Kyynärpää kipeenä lyömisestä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Wintikka

Jabba the Hutt
Mode
Ikä
55
Kaupunki
Stadi
Onko pakkiksen ninjoilla esiintynyt kyynärpään kipeilyä suorien lyönnissä? Nyt on on ollut jo kuukauden kipeenä vasen kyynärpää. Sitä sattuu vain tietyissä asennoissa. Esim. jos asennna vasemman käden suoraksi etten ja yritän kääntää sen, niin että kämmen osoittaa ylöspäin, niin vihloo aivan homona... Itse lyöminen ei tunnu lyötäessä, mutta siihen se jotenkin liittyy....

Itelläni on sama kyynerpää vihoitellut välillä. En kyllä tuota sinun testiäsi ole tehnyt että vihloiko siinä, mutta tietyissä asennoissa oli kyynerpää ihan mahdoton. Siihen auttoi se että suihkussa lämpimällä/kuumalla vedellä suihkuttelin kyynerpäähän. Jonkin aikaa suihkuttelin, tuota kun toistin aamulla ja illalla niin aika nopeaan häipyi kivut. Kylmä taas pahensi tilannetta(hölmö kun oon niin pari viikkoa kylmäpussilla koitin parannella:david: ). Eli suosittelen kokeilemaan lämpöhoitoa.

Lyötkö kyynärpään suoraksi asti? Sillä saa kyynärpäät aika muusiksi helposti, jos joka lyönnillä kyynärpää menee voimalla suoraksi asti..

TJJ sanoi:
Lyötkö kyynärpään suoraksi asti? Sillä saa kyynärpäät aika muusiksi helposti, jos joka lyönnillä kyynärpää menee voimalla suoraksi asti..

Ilmeisesti olin sen verra juntti, että hakkasin liikaa pistepalloa liian kovaa suorilla ja jotenkin siinä lopussa pääsi ilmeisesti kontrolli pettämään. Pistepallossahan ei ole juurikaan vastusta. Säkissä ei tule mitään ongelmia, eikä koukut tunnu missään. Pisteeksi i:n päälle, en ennen edes lämmitellyt ennekuin aloin takomaan ;-)) Tyhmyydestä kärsii koko kroppa pitää taas kerran paikkaansa.

Offtopic: On muuten hullua, että joillakin dojoilla treenataan pääasiassa lyömistä/potkimista ilmaan. Sen lisäksi, että aiheuttaa noita nivelien ongelmia, "virran" siitäminen kohteeseen jää täysin oppimatta ja tällainen tekniikka on yhtä tyhjän kanssa kun lähdetään oikeasti lyömään/potkimaan.

Sama vaiva on vaivannu itseänikin aikoinaan. Ei siihen oikeastaan auta kuin lepo!!! En suosittele lyömään kipeällä kyynärpäällä. Kyllä se siitä helpottaa... :thumbs:

Kokeilin muuten käsipainolla kotona tehdä hauberia eli se on juuri se pahin asento, kun laskee käden suoraksi alas, muutaman kilonkin paino tuntuu aivan homona. Taisi tulla pitkä leposessio, jos ei halua kroonista tulehdusta?

Wintikka sanoi:
Ilmeisesti olin sen verra juntti, että hakkasin liikaa pistepalloa liian kovaa suorilla ja jotenkin siinä lopussa pääsi ilmeisesti kontrolli pettämään. Pistepallossahan ei ole juurikaan vastusta. Säkissä ei tule mitään ongelmia, eikä koukut tunnu missään. Pisteeksi i:n päälle, en ennen edes lämmitellyt ennekuin aloin takomaan ;-)) Tyhmyydestä kärsii koko kroppa pitää taas kerran paikkaansa.
Olet lyönyt kyynärpään "yli". Mulla meni kolme vuotta sitten kipeeksi kyynärpää, kun mulle pidettiin pistareita ja niitten pitäjä jousti lyönnin tullessa taaksepäin (tapahtui lukuisia kertoja eri treeneissä). Lopullisesti eli noin puoli vuotta kipeänä, kun löi snagariheijarilla matsissa toista suojaukseen.

sora sanoi:
Olet lyönyt kyynärpään "yli". Mulla meni kolme vuotta sitten kipeeksi kyynärpää, kun mulle pidettiin pistareita ja niitten pitäjä jousti lyönnin tullessa taaksepäin (tapahtui lukuisia kertoja eri treeneissä). Lopullisesti eli noin puoli vuotta kipeänä, kun löi snagariheijarilla matsissa toista suojaukseen.

Ei vittu, jos joutuu olemaan puoli vuotta lyömättä vasurilla suoria. Alan roinaa ja bodaamaan ;-)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lyöminen nyt ei todellakaan ole meikäläisen erikoisalaa, mutta mulla tuppaa kipeytymään kyynärvarren lihasten kiinnityskohdat, eli epicondylukset. Kipu on siis kyynärpään molemmilla sivuilla olevissa nivelnastoissa (tuntuvat pieninä terävähköinä nystyinä).

Kivulle altistavat kyynärvarren liian kova jännittäminen, puutteellinen lämmittely, lyömisen aloittaminen tauon jälkeen ja "ylitse" lyöminen.

Lepo on parasta, kylmä ja tulehduskipulääke auttavat kuten pehmytkudosvammoissa yleensäkin.

Samaa ongelmaa on mullakin ollut, tosin kipu kesti vain päiviä.

Innostuin hakkaa koukkuja ja suoria hullunlailla MMA-sparrissa niin kävi hassusti.. en pystynyt enää pitää käsiä pystyssä lopuksi.

Minuakin alkoi vaivaamaan sama vika, kun alkoi tauon jälkeen treenaamaan kunnolla. Kerran arvioin pistareissa etäisyyden väärin ja loin yli. Vasen kyynärpää oli niin kipeä, että punttienkin nosto oli vaikeaa. Kuukauden se vaivasi mutta meni pikku hiljaa ohi.

sora sanoi:
Olet lyönyt kyynärpään "yli".

Joo, jotain tällaista tuli kokeiltua ja pitkään on kipiä... Vittumainen vaiva, koska sitä alkaa vaistomaisesti varoa (onneksi kehässä ei ikinä edes muista koko juttua). Pahemmin tää tosin vaivasi vain pari päivää ja välillä jo luulin että olisi kokonaan parantunut, mutta tuntuu että kun kerran sain tuolta jotain kipuilemaan niin herkemmin kipeytyy uudelleen. (Etenkin kun sen kunnollinen kuntouttamisen kanssa tietenkin on ollut vähän niin ja näin.)

Itsellä tuli käsiin aikoinaan hermovikoja (tärisi kuin Alilla konsanaan) liian kovaa ja usein lyömisestä. Annoin sittemmin viisaampien vanhojen jäärien opettaa, että tekniikkaa hiotaan esim. säkkiin hyvin kevyellä kädellä, samoin kuin palloonkin (vaikka joka päivä). Ja vain ja ainoastaan esim. kerran viikossa haetaan sitä oikeaa kovaa tuntumaa, ja silloinkin vaan rajallinen määrä. Ja juu ei koskaan suoraksi asti. Lepo ja venyttely auttaa.

Miksi muuten opetetaan juniorit tekemään päin honkia ja saa sitten isona kärsiä vaivoista? Jos olisin heti päässyt tuon vanhan papan oppiin, olisi monelta vaivalta välttynyt ja ehkä vieläkin voisi lajia harrastaa.

Jeps, opinpahan tästä oman läksyni. Eli nykyään en pamauttele palloja ja pistereita ns. täysiä + muistan lämmitellä ja "availla" niveliä...

Tuntuu olevan tämäkin niitä vaivoja että jos ei kunnolla parantele niin ei parane ei sitten millään, tulee aina vaan uudestaan kipeeksi. Perkele:curs: .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom