Kysymys, jos täältä löytys jeesiä..

451

Liittynyt
18.1.2007
Viestejä
8
Elikkäs minua oletettavasti ohjattiin kysymään tänne tätä asiaa. (treeni osiosta kyselin ekana). Ja kiltisti vielä :)

Elikkä oon 21-v muija ja 54kg ja 164cm. Ja tarttis päästä pelastusopistoon opiskelemaan. (TESTIT: 6 leukaa, n40 vatsaa, penkistä 45kg/min 25krt ja kyykky 45kg/min 25krt). luvut ei oo tarkkoja, suunnilleen kuitenkin. :rolleyes:

Punttiksella oon käyny 15 ikäsestä ja ensin tein kestävyyttä ja pari viime vuotta voimaa. kuitenkin tulokset ei nouse. Nykynen taso on jotain 65kg kyykyssä 1krt ja penkissä 40kg 2-3krt. Vatsat menee ja leukoja taas ei mene! :(
Lisäksi jos sais jotain kommenttia syömiseen ja mitä sitä pitäis syödä, noi periaatteet on hallussa kyllä.. (koska en esim jaksa syödä läheskään noin paljoa kerralla kun mitä täällä on kirjoteltu) :curs:

Entäpäs mitä lisäravinteita kannattaisi käyttää? tuttuja on krea ja Fastin prodelitkut.
 
Liittynyt
4.8.2007
Viestejä
316
Leuanvedossa en ole mikään hyvä neuvomaan, mutta suosittelen että otat vaikka ylätaljassa leuanveto otteella hieman pohjia ja sitten alat yrittämään ihan oikeaa leuanvetoa.

Sitten päästäänkin itse aiheeseen kyykkyyn ja penkkiin. En nyt tiedä minkälaisella pohjalla olet treenannut noita, mutta suosittelen, että otat jonkun hyvän voimaohjelman. Mitä nyt tulee tässä nopeasti mieleen niin kannattaa tarkistaa:

1) Tekniikka. Teetkö jotain pieleen tai onko siinä jotain parannettavaa. Kysy joltain kokeneemmalta tekniikkaneuvoja ja pyydä katsomaan nostosi.

2) Liian kovat treenipainot. Puhutaan monesti, että pitäisi jättää se toisto tai parikin sinne "reserviin".

3) Lihasepätasapaino. Monesti harjoitellaan liian yksipuolisesti lihaksia. Apuliikkeet tulisi kohdistaa siten, että otetaan nostossa huomioon omat heikot kohdat ja pyritään vahvistamaan niitä.

4) Kova keskivartalotreeni. Ehdottomasti hyvin tärkeä kyykkyä ajatellen ja kannattaa alkaa sinun tilanteessa tekemään vatsoja 2-3 kertaa viikossa ja lisäpainoja mukaan vaan. Lajinomaiset vatsalihasliikkeet (esim. vatsa taljassa) on loistava liike kyykkyä ja vetoa ajatellen.

5) Perusruokavalio. Reilusti vaan sitä kunnon perus kotiruokaa naamariin ja tähän voi lisäillä sitten noita luonnon omia dopingaineita. Rahkaa, raejuustoa jne.

Varaa reilusti aikaa ja lue ajatuksella nämä artikkelit ja toivottavasti niistä jotain jää käteenkin.

Voimanostoharjoittelu
http://www.voimaharjoittelu.net/voimanostoharjoittelu-a-553.html

Aloittelijan top-10 virheet (olen lainannut hieman tuolta myös omaan tekstiin)
http://www.voimaharjoittelu.net/aloittelijan-top10-virheet-a-548.html

apuliikkeet voimaharjoittelussa
http://www.voimaharjoittelu.net/apuliikkeet-voimaharjoittelussa-a-540.html

JTO:n näkemys volyymiharjoittelusta vasta-alkajille
http://www.voimaharjoittelu.net/volyymiharjoittelua-vastaalkajille-a-444.html

Keskivartaloharjoittelu
http://www.voimaharjoittelu.net/keskivartaloharjoittelu-a-226.html

Siinäpä noita olisi.
 
Liittynyt
15.12.2003
Viestejä
90
Ensinnäkin voi sanoa, ettei tule olemaan helppoa. Mutta sen sä varmasti tiedätkin.

Vaikein noista lienee penkki. Siinä olis hyvä olla voimanostovalmentaja kattomassa tekniikan ja apuliikkeiden painotukset kohdalleen.

