Kyykyn heikoin osa loppuvaihe

Liittynyt
29.7.2016
Viestejä
12
Hei,

Olen tässä viimeaikoina tehnyt ns safetybarilla kyykkyä, joka ottaa ns eteen enempi. Isommilla rojuilla meinaa tulla ongelmia kyykyn viimeisessä vaiheessa: kyykyn kuopasta päästään hyvin ylös, mutta viimeiset asteet suoraan tultaessa menevät piinaavan hitaasti. Meinaa hyytyä siihen.

Alkuvuonna normikyykyssä (max 145kg) oli samaa ongelmaa.
Mikä avuksi? Onkohan joku lihasryhmä heikompi kuin toinen?
 

jto

AMMATTILAINEN
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
16 426
Stoppikyykyt noston heikkoon kohtaan on tehokas apu. Joko normikyykkyä ja aina ylösnoustessa stoppaat 1-2s ajaksi tai teet pelkästään sitä yläosan kyykkyä joko penkille tai sitten ilmassa stopaten 1-5s/toisto. Toistomäärät 1-5 sarjassa.
 
Liittynyt
29.7.2016
Viestejä
12
Stoppikyykyt noston heikkoon kohtaan on tehokas apu. Joko normikyykkyä ja aina ylösnoustessa stoppaat 1-2s ajaksi tai teet pelkästään sitä yläosan kyykkyä joko penkille tai sitten ilmassa stopaten 1-5s/toisto. Toistomäärät 1-5 sarjassa.
Kiitos tästä, täytyy kokeilla!
Mihinkäs lihakseen tämä stoppikyykky oikein käy tarkemmin ottaen?
 

jto

AMMATTILAINEN
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
16 426
Ihan sinne samoihin ku kyykkykin pääasiassa, mutta painottaa niitä tiettyjä nivelkulmia. Täs kannattaa unohtaa nyt ne lihakset, mihin mikäkin liike osuu ja keskittyä ite pääliikkeen ongelmiin ja niiden poistamiseen.
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 618
Kaupunki
Kuopio
Kannattaa myös panostaa räjähtävyyteen. Mitä räjähtävämmin lähdet pohjasta, sitä helpommin kuollut kohta ylittyy.
 
Ylös