kysymys?mite reenata..

Liittynyt
24.1.2006
Viestejä
858
Joo eli miten pitäs reenata jos rinnaltalähtö penkissä ontuu.. siis kun ykköstä nostetaan.. tähän saakka kun kokeillu uutta 1 nii noussu pari cm tai sit oikee käsi lakannu nostamasta.. missä mättää?? puntilla oon käyny nyt vajaa puol vuotta ja tällä hetkellä penkistä nousee 100kg ilman mitää härpäköitä.. kiitos vastauksestasi jo etukäteen :)
 

Laatu

VIP
Liittynyt
17.2.2006
Viestejä
1 115
Lattiapunnerrusta ja nopeusvoima treenejä mukaan ohjelmaan.
 
Liittynyt
6.11.2005
Viestejä
302
rauhallinen lasku ja selvä pysäytys rinnalle (ilman minkäänlaista pomppua) aina kun teet penkkiä, voit tällä jo saada apua tohon vaivaan. painot tippuu aluksi mut rintaan tulee voimaa.
 

RRKalle

Team Hymykuoppa
Liittynyt
28.2.2005
Viestejä
4 652
Ei mitään pysäytystä aina kun treenataan. Tollasessa tilanteessa voi olla stoppipenkistä apua, mutta ei sitä jatkuvasti kannata tehdä.
 
Liittynyt
6.11.2005
Viestejä
302
RRKalle sanoi:
Ei mitään pysäytystä aina kun treenataan. Tollasessa tilanteessa voi olla stoppipenkistä apua, mutta ei sitä jatkuvasti kannata tehdä.
joo no en mäkään kyllä pysäyttele mut eipä mulla olekkaan rinnaltalähtö ongelmia, tota kannattaa vähän aikaa tehä ja kokeilla auttaako.
 
Liittynyt
3.12.2004
Viestejä
743
Tässä JTO:n vastauksia tuohon ongelmaan
JTO sanoi:
stoppipenkki, ylileveä penkki, rauhallisempi lasku, pysäytys senttiä ennen rintakosketusta 1-3 sekkaa ja ylös, dippi, lattiapenkki...onhan noita apuja...
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=42106&page=5

Ja jossain ketjussa sama kaveri sanoi, että tota Stoppipenkki ei kannate tehdä paljoa menee paikat tukkoon. Varsinaista viestiä en nyt löytäny.
 
Liittynyt
12.5.2002
Viestejä
317
Selkäinaho kirjoittaa sivuillaan:
Marko M. sanoi:
Kysyisin penkin treenaamisesta. Itselläni on ongelmana huono lähtö. Ilmeisesti lattiapunnerrus auttaa tähän. Mitä muita liikkeitä tämän lisäksi voisi käyttää pääliikkeinä, kun haluaa päästä eroon kys. ongelmasta?

Entä mitä apuliikkeitä kannattaa tehdä? Varmaankaan mikään Westsidessa (kai) yleisin ojentajapainotteinen treeni ei auta.
"Kyse ei yleensä ole lihastasapainosta vaan voimantuotosta. Parhaita lähdön kehittäjiä ovat lattiapunnerruksen lisäksi nopeusharjoittelu, ketjupenkki siten että lisäät ketjuja 50-70% kuormaan, stoppari 2-3cm ennen rintaa, penkki kulmatangolla ...

Tee yläselkää ja raskaita käsipainopunnerruksia apuliikkeinä."
 
Liittynyt
28.10.2005
Viestejä
62
Ikä
43
Itse yritän saada nopeutta lähtöön tekemällä eräänlaista nopeuspekkiä. Normi penkkitreenin jälkeen muutaa sarja sellaisia nopeita nykytyksiä rinnalla ja yksi nopea työntö. Eli painot n. 50% maksimista, ehkä hieman allekin. Rauhallinen lasku rintaan. 5 erittäni nopeata n. 5-10 cm korkeata nykytystä, melkein siis pelkkää pomputtelua rinnalla. Sen jälkeen yksi salamannopea työntö suorille käsille.

