Kysy työstä

Liittynyt
23.2.2004
Viestejä
1 179
En tällaista ketjua löytänyt niin ajattelin perustaa... Eli ideana on että tässä ketjussa voisi kysyä eri duuneista jos on esim, vaihtamassa alaa. Itsellä työnhaku menossa ja harkitsen trukkikortin ajoa, niin varastotyö johon kuuluu nimenomaan trukin käyttö niin pääseekö työssä yhtään jaloittelemaan/kuinka fyysistä homma on?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se riippuu ihan varastosta. Aika monissa varastoissa joudut nousemaan trukin ratin takaa järjestelemään laatikoita, keräämään tavaraa käsin, pakkaamaan ynnä muuta. Mitä pienempi varasto, niin sitä enemmän siellä joutunee tekemään muutakin ajamisen lisäksi.
 
suurin osa varastotöistä on älyttömän fyysisiä, vaikka sanotaan että työ olisi enimmäkseen trukilla ajoa niin reilusti yli puolet ajasta kuitenkin käsin nostellaan yms. (riippuu tietenkin paikasta :D) mutta näin minun kohdalla.
 
Miesmallin töitä olen ajatellut tehdä pääduunin ohessa. Onkohan kyseisessä työssä haittaa, jos on ihan saatanan ruma? Karkeasti n. 3 x rumempi, kuin mikään muu maailmassa?
 
Miesmallin töitä olen ajatellut tehdä pääduunin ohessa. Onkohan kyseisessä työssä haittaa, jos on ihan saatanan ruma? Karkeasti n. 3 x rumempi, kuin mikään muu maailmassa?
Ei kai sillä niin väliä. Määkin olin muotiviikoilla kerran esiintymässä.
 
Miesmallin töitä olen ajatellut tehdä pääduunin ohessa. Onkohan kyseisessä työssä haittaa, jos on ihan saatanan ruma? Karkeasti n. 3 x rumempi, kuin mikään muu maailmassa?


Sikäli katsoo noita mallien kuvia niin on eduksi olla joku kenialaisen pitkämatkan juoksija kroppa ja pikkuisen neitimäinen. Joten jos olet ruma äijä lihaksilla niin ei ole kovaakaan kysyntää...


Mutta muuten hyvä threadi. Itsekin olen tässä ajatellut alan vaihtoa tai opiskelua mutta millään en ole keksinyt että tässä tekisi.
 
millaiset mahikset kokiksi itse oppineena? Ajattelin keittiöapulaiseksi eka hakemaan tatsia millain keittiössä ollaan (kokkailu kotona kivaa)
 
Onko kokemuksia Aasialaisten firmojen leivissä olemisesta? Teknologia-alasta lähinnä kaipaisin kokemuksia. Mitenhän lie työilmapiiri ja työpaikan tavat näissä eurooppalaisissa toimipisteissä verrattuna kaukomaihin? Perinteisestihän nuot aasiassa painaa pirun pitkää päivää ja työntekijöiltä edellytetään automaattisesti venymistä oman ajan kustannuksella lähes kelloon katsomatta...

Yksi headhunter on nyt pommittanut soittamalla ja meilillä useampaan otteeseen loppuviikosta ja taas tänään, tuntuisi olevan helkkarinmoinen hoppu saada rekry tehtyä. Toisaalta ymmärrän kun sillä konsulttina provikat kiiluu silmissä siellä. Hieman liian innokkaan tuntuinen lähestymistapa, mutta kiinnostaa kattoa millaista toimenkuvaa on tarjolla ja minkälaista palkkaa tarjoavat. Homma edellyttäisi toimipisteen vaihtoa toiseen euroopan maahan, mikä ei sinällään ole paha rasti. Aika reilu korotus kuitenkin liksaan pitäisi saada että kannattaisi koko perheellä lähteä kauemmas, ja puhelinkeskustelujen perusteella epäilen tarjouksen yltävän edes nykyliksan tasolle.
 
Kaveri on ~8kk/vuosi töissä E-Koreassa. Pitkää päivää siellä ainakin tehdään, palkasta en niin tiedä, ymmärtääkseni samaa tasoa kuin Suomessa. Toinen taas oli Japanissa värkkäämässä tuulimyllyjä. Teki kuulema 12-tuntista päivää ja 6 päivää viikossa, mutta (brutto)palkka olikin sitten 5-6 tonnia kuussa. Palkan suhteen siis on hajontaa, mutta pitkää päivä taitaa olla sääntö.
 
Ei ainakaan pohjosmaisissa toimipisteissä sen pidempää päivää tehdä kuin muissakaan firmoissa, kahden teknologiateollisuuden japskifirman perusteella. Tämä siis toimihenkilöillä.

Sen sijaan 5-6t kuussa 72h työviikoilla ei kummoinen liksa ole, toimihenkilölle. 3k perusliksalla suomessa normaaleilla ylityökorvauksilla taitaa noilla tunneilla jo saada enemmän.

Toki täytyy muistaa että verotus ja luontaisedut voi olla täysin erilaisia kuin täällä.
 
Ulkomailta saa elämänkokemusta kun on töissä, sitä ei saa mistään koulusta! Kannattaa helvetissä mennä töihin jos mikään perhe/pankki/joku muu pidättele Suomessa.
 
Ulkomailta saa elämänkokemusta kun on töissä, sitä ei saa mistään koulusta! Kannattaa helvetissä mennä töihin jos mikään perhe/pankki/joku muu pidättele Suomessa.

Parhaat tapaukset on vielä semmoisia, missä pääset komennukselle ulkomaille. Suomen palkkatason mukaan, mutta johkin halpaan maahan töihin. Itsekkin lähtisin heti jos olisi vain mahdollisuus.

Kyssäri, että onko ketään sähkölaitoksissa töissä ja minkälaisissa hommissa. Itteeni kiinnostais kunnossapito yms. Inssi hommia lähinnä.
 
Ulkomailta saa elämänkokemusta kun on töissä, sitä ei saa mistään koulusta! Kannattaa helvetissä mennä töihin jos mikään perhe/pankki/joku muu pidättele Suomessa.

Totta. Käytykin on jo komennuksella, joten se ulkomaille muutto ei olisi siksikään paha juttu että perheen kanssa on jo kertaalleen tehty.

Nykyisin expat-sopimusten ehdot kuulostaa heikentyneen niin huomattavasti että ulkomaan komennukselle ei aina tarvittavia nuppeja edes meinaa löytyä. Tällä kertaa tosin kyseessä olisi ollut pysyvä muutto uuden työn perässä, mutta tämä tajous jonka nyt sitten sain, ei ollut millään muotoa kannattava.

Jäämmä siis puurtamaan nykyisessä hommassa, jossa ei tosiaan ole mitään vikaa vaan onneksi pidän työstäni kovasti :) Ainahan ne tuntosarvet kuitenkin kannattaa pitää ylhäällä, tietenkin. Jatketaan keskustelua aiheesta, uskoisin että varsinkin ulkomailla työskentelyyn riittää monenlaista kysyttävää ja paljon erilaisia kokemuksia.
 
Back
Ylös Bottom