Itellä on samaa vaivaa, eli (oikean) kyynärpään sisäsyrjällä hermo muljahtelee. Pahiten tuntuu tehdessä penkkiä, pystypunnerrusta ja ojentajaliikkeitä. Vaiva on kuitenki siinä mielessä jännä, että muljahtelua ei tunnu joka kerta eikä se aina ole yhtä voimakasta. Kipua on tuntunut ainoastaan kerran, kun tein ojentajia ojentajalaitteessa ja hermo kai jäi jotenkin puristuksiin tms.
Tuon lisäksi olen huomannu, että kun esim. nostan suoraa tankoa kyykkytelineeseen, niin oikean käden ranteessa tuntuu pientä vihlontaa ulkosyrjällä. Hauiksia teen mutkatangolla ja siinä samanlaista vihlontaa tuntuu vasta isommilla painoilla viimeisiä toistoja tehdessä. Tässäkään tapauksessa vihlonta ei ole mitenkään voimakasta ja loppuu heti kun liikkeen lopettaa. Viimeisen vuoden aikana olen joskus yöllä herännyt siihen, että nimetön ja pikkusormi ovat puutuneet, kun olen nukkunut käsi pään yläpuolella tai muuten kummassa asennossa.
Eilisen salitreenin jälkeen illalla oikean käden ranne pamahti ihan yhtäkkiä kipeäksi. Rannetta ulospäin taivuttaessa tuntuu kipua kämmenen puolella ulkosyrjällä tuon pienen pallukkaluun tyvessä. Nimettömässä ja pikkusormessa tuntuu todella minimaalista kihelmöintiä välillä. Ranteen sisäänpäin taivuttaminen onnistuu ilman suurempaa kipua. Peukaloa, etusormea ja keskisormea käyttäen kipua ei juuri tunnu, mutta liikkeet joissa myös nimetön ja pikkusormi ovat mukana ja rannetta joutuu taivuttamaan, sattuvat.
Onkohan tässä nyt kyseessä tuon kyynärpään hermon (ulnaarihermo?) ärtyminen, joka jostain syystä tuntuu ranteessa, vaiko jotain muuta? Kipu tuntuu painelemalla ja liikkeessä ainoastaan ranteessa. Illalla annoin ranteelle ja samalla kyynärvarrelle vähän kylmähoitoa ja aamulla nappasin buranan. Salihommista tulee pakostakin tässä pari viikkoa taukoa reissun takia, joten lepoa on luvassa. Jos vaiva on sama vielä reissun jälkeen, niin suuntaan lekuriin, mutta olis kiva kuulla onko muilla ollut samanlaisia oireita ja minkälainen hoito tehos. Ja jos tässä jonain päivänä on leikkaus edessä, niin kuinka kauan menee toipuessa ja kuinka herkästi noita leikkauksia edes tehdään? Vasta siinä vaiheessa kun käsi alkaa olla täysin toimintakyvytön vaiko jo aikaisemmin?