Apuliikkeitä en tee kuin vähän käsipainopenkkiä tai vinoa vastaavaa penkin jälkeen pikkupainoilla melkein kuin lihashuoltona. Toisena päivänä viikossa teen joko kapean penkin tai pystypunnerruksen ja hieman ojentajapushdownia taljassa. Näissä ideana on myös nopeus, mutta yritän pitää myös liikkeen kasassa. Painot melko pienet, sillä pääasiahan on se penkkipunnerrus.
 
Liittynyt
15.3.2006
Viestejä
248
taggu sanoi:
Joo eli miten pitäs reenata jos rinnaltalähtö penkissä ontuu.. siis kun ykköstä nostetaan.. tähän saakka kun kokeillu uutta 1 nii noussu pari cm tai sit oikee käsi lakannu nostamasta.. missä mättää?? puntilla oon käyny nyt vajaa puol vuotta ja tällä hetkellä penkistä nousee 100kg ilman mitää härpäköitä.. kiitos vastauksestasi jo etukäteen :)
laske suurempia painoja niin hitaasti kun pystyt rintaan ja kamu auttaa ylös.
jos oikee käsi lakkaa nostamasta ni tarkista et molemmat kädet on harjotuksissa suorassa, jos toine vino, niin tulee fuskattua silllä -> voimaero. jos on päässy tulee voima/massa-ero niin korjaa se treenaamaalla heikomman ehdoilla.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Kysymys maastavedosta jne. Voimailulajit 59
Pari kysymystä nopeustreenistä Voimailulajit 5
Kysymys, jos täältä löytys jeesiä.. Voimailulajit 5
Kysymys volyymijakson kestosta ja merkityksestä Voimailulajit 0
Kysymys voimaohjelmasta Voimailulajit 1
Kysymys JTO:lle mavesta Voimailulajit 7
Kysymys vyöstä ja keskivartalon vahvistamisesta Voimailulajit 6
Kysymys Voimailulajit 1
paitatreeni kysymys Voimailulajit 21
Nopea kysymys Voimailulajit 4
Kaksi kysymystä penkistä: vyön käyttö ja kaari Voimailulajit 28
Kysymys 5x5:stä Voimailulajit 1
Kysymys jto:lle Voimailulajit 3
JTO:lle kysymys ohjelmasta (12 harjoitusta viikossa) Voimailulajit 11
Kysymys JTO:lle Voimailulajit 4
Kysymys jto:lle 5*5:sta Voimailulajit 1665
Pari kysymystä varusteista Voimailulajit 1
Penkkipaita vai ei, siinäpä kysymys Voimailulajit 257
300 kg mave. Miten? Voimailulajit 11
Miten maksimitulos leuanvedossa Voimailulajit 3
Penkin liikeradan lyhentäminen lihasmassan avulla, miten? Voimailulajit 21
Miten kävi Suomne vahvin Mies -kisassa? Voimailulajit 2
Miten isoilla painoilla voimailijat tekevät sivutaivutusta Voimailulajit 6
Mike Power unlimited dokumentti Voimailulajit 8
Voimaa ja ehkä massaa myös..Miten?? Voimailulajit 0
Miten ajoittaa hieronta kisojen ja treenien kanssa? Voimailulajit 6
Miten laskea prosentit maksimista? Voimailulajit 27
Sormiteippi Voimailulajit 5
Miten käytännössä tehdään 5,4,3,2,1 sarjat Voimailulajit 4
Miten jatkan??! Voimailulajit 5
Peruskausi 3x4 -> 6x6, miten käytännössä? Voimailulajit 1855
Miten päästä kilpailemaan?? Voimailulajit 9
Nopeusvoimaliikkeitä ja miten Voimailulajit 32
Mites taipuu? Voimailulajit 19
Miten ne pisteet lasketaan penkkikisoissa? Voimailulajit 3
Samankaltaiset keskustelut



































Ylös