropleema. Nimittäin tätä liikettä missä maataan selällään penkillä ja väännetään ojentajilla painot otalta tai pään takaa suorille käsille, ei voi tehä!! Pistävä kipu kyynerpäässä (oikeassa) estää sen. Taljassa, ei mitään ongelmaa tai kapeassa penassa. Mutta, tässä kyseisessä liikkeessä kipu on sietämätön.Tietenkin se on just yks mun suosikkiliikkeistä!!! Koska, kielen lisäksi, ojentajat on ainoo paikka jossa mulla on lihaa sopivasti. Siis olen alkanut epäillä että, teenkös minä perkele jotakin väärin vai olenko vain niin niveliltäni heikko ettei ne kestä moista vääntöä??

Yks rajapyykki saavutettu 91,5 kg tänään.....

Tästä aiheesta ehkä paskanjauhantaa toisessa topicissa.....

KHE

jaa kippeet vai?

Itellä oli joskus kyynärpäät kipeät, ja ratkaisu löytyi hainrusto kapseleista!! Ne todellakin toimi mulla ainaski...

Ikä
47
Originally posted by jpm
Kyllä suosittelisin lekurille menoa! mulle tosin kyynärpään lämmittimet toivat SUUREN avun, eikä lipua enää ole,kun käytän niitä.. voisko sun kyynärvarren lihakset olla yksinkertaisesti tosi jumissa? oletko koettanut venytellä niitä...? sekin voisi auttaa.
Itse käytin myös aikoinaan kyynärpään lämmittimiä, niistä oli
mulle pirusti apua.
Nyt kun on treeniä takana jo useampi vuosi, eivät nuo
kyynärpäät enää ihan kovin pienestä tulehdu.
Toki pieni treenitauko on paikallaan, ja lääkäriltä kannattaa
hakea tulehduskipulääkettä.

:cool:

Noniin tuli käytyä lekurilla... Ihan yksityisellä.
Lääkäri oli vähän ihmeissään kun ei tuo ole kipeä puristeltaessa sitä ja hänen mittapuun mukaan siinä on enemmän voimaa kuin matti meikäläisillä.
Noh määräsi pari viikkoa Vioxx 25mg tulehduskipulääkettä ja käski soitella viikon kuluttua jos ei helpota. Seuraavaksi listalla olisi ultraäänikuvaus... Siis jos ei homma parane.
Kokemuksia tuosta Vioxx 25mg lääkkeestä? Aineena taitaa olla refecoxib.

Itselläni pieniin nivelkipuihin ovat auttaneet vihersimpukkauutekapselit. Enoni,jolla polvet ovat ihan tohjona (useita leikkauksia), on käyttänyt niitä kipulääkityksen sijasta. Ne toimivat kaiketi aika samalla tavalla kuin glukosamiini tai edellä mainitut hainrustokapselit.

Ikä
50
kuulin tuossa äsköttäin inkivääri-kapselien auttavan nivelkipuihin. Positiivisiä käyttökokemuksia tuli useammalta kipuilevalta ikämiesurheilijalta. Taidan kokeilla..

Juu ainakin itellä noi kyynerpäät on ensimmäinen paikka mihin alkaa kolottamaan/sattumaan kun treenaa kovaa vähänkin pitempiä aikoja.Pysyvät ihan hyvinä,kun ei väännä ranskalaisia,joka ainoassa treenissä ja vaihtaa hauiskäännössä suoran tangon kulmatankoon.Ainakin toi ranskalainen punnerrus tuntuu olevan ihan tappoa kyynerpäille.

jpm

Originally posted by Olbe
Ainakin toi ranskalainen punnerrus tuntuu olevan ihan tappoa kyynerpäille.
Itse huomasin saman, mutta siihenkin löysin ratkaisun! elikkä olin aina tehnyt ranskalaisen kulmatangolla ja kipu oli melkoinen..noh, aloin tekemään liikkeen suoralla tangolla ja hiphei: no pain, just gain ;) eli kannattaa kokeilla..

Originally posted by jpm

Itse huomasin saman, mutta siihenkin löysin ratkaisun! elikkä olin aina tehnyt ranskalaisen kulmatangolla ja kipu oli melkoinen..noh, aloin tekemään liikkeen suoralla tangolla ja hiphei: no pain, just gain ;) eli kannattaa kokeilla..
Mulla on kanssa lähes kivuton,jos tekee taljassa.

Mulla oli samanlaiset vaivat vuosi sitten ja kävin lääkärissä josta tuli kipulääkettä. No menin sitten hierojalle ensimmäistä kertaa elämässäni ja se sanoi että ei ole ikinä nähnyt näin kireitä kyynärvarsia tämän ikäisellä kaverilla (johtunee liiasta runkkaamisesta)...no otin sitten tehokuurin hierontaa/omatoimista venyttelyä joka päivä niin kuukauden päästä ei ollut enää vaivoja eikä sen jälkeenkään kun venyttelen kyynärvarret joka päivä vaikken treenaisikaan.

Ikä
34
Onko noista inkivääri yms. tableteista todellakin apua nivelvaivoihin? Itellä on polvet tällä hetkellä tosi huonossa kunnossa, paljon ei voi polville painoa laittaa.

Mullakin alkanut tällä viikolla tuo vasen kyynärpää olemaan aivan helvetin kipeä. Pakottaa treenin aikana jotenkin homosti koko ajan. Onko nuista kyynärpään lämmittimistä oikeasti hyötyä? Kun kävin tänään katsomassa oli ne aika kalliit... Ainakin minun kukkarolle.
Tosin aika varmasti tuo kipu johtuu siitä kun on koko kesäloma tullut väännettyä punttia aivan kunnolla ilman kevyempiä viikkoja.
Sitä ei vaan jotenkin pysty pitämään niitä kevyempiä viikkoja kun intoa tuppaa olemaan enemmän kuin vanhalla ja kokeneella huoralla.

Itsellä napsahti vasen kyynärpää vähän aikaa sen jälkeen kun vasen olkapää parani. Kättä ei pystynyt välillä ojentamaan suoraksi ilman kunnon heilautusta jolloin kyynärpäässä naksahti ihan vitusti. Ihan kun olis ollu vähän sijoiltaan ja muljahtanu sitten takas paikoilleen. Onneksi sain vasempaan kainaloon niin vittumaisen ihottuman ettei kädestä ollut kunnon käyttöön puoleentoista kuukauteen. Siinähän tuo kyynärpää sitten parani huomaamatta. Perkeleen vasen käsi pitäis raiskata kun se menee rikki koko ajan. :curs:

Ikä
46
Mulla on myös saatanan kipeät kyynÄrpäät ja ojentajalihakst juuri kyynÄrpään läheltä.
Ei pysty penkkaan kapeeta, ei ranskalaisia, ei dippiä, eikä taljarunttauksia.:curs:
Tavallinen penakin jo kärsii...tana!

XXL

!!

Kyynerpääkipuja on ollut minullakin:

Olin juuri saanut hyvän harppauksen ranskalaisessa (60kg->70kg)x8 ja ojentajat olivat todella hyvässä kunnossa. Huomasin vain lämmittelyssä ja treenatessa että kovinpa ovat kyynerpäät jäykät. Vähitellen jäykkyys muuttui kivuksi, ja lopuksi mitään ojentajatreeniä ei voinut tehdä.

Ainoa mitä oli edes hieman tehtävissä oli kapea punnerrus pallean kohdalta käyrällä tangolla siten että ylösnostaessa työntää tankoa hieman jalkoihin päin.

Vaivaa jatkui monta kuukautta ja ojentajat rupsahtivat. Aina kun luulin että olivat parantuneet ja aloin treenata, tuli kivut takaisin. Nyt pidin kesällä monen viikon tauon ojentajista ja ostin kyynerpäiden lämmittäjät. Kyllä ne toimii hyvin, ja samalla lähti kyynertaipeen kipu hauista tehdessä. Eli lämmitin päälle joka liikkeeseen, eikä mitään hirmupainoilla riuhtomista!

Käytän aina kyynärpään lämmittimiä, vyötä ja polvisiteitä jos liike sitä vaatii. Aina isojen painojen kanssa voi sattua mitä vain...

:whip: