Kyynärhermo aiheuttaa kipua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja taus
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kellään samanlaista ongelmaa, elikkä penkki, punnerrukset, ranskalainen punnerrus jne. Ottavat kyynärhermoon. Itelle tulee semmosta, että se "naksuu"/"pomppii" siellä, mikä aiheuttaa kipua, jonka myötä liikettä ei voi tehdä. Ja kyseisen naksumisen kyllä tuntee kyynerpäässä. Elikkä vika ei ole mitenkään luuhun kohdistuva tai lihakseen. Vinkkejä hoitoon? Omia kokemuksia?

ps. yritin ettiä alkanutta ketjua, mutta en löytänyt

Itellä oli sama viime syksynä kun dieetin loppuvaiheilla ravinto oli aika niukassa ja treenasin 7-8 krt viikkoon. Kipeyty ihan muutamas päivässä niin pahasti että jo reppua nostaessa maasta naksu ja vihlo kyynerpää. Pari-kolme viikkoa olin ilman treeniä ja palautu täysin, nyt huomas tasan kaks viikkoa sit lauantaina että sama vaiva alkoi ilmestymään uudestaan ja oon nyt lepuuttanut siitä asti.

Ensimmäisenä tän aina huomannut käsitreenien yhteydessä. Etenkin kun tehnyt kiertäen hauiskääntöä seisten käsipainoilla tai scott-penkissä keskitettynä. Sen jälkeen kun niissä päässyt naksahtamaan eka niin huomaa jo myös työntävissä liikkeissä missä kyynerpää taipuu. Yhtenä oireena vielä ton naksahtelemisen ja vihlonnan lisäksi ollut että pikkurilli ja nimetön puutuu.

Yleensä vika on rakenteellinen, eikä sille välttämättä voi juurikaan mitään tehdä ilman leikkausta. Oikeestaan ainut mitä voit tuolle tehdä on se, että vältät naksumista ja pomppimista aiheuttavissa liikkeissä kyynärnivelen täyteen ojennukseen viemistä. Eli vaikkapa tuossa hauiskäännössä jätät kättä pikkusen koukkuun.

e: oletko varma, että kyseessä on kyynärhermo? joskus ojentajalihaksen jänne voi pomppia samankaltaisesti

Mulla sama vaiva, ja kärsin myös yliliikkuvista kyynärnivelistä (liittyvätköhän nämä jotenkin toisiinsa?) joten käsitreenit jäävät melkein aina jotenkin puolitehoisiksi.:( Tuo yllä mainittu ojennuksen kesken jättäminen on ainoa keino saada liikkeet läpi, mutta siltikin kipuja esiintyy turhan usein.

Back
Ylös Bottom