Kysymys musiikin taitajille.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Timo-Tee-Aa

Banned
Semmoinen kysymys ihmisille, jotka osaavat soittaa eri musiikki instrumenttejä ja ehkä jopa hieman säveltää niillä eli kuten pianolla, kitaralla, haitarilla, huuliharpulla..jne

Kertokaa mikä musiikki instrumentti on helpoin ja yksinkertaisin soittoväline? Kitara, piano, saksofoni, huilu, viulu vai mikä? Mitä on helpoin käyttää? Millä on helpoin soittaa ja säveltää? Mikä tuntuu luonnollisimmalta?

Tjaa...jokaista soitinta voi soittaa monella tavalla.Esim.bassolla voi soittaa sointuja,monimutkaisia melodisia kuvioita tai sitten pelkkiä juurisointuja ja kitaralla voi soittaa pelkkiä 2-3 sävelen voimasointuja.Että mikä sitten on helpointa.Ehkä jos itse ajattelen niin basso on säveltämiseen hyvä koska pystyy keskittymään melodiaan ilman että miettii sointuja."Kaimani",kitara-ässä Zakk Wylde säveltää usein biisit bassolla.Omin sanoin "kun otan Fenderin basson käteen ja laitan vahvarin päälle niin heti alkaa tulla riffejä..." :)
Se on kyllä persoonasta kiinni,vaikka osaisi kaikkia soittimia soittaa niin jollakin soittimillla sävellystyö ja biisien melodioiden/riffien löytäminen on helpompaa..

Eiköhän tähänkin suurin osa vastaa sen soittimen, mitä itse sattuu soittamaan.

Eli kitara on paras, muut ihan paskoja. ;)

Omalla kohdallani vähän riippuu, mitä oon tekemässä. Akustisella kitaralla syntyy usein vähä kevyempää/popimpaa matskua ja taas sähkiksellä tai bassolla taittuu helpommin raskaamman/rockimman musiikin puolelle. Harvoin on huuliharpulla tullu biisejä tehtyä, mutta pari ihan toimivaa country- ja bluesriffiä olen silläkin saanut aikaiseksi.

*turhaa näsäviisastelua* Mikä on "osaamisen" määritelmä? About 12 vuotta kitaraa soittaneena voisin sanoa, että todellinen oppiminen on vasta alussa. Mutta siis... *turhaa näsäviisastelua*

...kitara on tietysti maailman parhain soitin! :)
Ei vaan. Se soitin on helpoin oppia mikä kiinnostaa itsellä eniten. Jos valitset soittimen X, joka on helpoin oppia, voi olla se maailman tylsin soitin just sun mielestä. Sit se jää sinne nurkkaan pölyttymään. Lopputulos: Rahat meni soittimeen, etkä osaa soittaa sitä, vaikka soittimen piti olla helpoiten opittavissa + et saa vieläkään piparia muijilta ainakaan soittotaitojen takia.

edit.
Se on kyllä persoonasta kiinni,vaikka osaisi kaikkia soittimia soittaa niin jollakin soittimillla sävellystyö ja biisien melodioiden/riffien löytäminen on helpompaa..
Erittäin totta. Toiset vain ovat musikaalisempia kuin toiset. Toinen voi vaikka koko elämänsä yrittää tehdä musiikkia, eikä saa aikaan mitään julkaisemiskelpoista. Toinen taas tekee mielenkiintoisen kuuloista kamaa jo nassikasta lähtien.

Toiselle on kitara ja toiselle viidakkorumpu.. Riippuu siis pitkälti henkilöstä itsestään. Itselle helpoin ja tutuin on kitara, suht yksinkertainen vekotin mutta sillä saa paljon monimutkaista aikaiseksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom