Kysy ja keskustele

Ei varmasti ole helppoa aikaa.

Mun kaltaiselle introvertillehan tämä voisi tarjota baarienkin suhteen aiempaa maailmaa paremman ratkaisun, sillä hyydyn aina alkuillasta. Siis kalsarikännit ja sitten vaan nettipuheluyhteys johonkin virtuaaliseen lähipubiin👍. Siellä voisin jutella Repan ja Peran kanssa elämäntarkoituksesta ja vähän flirttailla naapuripöytään, taustalla soittaisi Ville Valo & Agents. Ja sitten kun alkaa kymmenen jälkeen nukuttaa, niin nettiyhteys vaan kiinni ja pöydän alle nukkumaan.

Kaupunki
Itä-Suomi
Elikäs tuota, jos unohetaan se, että kohta varmaan kellään muulla ku kaupan kassoilla ja hoitsuilla ei ole duunia, niin onhan tää koronaetäily mainiota. Introverttinä mulle ei ole mitään ongelmaa siinä, että ainoa ihminen jota näen päivisin on vaimo... Aamulla kun saa herätä rauhassa, rata on joka aamu ollut ns. auki, lounaaksi valmispitsaa, paino laskee silti näköjään kilon viikkoon, saa olla kolitsihousuis ja hupparis koko ajan, ei tartte istua avokonttorissa, ei sosialisoida juurikaan paitsi kirjoittamalla (sopii mulle) ja kaiken lisäksi kauppakassitkin kannetaan ulko-ovelle. Mitä helvettiä? Täähän on ihan dream come true. Ainoa mikä vituttaa välil on naapurien kakaroiden huuto ja pianon pimputus kun eivät ole hoidos / koulus.

Onko muita täällä, jotka kokee tän näin?

Kuulemma olisi helvettiä jos on lapsia, mut kun ei ole. Jej!
Mulla ihan sama fiilis ja ainoa mihin enemmän vaikuttanut niin on se että työreissut on peruttu kesään saakka. Nyt kun pari viikkoa on takana tätä eristäytymistä, ei ahdista enemminkin just toisin päin. Työt sujuu aivan hyvin kotona (ei lapsia), olen onnistunut jotenkin myös rakentelemaan päivät niin että se on pysynyt mielekkäänä ja pää freesinä. Mulla sama kuin Poppiksella että tuntuu että olen puuhakkaampi iltaisin sit tässä kotona. Ja työstä on jäänyt pois se minulle epämieluisa ”julkinen osuus”, mikä itse asiassa vaan tekee tästä paljon mukavampaa.
Mun sosiaalinen elämä ei toistaiseksi ole muuttunu miksikään. Olen pääasiassa yhteydessä perheeseen ja ystäviin muutenkin viestein ja puheluin koska kaupungissa jossa asun tunnen lähinnä työkaverit enkä niiden kans juuri näe vapaalla. Toki tiedän että läheisiä tulee ikävä kun pidemmälle mennään. Liikkuminen on vähä muuttunut kun ohjatut treenit ja sali on tauolla. Oon tehny kehonhuoltoa enemmän huomatakseni miten kehnoa huoltoa olen pitänyt. Että hyvään saumaan tuli :confused: Semmosenkin tajusin tossa eilen että olen ollu näin pitkään viimeksi tässä asunnossa vissiin joskus lokakuussa.. että olihan se jo aikakin.

Ainoa mikä omaa elämää varjostaa tässä on se paska mäihä, että ei voida miehen kanssa olla samassa paikassa toistaiseksi. Nyt kun tätä meidän välistä lockia on jatkunu, öäm, yli kaksi viikkoa niin toisella alkaa hermot pettää. Toivottavasti jo ensi viikolla ollaan samassa paikassa! :rolleyes:

Mulla on kyllä morkkis vaikka käyn ihan selvinpäin. Kun tietää että nukkuu melkein koko seuraavan päivän kun on univelkaa, sitten ei saa kotona mitään tehtyä kun on vetopois. Kun viikossa on kaksi vapaapäivää ja toisen tuhlaa pelkälle nukkumiselle. Ei oo järkeä.
En oo koskaan ymmärtäny tätä logiikkaa. Eikös saman vois ajatella siitä illasta ja yöstä, että kun vois olla viettämässä hauskaa aikaa kavereiden kanssa niin nukkuukin vaan kotona?

