kysymyksiä Krav Magasta!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä olisin kiinnostunut aloittamaan Krav Magan. Ja siksi ajattelin kysyä jos täällä olisi lajin harrastajia, jotka voisivat antaa neuvoja ja vastauksia kysymyksiin :)

Mikäli oikein olen ymmärtäny, niin Krav Maga ei ole kamppailulaji, vaan itsepuolustuslaji, ja sitä ei ihan jokaisella salilla edes pysty harrastamaan?

Eli mitä saleja Helsingistä löytyy, missä kyseistä hommaa pystyy harrastamaan? Onko Krav Magassa jotain peruskursseja, vai mennäänkö treeneihin ihan sillon ku huvittaa? :)

Onko Krav Magassa muita treenejä, kuin pelkästään itse tekniikan treenaamista?

Olet ymmärtänyt oikein. Valitettavasti Helsingin saleista meitsillä ei ole tietoa, mutta nopeasti liiton sivuilta vilkaistuna ainakin Prime Fighters ja Tapanilan erä kouluttavat krav magaa stadissa. Meilläpäin (Kuopio ja Jyväskylä), jos siis et ole ennen kyseistä lajia harrastanut, käydään peruskurssi pohjalle. Tekniikka on yksi treenien osa-alue, välillä on sparrausta ja sitten on vielä skenaarioharjoituksia (eli vaikka kolme äijää käy päälle kerralla ja katotaan mitä osaat tehdä).

Voin suositella Prime Fightersia. Magan lisäksi pääsee treenaamaan kahvakuulaa ja kickboxingia samalla maksulla. Tuu vaan treeneihin katsomaan menoa. Peruskurssi oli syksyllä, mutta mukaan voi tulla milloin vain. Tekniikan lisäksi tosiaan on noita sparreja ja voidaan esim harjoitella pimeässä, rappukäytävässä, ulkona jne.

Krav Magassa on viimevuosina räjähtänyt nuo ryhmäkoot. Itse harrastin Magaa Tapanilan erällä 2010-13 ja voin suositellakkin sitä lämpimästi. Tapanilan Erällä suoritetaan peruskurssi (kuten kaikkialla) peruskursseja on tarjolla yksi keväällä ja yksi syksyllä. n.3kk kestävän peruskurssi huipentuu p1 tasokokeisiin, jonka jälkeen harrastaja on oikeutettu jatkokurssille. Tasoja suoritetaan sitten omatoimisesti jatkossa. Lisätietoja löytyy hyvin liiton sivuilta ja seuran omilta sivuilta (http://kravmagatapanila.net/). Laji sopii niin satunnaiselle harrastajalle, kuin tasojenkin perässä juoksijoille. Vaihdoin itse MMA-han kyllästyttyäni haasteen puutteeseen (en suorittanut koskaan korkeampia tasokokeita) ja "köykäiseen sparriin".
Ja treenit voi jakaa kahteen luokkaan:Tekniikka ja Sparri. Pitkälti mennään tekniikkapainotteisesti. Peruskurssilla ei sparrata.

Suositut

Back
Ylös Bottom