Kyynärvarren pitkään jatkuneet kivut treenatessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaliperi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Otsikon mukaan kyynärvarret olleet todella kipeät treenatessa kuten esim. hauiskääntöä tangolla tehdessä vaikka olen harjoitellut tekniikkaa oikein paljon jotta tämä ei jatkuisi mutta ei vaan lopeta sattumista.
Ranskalaista punnerrusta en ole yrittänyt edes pitempään aikaan nyt kun se oli kaikkein pahiten vihlova kipu.
Kipu on siis koko kyynärvarren alueella eniten luissa ja jänteissä tuntuvaa kipua.
Ranteet kipeilee kanssa tästä johtuen en pysty pahemmin edes painoja nostamaan esim. penkkitankoon kun tämäkin sattuu.
Koittanut vähentää rasitusta ranteisiin ja kyynärvarsiin mutta ei ole tuntunut auttavan.
Rannetukiakin käytän mutta nekään eivät auta melkein millään tavalla vähän saattaa kipu olla lievempi vain.

Itselläkin ollut moista vaivaa usein ja eri syistä. Tällä hetkellä heräilen ajoittain öisinkin kyynärpäiden, ranteiden, sorminivelien särkyyn mutta nyt se johtuu dieetin tuomasta pienestä kuivumisesta. Onks sulla omega kolmoset ja muuten rasvat kunnossa? Ite otan kaikkia 3-6-9 omegoja ja yritän huolehtia että edes joskus näin dieetilläkin vähän tankkaan...ehkä..

Pitkäaikaisesta rasituksesta eli siitä että toistetaan samoja liikkeitä, samoja treenejä, samoilla levoilla(tai ilman) voi helpostikin tulla erilaisia tulehdustiloja. Silloin voi ihan perus burana kuuri ja muutaman päivän lepo hyvällä ravinnolla jeesata. Ja tietysti olis hyvä pitää se liike arsenaali vaihtelevana. Viidenkin päivän tulehduskipulääke kuuri(esim. 3x400mg ibuprofeenia/vrk) yhtä pitkään lepoon yhdistettynä on auttanut. Jos siis kyse tulehduksen poikasesta...

Hyvästä lämmittelystä ja kyynärpää lämppärereistä ei ainakaan itselleni ole haittaa ollut. Käytän ja teen siis aika huolella aina kun sellainen aika jolloin ennakoitavissa em. vaivoja.

Jaaa-a rasvoja en kyllä oo pahemmin suunnilleen yhtään mussuttanu joten kuulostais just hyvältä ratkasulta mulle. (koitetaan)
Buranaakin voisin syödäkkin jos se auttaisi.

Ihan näin omakohtaista kokemusta, niin olen ainakin EHKÄISSYT nyt näitä kipuja hieromalla jääpaloilla noita kyynär-ja värttinäluun kalvoja. Pienellä käsipyyhkeellä vaan juomajääpalasta kiinni ja eikun murjomaan noita. Ei kannata välttämättä hieroa pitkittäissuuntaisesti. Olen huomannu selvästi kun sellaset "patit" joita tulee noihin kalvojen ympärille ovat tasoittuneet ja kivutkin vähentyneet. :)

Ihan näin omakohtaista kokemusta, niin olen ainakin EHKÄISSYT nyt näitä kipuja hieromalla jääpaloilla noita kyynär-ja värttinäluun kalvoja. Pienellä käsipyyhkeellä vaan juomajääpalasta kiinni ja eikun murjomaan noita. Ei kannata välttämättä hieroa pitkittäissuuntaisesti. Olen huomannu selvästi kun sellaset "patit" joita tulee noihin kalvojen ympärille ovat tasoittuneet ja kivutkin vähentyneet. :)

Ite kans kävin hieromassa nuo hierojalla pois autto kyllä, sano että ne on jotain tulehdusnesteitä. Täytyy kokeilla tuotakin vielä kun seuraavaksi tulee kipeeks. Teippaus auttaa kans siihen että pystyy tekemään jotain.

Ite kans kävin hieromassa nuo hierojalla pois autto kyllä, sano että ne on jotain tulehdusnesteitä. Täytyy kokeilla tuotakin vielä kun seuraavaksi tulee kipeeks. Teippaus auttaa kans siihen että pystyy tekemään jotain.
Ei ole tulehdusnestettä, ja jos olisi, näpit pitäisi pitää kaukana siitä!!!

Ja se poikittaishieronta ei todellakaan ole aina paras ratkaisu, varsinkaan kalvoihin!

Latest posts

Back
Ylös Bottom