Se seuraavan nukkumapäivän toiminta-aika on vaan otettu pikavippinä käyttöön etukäteen :)

En oo koskaan ymmärtäny tätä logiikkaa. Eikös saman vois ajatella siitä illasta ja yöstä, että kun vois olla viettämässä hauskaa aikaa kavereiden kanssa niin nukkuukin vaan kotona?

Se seuraavan nukkumapäivän toiminta-aika on vaan otettu pikavippinä käyttöön etukäteen :)
Se varmaan johtuu siitä että mä siivoan kodin vain viikonloppuisin ja kun nukun toisen päivän viikonlopusta niin se työ kasaantuu sitten seuraavaan viikonloppuun.
Mun ulkonaolo on istua pöydässä, ryystää kahvia tai limsaa ja odottaa että pääsen laulamaan pari biisiä, eli ei oo mitään hauskanpitoa kavereiden kanssa.

Noin yleisesti kaikki baarit voisi loppua puolen yön aikaan.
Ja live-keikat alkamaan klo 21. Viimeistään.

Minua harmittaa joogatuntien, selkäjumpan ja musiikkiterapian loppuminen. Sekä kirjastosulku :confused: Olen jo kysellyt kavereilta luettavaa. Haluan siis OIKEAN kirjan - silmät väsyy ja fiilis on väärä, jos lukee näytöltä.

Kahviloissa istuskelu on yksi harrastukseni, joka nyt on mahdotonta. Yksi ystävä lupasi tulla viikonloppuna kyläilemään, niin leikitään kahvilaa yhdessä. Onneksi sää on upea, niin olen viihtynyt ulkoilemassa. Metsää ja kävelyreittejä on heti talon nurkalta alkaen.

Kesän rockfestareiden peruuntuminen on kyllä kamala asia :cry:

Ensi viikolla palaudun työelämään ja hopsansaa: ihmiskontaktien määrästä tulee nykyiseen verrattuna valtaisa. Pieni ihme, mikäli en jatkossa koronaa saa itselleni. Suurin tyssäys tuli minulle myönnetyssä ammatillisessa uudelleenkoulutuksessa. Tuo homma ei tämän poikkeusajan aikana etene mihinkään. Korona sekoittaa myös pidemmässä mittakaavassa suunnittelua, kun työllisyydessä tapahtuu pakosti isoja ja ikäviä muutoksia, joista kukaan ei osaa vielä mitään sanoa. Voi olla, että asia kuivuu kasaan kokonaan.

Aika monet kirjastot tarjoo nyt take awaynä poistokirjojaan kasseittain teemoiteltuna, tyyliin kassillinen, dekkareita, elämänkertoja, lastenkirjoja etc.

Aika monet kirjastot tarjoo nyt take awaynä poistokirjojaan kasseittain teemoiteltuna, tyyliin kassillinen, dekkareita, elämänkertoja, lastenkirjoja etc.
Meillä ei ainakaan vielä ole tuommoista palvelua.

Eikö kirjastot tarjoa lainausta verkkopalveluina? Siis että saisi selailla netissä kivoja kirjojen kansia ja sitten tilata sellaisen verkon yli tupsahtamaan ihan fyysisesti postiluukusta? Toihan nyt luulisi olevan vähintä näin niinkuin digiaikana.

Ai niin, unohdin, etteihän Postiin ole voinut enää luottaa sen yksityistämisen jälkeen😊. Taidan haluta takaisin 90-luvulle! Silloin ne yöbaaritkin meni kiinni fiksuun aikaan.