Leuanvedosta on täällä aika paljon jto:n ohjeita. Sulle leukatreeni muistuttaa aluksi lähestymistavaltaan yhden käden leuan treenausta kovakuntosilla miehillä. Eli pitäs saada se ensimmäinen menemään, mikä tarkoittaa negatiivisia ykkösiä. Pitää olla varovainen, että hermosto ei mene ylikuntoon.

Leukoja ja penkkiä pitää painottaa reilusti, eli tehdä niissä useita treenejä viikossa. Pitkin päivää –treeni on hyvä lähestymistapa, kunhan on malttia mukana. Jätä sarjoihin aina varaa. Penkkiä voit treenata leukoja enemmän, koska siinä pystyt tekemään lajitreenejä myös kevyesti.

Sekä leuoissa että penkissä kannattaa panostaa lajivariaatioihin enemmän kuin kokonaan erillisiin apuliikkeisiin.

Treenit pitää jaksottaa perusvoima- ja maksimivoimakausiin. Nopeusvoimaa voit tehdä perusvoimakaudella. Sen merkitys korostuu sitä mukaa kun edistyt, mutta alussa et välttämättä tarvitse nopeustreenejä erikseen.

Sovi jto:n kanssa valmennuksesta. Joku muukin toki käy, mutta älä ota mitään personal traineria salilta. Voimanosto-, painonnosto tai yleisurheiluvalmentaja osaa tällaisen homman keskimäärin paljon paremmin.
 

jto

AMMATTILAINEN
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
16 355
juu hiemanhan tuossa on hankaluuksia riippuen tietysti, koska ne kokeet on. 25*45kg penkkiin tarvit ykkösen sinne 70-80 kilon nurkille (aika kova testivaatimus kyllä naisille toi 25*45kg eli tarkista nyt se raja). leuat tulee menemään parissa kuukaudessa, kunhan saadaan edes se eka tulemaan. kyykky vaatii hieman lisää maksimiin myös.

treenit siis kannattaa rakentaa vain testiliikkeille ja pyrkiä hankkimaan niihin kunnolla voimaa isolla W:llä. penkki 3krt, leuat 4-6 krt, kyykky 2 krt, vatsa 4 krt viikossa ja homma etenee ihanasti.

mutta kuten täälläkin on mainittu, panostamalla hommaan vähennetään esteitä. eikös niissä testeissä ole muutakin puuhaa kuin punttileikit?
 
Liittynyt
14.1.2008
Viestejä
39
Testeissä ei tehdä eroa miesten ja naisten välille, vaan samat rajat pätee. Punttileikit pitää suorittaa hyväksytysti, jotta edes pääsee varsinaisiin testeihin.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Kysymys maastavedosta jne. Voimailulajit 59
Pari kysymystä nopeustreenistä Voimailulajit 5
kysymys?mite reenata.. Voimailulajit 8
Kysymys volyymijakson kestosta ja merkityksestä Voimailulajit 0
Kysymys voimaohjelmasta Voimailulajit 1
Kysymys JTO:lle mavesta Voimailulajit 7
Kysymys vyöstä ja keskivartalon vahvistamisesta Voimailulajit 6
Kysymys Voimailulajit 1
paitatreeni kysymys Voimailulajit 21
Nopea kysymys Voimailulajit 4
Kaksi kysymystä penkistä: vyön käyttö ja kaari Voimailulajit 28
Kysymys 5x5:stä Voimailulajit 1
Kysymys jto:lle Voimailulajit 3
JTO:lle kysymys ohjelmasta (12 harjoitusta viikossa) Voimailulajit 11
Kysymys JTO:lle Voimailulajit 4
Kysymys jto:lle 5*5:sta Voimailulajit 1665
Pari kysymystä varusteista Voimailulajit 1
Penkkipaita vai ei, siinäpä kysymys Voimailulajit 257
Brandon Lilly - Westsiden kasvatti josta kasvoi yksi raw voimanoston 1000 kilon mies Voimailulajit 27
Olisko mahdollisuuksia joskus lähitulevaisuudessa kilpailla voimannoston parissa? Voimailulajit 31
Jos penkki tulos nousee ja nousee, jossain vaiheessa se yleensä tyssää Voimailulajit 10
vankilakisat (jossain ameriigassa) Voimailulajit 93
Jos kävi Genelle pahasti nii lepuuttakaa silmiänne tässä... Voimailulajit 12
Pohjosen pojat jumppaa! Voimailulajit 10
Ylös