Kysymys valmennuksesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko teillä kisaavilla mimmeillä (tai ei tarvi olla kisaavakaan) oma valmentaja, vai valmennatteko itse itseänne? Jos teillä on joku valmentaja, niin mitä kautta sellaisen olette mukaan saaneet ja mitä keskimäärin tuollainen tulee itselle kustantamaan? Oletteko huomanneet, että valmentajasta olisi ollut todellista hyötyä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kamomilla sanoi:
Onko teillä kisaavilla mimmeillä (tai ei tarvi olla kisaavakaan) oma valmentaja, vai valmennatteko itse itseänne? Jos teillä on joku valmentaja, niin mitä kautta sellaisen olette mukaan saaneet ja mitä keskimäärin tuollainen tulee itselle kustantamaan? Oletteko huomanneet, että valmentajasta olisi ollut todellista hyötyä?

Kisaavalla tai ainakin ensimmäistä kertaa kisaavalla olisi melkeinpä syytä olla valmentaja jos ei itsellä ole todella paljon tietoa oikeasta ravinnosta,ruokavalion laatimisesta ja tehokkaasta treenaamisesta jne. jne.
Ja siltikin valmentaja tai joku ulkopuolinen on usein tarpeen, koska omille touhuilleen ja kunnolleen sokeutuu melkeinpä jokainen ja puolueeton kommentointi ja ohjaus on usein tarpeen, jotta mennään oikeaan suuntaan.

Kustannus riippuu valmentajasta, useat ottavat sen 500€ +/- jotain, riippuen tietysti siitä mitä se valmennus käsittää ja kuinka pitkästä ajasta on kyse.
Tämmöisiä summia ei tietenkään kannata kelle tahansa maksaa eli mielestäni valmentajalla on oltava itsellään muutakin näyttöä kuin esim. oma kisamenestys, koska se ei vielä kerro mitään siitä onko oikeasti hyvä valmentajana ja esim. riittävästi tietoa ja taitoa soveltaa sitä tietoa yksilöllisesti juuri sinuun.

Hyvästä valmentajasta on todellista hyötyä.

Itse törmäsin omaan valmentajaani ihan sattumalta lisäravinneliikkeessä, mutta hyvä vaihtoehto löytää valmentaja on mennä Suomen fitness-liiton järjestämille "kisaleireille", jotka on tarkoitettu niin aloitteleville kuin jo kisaaville ja siellä valmentajat rekrytoivat uusia tulokkaita omien siipiensä suojaan. Itse koen valmentajasta olevan todellista hyötyä erityisesti kannustuksessa ja luotsauksessa kohti kisoja :) Itse maksan noin 100e kuussa ja valmentajan aion pitää nyt ja tulevaisuudessa!

Tämä siis tarkoitus olla vastauksena Kamomillalle!
(uusi käyttäjä, en vielä hallitse kaikkea, hehe)

Mulla on tähtäimessä syksyn 2006 karsinnat, enkä kyl millää pärjäis ilman valmentajaa. Tosin ei oo itellä mitää koulutustakaa alalle. Henkilökohtasesti mulle on myöskin se tärkeetä, että on olemassa auktoriteetti, joka aktiivisesti valvoo tilanteen kehitystä. Itehän tässä tietty duuni tarvii hampaat irvessä(ajoittain) painaa, mutta palaute on tosi tärkeetä!

Kamomilla sanoi:

Jos kisaisin, niin palkkaisin valkun ilman muuta. Kun en kisaa, en tarvitse (puntille) valkkuakaan. Vaikka olisi ehkä hyvä saada joku aina välillä katsomaan nostotekniikat läpi, että varmaan menevät oikein... ;)

Päivän tyhmä kysymys: tiedotetaanko leireistä liiton sivuilla kun sellainen on tulossa? Olen googlettanut ankarasti viimeisen tunnin löytämättä sanaakaan leiri-infoa sitten viime vuoden :(

topokatti sanoi:
Päivän tyhmä kysymys: tiedotetaanko leireistä liiton sivuilla kun sellainen on tulossa? Olen googlettanut ankarasti viimeisen tunnin löytämättä sanaakaan leiri-infoa sitten viime vuoden :(

Pyydäpäs liittoa lisäämään sinut sähköpostituslistalle, niin saat tiedot leireistä suoraan sähköpostiisi. (fitnessliitto@kpfitness.fi)

Leirejä on tänä vuonna tulossa vähintään kolme: treenileiri ja vaparileiri Helsingissä ja treenileiri Kemissä. Joku noista oli muistaakseni kesäkuussa. Tampereen leiri saatetaan järjestää syksymmällä, mutta siitä ei vielä ole sen kummempaa tietoa. Noista varmaan saa lisäinfoa mailaamalla liittoon ja kysymällä.

Faidra..kertoisitko lisää tästä Kemin leiristä?
Minkä tyyppinen ja voiko tällainen suht aloittelija raahautua sinne?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kamomilla sanoi:
Onko teillä kisaavilla mimmeillä oma valmentaja, vai valmennatteko itse itseänne? Jos teillä on joku valmentaja, niin mitä kautta sellaisen olette mukaan saaneet Oletteko huomanneet, että valmentajasta olisi ollut todellista hyötyä?

otin yhteyttä k.p. ouramaan kpfitnessin nettisivuilta ja kysyin pk-seudulta kehonrakentajaa valmentajaksi. sain paremman kuin hyvän valkun ja niitä olikin kaksi:pariskunta:hyper:

kyllä valmentaja on hyvä olla. näkee asiat eri perpektiivissä. toki on mimmejä ollu kisoissa kireänä, jotka on itse tehny dieettinsä.

pikkupunttari sanoi:
Faidra..kertoisitko lisää tästä Kemin leiristä?
Minkä tyyppinen ja voiko tällainen suht aloittelija raahautua sinne?

En ole Faidra, mutta vastaan tähän. :) Saimme kisakokouksessa tulevista leireistä paperin, jossa ei ole kuin aikataulu päivien suhteen ja paikkakunnat, joihin nyt suunniteltu leirit. Kemin leiri näyttäisi olevan 17.6 treenileirinä, jossa Jaana Kotkansalo mukana. Paras tapa on ilmoittautua Fitnessliiton postituslistalle, kuten Fitnesspimu neuvoi. Sieltä saa aina tiedon, kun jotain tapahtumassa.

Niin ja ehdottomasti kannattaa mennä mukaan juuri aloittelijana. Siellä saa tietoa, neuvontaa ja tutustuu samanhenkisiin ihmisiin. Voi tiedustella valmentajaa ja ennenkaikkea saa potkua omiin treeneihin.

Jos joku ystävällinen sielu viitsii laittaa tänne lisäinformaatiota Kemin treenileiristä(juuri liityin liiton postituslistalle), kun sitä on saatavilla, olisin erittäin kiitollinen.

Kaikille liiton leireistä kyseleville: Pakkiksella ei tiedoteta liiton asioista virallisesti. Mike voi oikaista, mikäli asia on muuttunut. Jos linjaus on nyt eri, niin sitten toki voidaan täälläkin niistä ilmoitella. Ainakin tähän asti on ollut sellainen käytäntö että Pakkis ei ole liiton virallinen tiedotuskanava. Tietoa saa sekä Body-lehden nettisivuilta että mailaamalla liittoon.

Laittakaa sähköpostia osoitteeseen fitnessliitto@kpfitness.fi mikäli haluatte leireistä lisätietoa. Kisaviikonloppuna tuosta leiristä ei ollut sen enempää tietoa tarjolla kuin tuo, mitä Hippo aiemmin mainitsi.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom