Kysymyksiä penkkipaidan ostamisesta

Ajattelin nyt alkaa välineurheilijaksi ja ostaa tuollaisen penkkipaidan. Tiedän, että eihän se minun lihaksilleni lisää voima tuo joten nuo provsoivat tekstit voi nyt jättää heti alkuunsa pois. Syy miksi ostan sen on se, että jos aion joskus kilpailla voimanostossa niin pakkohan tuollainen on olla. En mielelläni nimittäin anna kaverille 20kg etumatkaa vain jonkin varusteen takia. Haluan myös tottua paitaan.

Nyt siis kysymyksiin. Miten tuo koko katsotaan? En tiedä yhtään minkä kokoinen minulle pitäisi olla ja mistä mitattuna jne.
Ja mistä saisin käytetyn paidan halvalla? Ei juuri nyt rahatilanne riitä ostamaan 200 euron paitaa.
Myöskin sellainen, että onko nuo käytetyt paidat sitten huonompia kuin uudet ja mistä tiedän, että käytetty paita on hyvässä kunnossa? Minun on varmaan aika vaikea löytää paitaa, koska olen 173cm pitkä ja painan 58kg. Nähtäväksi jää löytyykö mitään..
Jos ostaisin uuden paidan niin mikä olisi paras hinta/laatu suhteeltaan?
Tärkein kysymys näistä siis on se, että miten tuo koko katsotaan ja onko parempi, että ostan vähän väljän paidan vai sellaisen todella kireän.

mun mitat sentteinä: olkapäiden ympäriltä: n. 110-115cm, rintakehän ympäriltä: n. 83-88cm riippuen vähän kohdasta, hauiksen ympäriltä n. 27cm. Ongelma taitaa olla sanomattakin selvä. Mun kädet on niin ohkaset, että ne ei oikeen oo suhteessa tuohon kroppaan. Mutta jos nuilla mitoilla joku osaisi kattoa mulle sopivan paidan, vaikka ihan kokemuksen pohjalta tai muuten arvioiden/tietäen niin arvostaisin kovasti.

Täältä palstalta niitä saa käytettynä. Hihoja voi ommella suutarilla oikeeseen mittaan. Mutta: Älä osta sitä vielä. Tee ensin se voima sinne pohjalle. Tuskin osaat vielä penkata edes raakana ja olet niin aloittelija tuossa punttihommassa, että paidan osto on ajankohtainen aikaisintaan puolen vuoden päästä. Parempi jos nostelet vaikka vuoden alkuun ilman mitään varusteita (ranne ja polvisiteitä ja vyötä lukuunottamatta)

Uskon, että tekniikkani penkissä on vähintäänkin kohtuullinen. Ajattelin, että paitaan olisi hyvä tottua jo nyt jotta saisin siitä maksimaalisen hyödyn irti. Minulla rinnaltalähtö on heikompi osuus ja loppuojennus sujuu paremmin. Siksikin paita olisi todella kätevä. Eikö paita juuri enimmäkseen auta siihen rinnaltalähtöön?

Yrittäkää nyt vähä-älyiset ymmärtää, että kaveri kysyi vinkkiä penkkipaidan ostoon.

ps. vetäkää herneet jos haluatte.

ÄÄÄÄÄÄ: Vittu. Jos sun rinnaltalähtö on huono niin silloin sä kehität sitä etkä osta penkkipaitaa ja siirrä sitä ongelmaa vaan myöhemmäksi. Joo kysyi penkkipaidan ostosta, mutta sitä ei ole tossa vaiheessa vitunkaan järkeä ostaa, joten kyllä ne vähä-älyiset on jossain muualla. Jos sä kyselet täältä neuvoja ja vinkkejä ja sitten kuitenkin teet aivan päinvastoin (lue päin vittua) niin onko siinä mitään järkeä ? Et oo tainnu käydä lähelläkään sitä voimanostoseuraakaan mihin sua neuvottiin ja mistä saisit vastaukset ja ratkaisut tähän kaikkeen mitä kyselet.

Eikö tuo olis helpompi ja parempi muutenkin ensin treenata ihan ilman varusteita, kun voisi sanoa että kokemus voimanostosta on pyöreä nolla? Alottaisit ennemmin klassisella voimanostolla, eli ilman avustavia varusteita kilpailemisella. En nää vähääkään järkeä ensimäisenä miettiä jotain varustekisoja.

Alkaa kohta mopo karkaamaan tän sun voimanostoinnostuksen kanssa. Mutta asiaan, paras paita sulle tällä hetkellä on se, minkä sä saat halvimmalla hankittua.

On karannut jo. Tajuaa sentään kysyä vinkkejä täältä. Vielä kun tajuaisi noudattaa niitä, mutta ei. Kaikkeen mihin saa vastauksen tehdään päinvastoin. Mistä vetoa niin kohta se kysyy miksei sen penkkitulos noussut vaikka osti 300e maksavan triplasuperkatanan.