Kysymyksiä selästä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Tuossa sain käytyä vihdoinki siellä omt-fyssarilla ja kuulemma vasen lapa ja yläselän alue on jäykempi kuin oikea, mutta vasemmassa on enemmän lihaa ja tanko kaatuu oikealle päin aiva sama tekeekö tangolla vai kepillä. Ongelmaa esiintyy myös ranskalaisessa ja pystypunnerruksissa, miten tuota epätasapainoa pystyisi korjaamaan?

Tekniikka on liikkeissä kohdallaan mutta jos lapa nousee sen takia enemmän vasemmalle kuin oikealla niin tanko kaatuu oikealle. Onko ihan mutuilua vai mitä mieltä täällä ollaan? Missään muissa kuin punnerrusliikkeissä tätä ei tapahdu. Omt:lle on tossa vielä toinen aika jossa katellaan tota rintarangan liikkuvuutta vielä paremmin, kuulemma melko huonosti liikkuva rintaranka ja samoin keskiselkä, alaosassa sitten yliliikkuvuutta, paikat naksuu iloisesti.

mulla on samaa vikaa. Pelasin kymmenisen vuotta lätkää ja alakäden puoli tekee edelleen mitä sattuu. Maastavedossa vartalo kääntyy vasemmalle.
Kävin itse asiassa tänään itse Kiropraktikolla, joka 60min. ajan teki töitä mun lihaksille ja rangalle. Oli kuulemma todella päin persettä. Lantio kierossa eteen ja vasemmalle, lonkankoukistajat ihan tukossa, jolloin toinen jalka oli n.2cm. ylempänä. Ei siis lyhyempi. niskasta ristiluuhun nikamat juntturassa.
saa nähdä parantuuko ryhti.

Ryhdistä tuli myös itsellä huomautusta kiropraktikon käynnillä: kuulemma pitäisi pitää vähän polvet taipuneena ja lantio edessä alkuun kävellä että toi ruoto alkaisi parantua. Samoja ongelmia tosiaan vedossa ja kyykyssä että menee vähän eri puolelta: yrittää kädet ja kroppansa pitää kuinka tasoissa tahansa ja heijastuu ilmeisesti yläosaankin.

Lonkankoukistajat ja perse on kyllä melko kireät: varsinkin oikealle puolelle tulee pientä kivun tapaista aina kun venyttelee. Pitkäänhän tuossa varmaan menee että saa ryhdin ja ton virheasennon korjattua kun on tottunut tuossa asennossa olemaan.

J.Ikonen onko auttanut hoidot vaivoihin? Itse käväsin tänään toista kertaa omt-fyssarilla: Fyssarin mukaan kaularangan alue,yläselkä/rinta ja alaselän alue ovat yliliikkuvia, kuulemma ei ideaali rakenne salilla treenaavalle, voi aina vedota tohon jos tulokset ei nouse tai kulje. :D

Aukesi tosiaan hyvin kun kaularangasta vedettiin pari lukkoa, rintarangasta sekä niskanikamista ja jostain yläselän ja kylkiluun puoleisesta lukot auki. Yläselkä ilmeisesti vetää myös lantion aluetta vinoon. Mitään hirveätä lihasepätasapainoa ei näyttäisi olevan.

Auttoi manipulaatio hyvin. Olen myös venyttänyt lonkankoukistajia aktiivisesti. Syvät vatsalihakset on saanut myös kyytiä.
Inkeri neuvoi minut kiropraktikko Hannu Humalistolle Kamppiin ja käytän miehen palveluja edeskin, kun aihetta tulee taas.
Oma mielipiteeni on se, että olisi hyvä käydä hieronnassa ennen kiropraktikolle menoa. Lihakset olisivat "auki" ja tämä taas helpottaa kiropraktikon työtä ja omaa parantumista.

Latest posts

Back
Ylös Bottom