Ja sitte se koronaperheessä ollu postin tuoma kirja palautettais oven lukkusta, yks työntekijä käpistelis sen hyllyyn, toinen sieltä postiin, ja sitte se pääsis postin kyydillä riskiryhmäperheeseen... :unsure:

Eikö kirjastot tarjoa lainausta verkkopalveluina? Siis että saisi selailla netissä kivoja kirjojen kansia ja sitten tilata sellaisen verkon yli tupsahtamaan ihan fyysisesti postiluukusta? Toihan nyt luulisi olevan vähintä näin niinkuin digiaikana.

Ai niin, unohdin, etteihän Postiin ole voinut enää luottaa sen yksityistämisen jälkeen😊. Taidan haluta takaisin 90-luvulle! Silloin ne yöbaaritkin meni kiinni fiksuun aikaan.
E-kirjoja ja lehtiä löytyy kyllä kirjastoilta aika paljon. Kirjoja nyt ei postitella, oli luotettavaa tai ei, koska ne postikulut ryyppäis kyllä aika hyvin kirjastojen budjetit.

Ja sitte se koronaperheessä ollu postin tuoma kirja palautettais oven lukkusta, yks työntekijä käpistelis sen hyllyyn, toinen sieltä postiin, ja sitte se pääsis postin kyydillä riskiryhmäperheeseen... :unsure:
Ne kirjat olisivat ensin karanteenissa :) .
E-kirjoja ja lehtiä löytyy kyllä kirjastoilta aika paljon. Kirjoja nyt ei postitella, oli luotettavaa tai ei, koska ne postikulut ryyppäis kyllä aika hyvin kirjastojen budjetit.
Entä jos yle-veron lisäksi mätkästäisiin kirjavero 😊

Olin kyllä tänään taas niin fileis tästä etäduunihommasta. Eli aika unelmahommaksi muodostu nykyinen duuni vaan sillä että saa tehdä sitä himasta. Eli en vain pidä liiemmi live-ihmiskontakteista. Tätä en saa kyllä sanoa missään ääneen mut onneks edes täällä.

Olin kyllä tänään taas niin fileis tästä etäduunihommasta. Eli aika unelmahommaksi muodostu nykyinen duuni vaan sillä että saa tehdä sitä himasta. Eli en vain pidä liiemmi live-ihmiskontakteista. Tätä en saa kyllä sanoa missään ääneen mut onneks edes täällä.
Tiedän tunteen. Viikon oon nyt ollut vain kotona ja tää sopii mulle. Oon paljon pirteämpi töiden jälkeen, joudun siis olemaan koneen ääressä sen 8 h kuitenkin. Eilenkin illalla jopa haravoin pihaa ihan fiiliksissä.

Mikä juttu se on kun hoitajat laittavat laittavat facebokiin "i'm a nurse, can't stay home"? I pieni prosentti kaikista duunareista pystyvät tekemään töitä kotoa.

Mutta ihan kaikkia aloja ei nyt koske se, että töihin voitaisiin velvoittaa - pikemminkin tässä odotellaan lomautuksia ja talouden hyytymistä. Soteala on tässä tilanteessa Suomen Puolustusvoimat etujoukoissa rintamalla, ja me siviilit voidaan vaan tukea parhaamme mukaan.

Mikä juttu se on kun hoitajat laittavat laittavat facebokiin "i'm a nurse, can't stay home"? I pieni prosentti kaikista duunareista pystyvät tekemään töitä kotoa.
Vetoomus, että teistä lukijoista ne, jotka voitte pysyä kotona, niin pysykää.

Tähänastisen työuran aikana meidän alalla kaikki on huutaneet kuinka paskaa on kun pomo ei anna tehdä etänä, ihan hyvin voisin tehä etänä, aivan mainiosti voisin tehä kaiken etänä ja ehkä kerran kuussa tai kahdessa käydä konttorilla ja miksei anneta tehdä etänä kun mitä välii missä istun koneella.

Nyt samat tyypit huutaa kuinka hankalaa on kun pitää kaikki hoitaa etänä ja ei kyllä pysty saman lailla etänä.

Huoh.