Kyynärpääkipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eyama
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
olen käynyt punttisalilla n.1v,jonkun aikaa sitten huomasin ojentajia tehdessäni kipua kyynärpäässä, eikä sitä voinut olla poissa salilta.
nyt on mennyt tasan 1kk,kun en ole käynyt.
eli kyynärpään kipu on ojentaja/kyynärpään yhdyskohdassa(vasemman kyynärpään oikealla puolella).alun perin kipu tuntui hermosäryltä, nyt tuntuu kuin jotain painetta/joku repee siellä.kipu ei ole kuin ajoittaista. esim jos käsi koukussa jännittää haukkaria. tietyt asennot. joku ihan yksittäinen hetki. eilen yritin 1h saada kipua tuntumaan,ei tuntunut mitään.tänään pelasin kaukalopalloa,pallon syöttöliike oli liikaa.salibandypalloa ei pysty laukomaan. kulma pelaamista ei pysty pelamaan.
olen syönyt 1kk aikana n.90 kpl ibumax 400mg lääkettä ja joskus iltaisin pistänyt siihen kylmäpussin tai kylmägeeliä.

nivel tai hermovika ehkä...itse menisin lääkäriin näyttämään ellet jo ole käynyt. Osaisivat sanoa lähestulkoon suoraan mikä mättää :)

Sattuuko, kun teet kädellä puristavaa liikettä?

Voisko olla tennis- tai golfkyynärpää. Itse olen just tenniskyynärpään takia 6 viikon saikulla.

ei meidän lääkärille kannata mennä..on sen verran kokemuksia tutkimuksista..vastaus on jokatapauksessa : mobilat + särkylääke..niillä paranee murtumat ja välilevyt....

puristavaliike ei satu.eikä tunnu tenniskyynärpäältäkään.mitä tutuilla on ollu,on ollu asentoherkempiä.

on ruvennut jo tuntumaan voitetulta oireelta,mutta torstaina sitten kokeilin tehdä kevyttä haukkaria,seuraavana päivänä vihlo enemmän ja vähemmän.lauantai oli ihan normi,tais vihlasta 2kertaa.maanantaina tein taas pienen sarjan.tiistai vihlo enemmän ja vähemmän,tänään ei ole vielä vihlonut kertaakaan,tosin on tuntunut "kylmältä/märältä".mutta ei ole tullut mitään turvotusta, joten ei se oikeasti ole nestettä kerännyt.

ja kävin kuitenkin lääkärissä aamulla--->sain soittoajan 1vk päähän..

Tuntuuko kipua kun roikotat jotain kädessä? Itselläni kipeytyi vuosia sitten oikea kyynärpää ja syynä päätetyö eli siis hiirikyynärpää (tai tennis, ihan sama). Söin aluksi särkylääkkeitä, mutta ei poistanut ongelmaa. Menin onneksi fysikaaliseen ja siellä sain kyynärpään kuntoon. Pari hoitokertaa ja viimeisellä kerralla annettiin akupunktiohoitoa. Uskokaa tai älkää, kipu hävisi sillä kertaa. Ei ole ollut mitään kipuja sen jälkeen. Ja toki olen jättänyt älyttömät temput tekemättä...

Edit: sori eyama, mutta pieni kuitti, laita pilkun/pisteen jälkeen välilyönti. Olisi paljon helpompi lukea tekstiäsi...

Ite oon saanu kortisonii, tulehduskipulääkkeitä useita kuureja, ulraäänihoitoa, voiteita, mutta ei ole vieläkään vaiva hävinnyt, pikkasen lievittynyt vaan.
Loppujen lopuksi ajattelin että vitut välitän koko vaivasta kun haittas penkin tekoa niin oli pakko pitää kuukausien taukoa mut kun ei hävinnyt niin päätin uhmapäisesti jatkaa.
tässä nyt ollaan jo 2kk käyty lievien kipujen kanssa, mutta ei ole häirinnyt jos pikkuvihlonnat ei haittaa :) paras tapa noille kusipäävammoille on olla välittämättä.
niin ja lekurithan täällä meilläpäin on semmosia nynnyjä että kun menee niiltä pyytämään kortisonia niin vittu mitä palloilua... ajan saa kuukausien päähän ja päivystävä ei suostu piikittämään, silti maksat sinne laskun ( jos maksan enää ). ihmepelleilyä.
no miehekkyys ainakin säilyy kun haistattaa pitkät koko kyynärpäälle ja TREENAA!

Perkele ku mulla on alkanu just kyynärpäähän koskemaan reenatessa ja vähä sen jälkeen mutta ei muuten.Mistähän moinen johtuu? ranskalaisesta punnerruksesta luulisin että tullu

Perkele ku mulla on alkanu just kyynärpäähän koskemaan reenatessa ja vähä sen jälkeen mutta ei muuten.Mistähän moinen johtuu? ranskalaisesta punnerruksesta luulisin että tullu

Itellä tuli kans helvetin kipeeks kyynärpää ranskalaisesta punnerruksesta muutaman reenikerran jälkeen. Vaihdoin otetta leveemmäks niin että kyynärpäiden asento luonnollisempi niin helpotti.

Kuulostas vamma iha vaan ojentajan liika kireydeltä. Ojentajan jänne menee siitä kyynärpään yli ja tarraa kiinni. Kireä ojentaja ärsyttää bursaa kyynärpäässä ja voi aiheuttaa sitte kipuilua kun kättä koukistaa. Onko kyynärpää arka jos nojaat esim pöytään ja vähän pyörittelet siinä? Itellä oli vähän ton tyyppinen ongelma ja esim just penkissä kun lähti alhaalta työntämään ni vihlo kyynärpäähän. Jos se on toi ni sit vaa buranaa ja kylmää siihen eli jääpussia ei mitään kylmä voiteita ne ei tuo ku kylmän tunteen sinne alueelle. Ja ojentaja venyttelyä ku kivut antaa myöden.

ei oo arkana muuten ku treenin jälkeen ja jos esim kauppakassia kantaa :D ei nyt ihan pienestä mutta vähä painavemmasta :D luulempa että se tuli siitä ttt:stä ku kokeilin sitä ja tein ojentajat ranskalaisella.siitä lähtien ollu kipee, eka kipeyty lihas ihan tajuttomasti ja sitte on toi kyynärpää nyt.voiko olla vakavempaa ku tommonen pieni rasitus? että voinko treenata vai pitääkö olla reenaamatta jonku aikaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no nyt vaihtu kädestä toiseen tuo kipu :D alkaa potuttamaan kokoajan enemmän ja enemmän ku ei pysty kunnolla treenaamaan.. olin yli viikon kipeenä ja reenaamatta, sitte reenasin kerran parannuttuani ni meni kipeeks oikee käsi samalla tavalla miten tuolla aikasemmin kerroin.Eli aikasemmin kipu oli vasurissa ja nyt oikeessa.en usko mikskään liikakireydeks ku en oo treenaillu nyt niin paljoa ku kipeenä just olin ja muutenki lepäilly.mietin sitä vaihtoehtoo että voisko johtua penkkaamisesta jos liian ylös työntää suorille käsille asti? sehän rasittaa ainaki raskailla painoilla? oon tehny 10 toiston sarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom