Kyykystä - niska menee rikki kohta..

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
41
Miten te muut mimmit teette normaalin kyykyn (?), itse kun jo yli 20kg + tanko sattuu niin vietävästi niskaan että hädin tuskin pystyy 3x10 tekemään.

Ärsyttää, kun periaatteessa jaloille ei saa kunnon vastusta (paitsi prässissä) koska niska ei kestä. Olen kokeillut asettaa tankoa eri kohtiin, mutta aina sama juttu :itku:

Askelkyykkyä en oikein pysty tehdä ollenkaan, kun tasapaino ei pidä, polvet rutisee jne. tekee heikkoa jo pienillä painoilla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tankopehmusteet tai tanko toiseen kohtaan?

Mä kyykkään ite 80-90 kilolla ilman nikamanliiskaustunnetta. Jotenkin se tanko vaan asettuu yläkropanlihasten eikä nikamien päälle, kun pitää hartiat takana ja rinnan auki ja katseen yläviistoon eikä laita sitä tankoa niskan kannateltavaksi. Tasapainonhan tangossa saa pidettyä sitten kyynärpäillä liuttamalla niitä eteenpäin alasmennessä. Ja kyykätessä se paino on muutenkin kantapäillä, joten eteenpäin vievän kallistuksenkaan ei pitäis painaa niskaa. Mun miehestä huomaa et se on tehnyt oikea oppisesti, sille on tullut molempien ylälapojen päälle rasvapatit :lol2: Luonnon oma pehmuste :thumbs: Ja Kummelia lainatakseni: "puristetaan perseellä" :hyper:

Mulla oli aluksi samoja tuntemuksia. Lisäksi mun kädet/olkapäät meni aina ihan jumiin kyykyn tekemisestä :rolleyes: .

Nykyisin mulla ei enää ongelmia ole ollut. Mulla se tanko asettuu nykyään aika luontevasti paikoilleen. Ihan niskassa se ei ole, vaan vähän alempana (epäkkäiden päällä?).

Lisäksi mä tunnustan, että tulin jo alussa kietoneeksi tankoon pehmusteeksi pyyhkeen, ja niin teen edelleenkin... (onneksi en käy yleisellä salilla)

Zone-sarja -42%
mafiatar, sitä tankoa ei edes kuulu laittaa niskan päälle. Stumptuous.comin Krista neuvoo näin:

To execute a good squat, your initial position should be standing with the bar across your traps (upper back), not your neck. If the bar hurts, there's a good chance it's sitting too high. To get an idea of where the bar should sit, bend your neck forward and feel along the back of it. Notice there are a couple of prominent bony bumps at the base of your neck, where your neck meets your upper back. The bar should sit below these by at least an inch or so.Take a nice deep breath, pushing your chest up and out. This puts your back in the correct position. It also helps form what I call the "meat shelf" of your traps, where the bar sits.

Eli lavat yhteen ja tanko asetetaan muodostuvan 'lihahyllyn' päälle :D

Spitium sanoi:
Mä kyykkään ite 80-90 kilolla ilman nikamanliiskaustunnetta. Jotenkin se tanko vaan asettuu yläkropanlihasten eikä nikamien päälle, kun pitää hartiat takana ja rinnan auki ja katseen yläviistoon eikä laita sitä tankoa niskan kannateltavaksi. Tasapainonhan tangossa saa pidettyä sitten kyynärpäillä liuttamalla niitä eteenpäin alasmennessä. Ja kyykätessä se paino on muutenkin kantapäillä, joten eteenpäin vievän kallistuksenkaan ei pitäis painaa niskaa. Mun miehestä huomaa et se on tehnyt oikea oppisesti, sille on tullut molempien ylälapojen päälle rasvapatit :lol2: Luonnon oma pehmuste :thumbs: Ja Kummelia lainatakseni: "puristetaan perseellä" :hyper:

Halo vastasikin jo hienosti, että tanko kuuluu asettaa yläselän, ei niskan päälle. Mutta ainakin allekirjoittaneella oli yläselänkin kanssa alussa sama ongelma, kun oli pelkkää luuta ja nahkaa. Sain ohjaajalta hyvän vinkin laittaa isohko pyyhe alle pehmusteeksi ja minulla se ainakin toimi...

Latest posts

Back
Ylös Bottom