Kysy ja keskustele

Mä en ikinä tekis muksua etäsuhteeseen enkä menisi naimisiin kokeilematta sitä arkea ensin.
En minäkään tekisi, ja noin pitkä ajomatka olisi jo liikaa. Joku 2 h suunta on vielä ok.

En tosin silloin kehdannut tentata että oliko ne asunut yhdessä jo aiemmin ja nainen lähtenyt vaikka pakon edessä töihin tuonne vai mikä oli kuvio.

Ferya

VIP
En minäkään tekisi, ja noin pitkä ajomatka olisi jo liikaa. Joku 2 h suunta on vielä ok.

En tosin silloin kehdannut tentata että oliko ne asunut yhdessä jo aiemmin ja nainen lähtenyt vaikka pakon edessä töihin tuonne vai mikä oli kuvio.
Joo 2h on vielä sellanen et hätätapauksessa ajaa työmatkana toiseen suuntaan.

Wombut

VIP
Mulla kyl edelliseen etäsuhteeseen oli se 45min ajomatka mutta valitettavasti kaikki muu elämä oli toisella suunnalla niin ei tullut sit millään tapaa tavaksi ajella arkisin sinne. Siellä oli myös aina lapsi kotona, molemmilla heillä harrastuksia (aikataulutettuja) yms ni tuli vähän fiilis et mitäpä sinne mennä telkkaria katselee yksin ja sen takia taas ajella se 2h enemmän joka päivä autoa. Plus itselläni vuorotyö ja 50/50 lapsi ja omat salit ja harrastukset(tietokone) tääl niin eipä siinä hirveesti sit asioita saatu sen sujuvammaksi koskaan.

nykyisessä tapailusuhteessa nainen asuu lähellä työpaikkaani niin tarvittaessa sinne hujahtaa lapsettomilla viikoilla nopeesti ilman extra ajelua. Olen alustavasti myös katsellut salia sieltä suunnilta että saisi omaa arkea sujuvammaksi. Noh katsotaan kun tässä kohta pääsee ihan täysin arkea pyörittää (nyt on kesälomia yms ollu) että miten hommat sujuu mutta uskon että ehkä paremmin.

Eikö se ole aika vaikeaa jos on pelkästään vloput käytössä. Joko pitää aina jättää muut menot väliin tai sitten menee 2 viikkoa ennen kuin näet henkilön seuraavan kerran. Itse en kestänyt koska duunin jälkeen olin väsynyt ja sitten kun sunnuntaina pääsi himaan niin oli kaikki tekemättä , pyykit,ruuat jne.

Mulla kyl edelliseen etäsuhteeseen oli se 45min ajomatka mutta valitettavasti kaikki muu elämä oli toisella suunnalla niin ei tullut sit millään tapaa tavaksi ajella arkisin sinne. Siellä oli myös aina lapsi kotona, molemmilla heillä harrastuksia (aikataulutettuja) yms ni tuli vähän fiilis et mitäpä sinne mennä telkkaria katselee yksin ja sen takia taas ajella se 2h enemmän joka päivä autoa. Plus itselläni vuorotyö ja 50/50 lapsi ja omat salit ja harrastukset(tietokone) tääl niin eipä siinä hirveesti sit asioita saatu sen sujuvammaksi koskaan..
Itse voisin kuvitella että tää tulis nykyään mulle hankalaksi, ei niinkään se matka. Ts hankalemmaksi kuin silloin vuosia sitten. Käytännössä olin kaikki vapaat miehen paikkakunnalla joka mulle täysin vieras. Harrastusasiat ei niinkään ollut se juttu, niiden siirto aika iisiä mulle, mieskin pystyi treenaamaan mun paikkakunnalla.
Mut sitten omalla paikkakunnalla olevat kaverit ja se että ylipäätään olis joskus kotona kun on vapaata eikä vaan niin että käyn siellä töissä ja pyykkäämässä/siivoamassa ja suorittamassa arkea. Ja se kuuluisa perisynti eli oma aika.

Taisi olla meidän ensimmäinen isompi riita siitä että mies loukkaantui aivan tolkuttomasti kun ehdotin että en tulis hänen luo vaan maleksimaan ja kattomaan telkkaria kun hän on viikonlopun töissä.

Tällä hetkellä ajattelen niin että jos välimatkaa olis niin sen verran että pystyis käymään töissä molempien luota. Nuorena tyttönä olin vissiin paljo joustavampi :nolo: Silloin vuoden verran seurustelin eri maassa asuvan miehen kanssa. Tosin lentomatkat ei ollu sitä paria tuntia pidempiä. Sillon jakso, en ehkä nykyään enää. Eri asia tietty jos mies lähtis jolleki komennukselle tms.

Jos mä oisin nainen niin kyllä harkitsisin suhteen jatkoa vakavasti:unsure:
Noooo, ehkä se tilanne ei ollu ihan niin raflaava ja yksioikoinen miltä se kuulosti tuohon kirjoitettuna. Tai sitten aika on mulla kullannut muistot kun tapahtuneesta on ~7v aikaa.

Mutta se mikä näihin etäsuhteisiin kyllä oikeasti liittyy; jos yhtään on epävarmuutta -itsestä, toisesta, suhteesta, you name it, niin fyysinen etäisyys on kyllä omiaan tuomaan sen esille ja loistaviin mittasuhteisiin. Tai jos on taipuvainen mustasukkaisuuteen. Näistä kyllä riitti konfliktia tuossa edellä mainitussa kahden valtion välillä olleessa suhteessa. Ja ennen kuin kukaan ehtii liekehtyä niin kyseessä ei ollut lomaromanssi eikä kahden kansalaisuuden suhde vaan satuttiin ihastumaan sopivasti juuri ennen kuin miekkonen lähti töihin ulkomaille. Päätettiin kokeilla. Kokeiluksi jäi.

Noooo, ehkä se tilanne ei ollu ihan niin raflaava ja yksioikoinen miltä se kuulosti tuohon kirjoitettuna. Tai sitten aika on mulla kullannut muistot kun tapahtuneesta on ~7v aikaa.

Mutta se mikä näihin etäsuhteisiin kyllä oikeasti liittyy; jos yhtään on epävarmuutta -itsestä, toisesta, suhteesta, you name it, niin fyysinen etäisyys on kyllä omiaan tuomaan sen esille ja loistaviin mittasuhteisiin. Tai jos on taipuvainen mustasukkaisuuteen. Näistä kyllä riitti konfliktia tuossa edellä mainitussa kahden valtion välillä olleessa suhteessa. Ja ennen kuin kukaan ehtii liekehtyä niin kyseessä ei ollut lomaromanssi eikä kahden kansalaisuuden suhde vaan satuttiin ihastumaan sopivasti juuri ennen kuin miekkonen lähti töihin ulkomaille. Päätettiin kokeilla. Kokeiluksi jäi.
Todella pitkänmatkan etäsuhteet on kyllä ihan äässistä vaikka suhteessa ei edes olisi noita yllämainittuja nihkeyksiä, kuten epävarmuutta tai mustasukkaisuutta. Vuoden verran mä sitä jaksoin, asuttiin eri maissa, nähtiin 4-5 viikon välein pitkä viikonloppu, muuten viestejä ja pitkiä videopuheluita päivittäin. Ke-la seitsemännessä taivaassa, sit su pudotus todellisuuteen ja viikkojen piina kunnes taas nähtiin, ihan älytöntä vuoristorataa. Ja ennen kuin kukaan ehtii liekehtyä niin kyseessä oli lomaromanssi ja kahden kansalaisuuden suhde, satuttiin ihastumaan sopivasti reissussa tinderöidessä. Päätettiin kokeilla. Kokeiluksi jäi. :)

Ferya

VIP
Ke-la seitsemännessä taivaassa, sit su pudotus todellisuuteen ja viikkojen piina kunnes taas nähtiin, ihan älytöntä vuoristorataa.
Tää on niin tuttua. Vaikka ollaan vain parin sadan kilsan välimatkalla ja nähdään joka viikko. Vuoristorata kuvaa kyllä fiiliksiä hyvin, tekis mieli aina jossain välissä viikolla laittaa pillit pussiin kun niin jäätävä ikävä. Siksi oonkin alkanut miettiä keinoja yhdessä oloon tiheämmin..

Saanen huomauttaa, että edellisessä suhteessa minä olin se, joka sitä seksiä kaipasi miestä enemmän. Ja tunnen monta vastaavaa paria, joissa naiset sitä seksiä vinkuu. Eli en lähtisi sukupuolittamaan rooleja....
Vaikka asia on jo tapulteltu, niin tähän vain sellainen pieni lisä, että tätä aihetta on tutkittu paljon, ja lienee jonkinlainen konsensus, että miehet haluaa paljon enemmän seksiä. Kuin myös runkkaavatkin enemmän. Myös homoparit harrastaa enemmän seksiä kuin lesboparit lukemani mukaan. Ja aina on poikkeuksia, sellaista se on.

Koska:
Men have every incentive to have sex to pass along their genetic material, Laumann says. By contrast, women may be hard-wired to choose their partners carefully, because they are the ones who can get pregnant and wind up taking care of the baby. They are likely to be more attuned to relationship quality because they want a partner who will stay around to help take care of the child. They're also more likely to choose a man with resources because of his greater ability to support a child.

Vaikka asia on jo tapulteltu, niin tähän vain sellainen pieni lisä, että tätä aihetta on tutkittu paljon, ja lienee jonkinlainen konsensus, että miehet haluaa paljon enemmän seksiä. Kuin myös runkkaavatkin enemmän. Myös homoparit harrastaa enemmän seksiä kuin lesboparit lukemani mukaan. Ja aina on poikkeuksia, sellaista se on.

Koska:
Men have every incentive to have sex to pass along their genetic material, Laumann says. By contrast, women may be hard-wired to choose their partners carefully, because they are the ones who can get pregnant and wind up taking care of the baby. They are likely to be more attuned to relationship quality because they want a partner who will stay around to help take care of the child. They're also more likely to choose a man with resources because of his greater ability to support a child.

Ei sanois niinkään että on poikkeuksiakin (kaikessa on), vaan puhutaan siitä mikä on keskimäärin tyypillistä kellekin sukupuolelle, ja se ei yksilötasolla ole kovin hyödyllinen tieto.

Onko miehet keskimäärin pidempiä kun naiset? Kyllä. Onko huomattavan pitkä nainen poikkeus? Kyllä. Onko pitkä nainen poikkeus? No ei, onhan niitäkin. Tarkoittaako se että kaikki miehet ovat mua pidempiä? Ei. Tarkoittaako se että arvottu random mies on aina arvottua random naista pidempi? Ei. Voi olla, välttis ei ole, ei voi tietää.

...tyypillistä kellekin sukupuolelle, ja se ei yksilötasolla ole kovin hyödyllinen tieto.
Tästä olen vähän erimielinen. Nimittäin kun täälläkin moni pohtii miksi asia on milläkin tavalla, niin tilastollinen keskiarvo - varsinkin noin selkeillä eroilla - auttaa ehkä ymmärtämään ja kohtuullistamaan odotuksia puolin toisin. Tai ainakin mua on elämässä helppotanut paikoin paljonkin tieto siitä, että ihmislaji nyt on taipuva toimimaan sukupuolesta riippuen eri tavoin eri tilanteissa eli satunnaisuudessakin on painotus, joka tulee sukupuolesta (ja kulttuurista ja kasvatuksesta jne.). Kuten about kaikki lajit. Sellainen nykymaailman pyrkimys häivyttää biologiset erot ideologisista syistä on asia, jota pitäisi ehkä pohtia enemmänkin. Ilman että (yleensä mies) ”poltetaan roviolla” kun sanoo yksinkertaistetusti, että kromosomeista johtuvat erot ovat todennäköisiä. Mitään hyvä-huono akselia tuohon ei tarvitse laittaa: ei missään ole esimerkiksi sanottu, että on absoluuttisesti parempi asia harrastaa vaikka sitä seksiä kerran päivässä kuin kerran viikossa.

doownek

VIP
Pitäsköhän mun käydä tsekkaamassa testot.
Ei noi naiset ollut nyt kovinkaan kiinnostavia viimeaikoina, tänään suorastaan tyrkytettiin niin otan mieluummin olutta.
Positiivista on ettei miehetkään ole alkaneet kiinnostamaan.

Pitäsköhän mun käydä tsekkaamassa testot.
Ei noi naiset ollut nyt kovinkaan kiinnostavia viimeaikoina, tänään suorastaan tyrkytettiin niin otan mieluummin olutta.
Positiivista on ettei miehetkään ole alkaneet kiinnostamaan.
Se 50 v on miehelle vaarallista aikaa kun silloin saattaa tulla kaapista ulos.